Jump to content
Annons

FREE EDITION of EastWest/Quantum Leap Symphonic. Orchestra 2GB


hellfog

Recommended Posts

Eller Gold med vouchern och SD2? Blir väl runt 5000 eller nåt?

Sen har dom väl 2 för 1 som gäller även uppgraderingar nu om jag inte läste fel?

När det gäller trmmorna så funkar de väl som komplement i klassiskt men inte mer tror jag...

SD2 är sjukt bra men så är det ju 8 Gb ljud med...:-)

Såg det där med 2 för 1 och det blir ett väldans bra pris ju! Men jag hittade inte att det gällde uppgraderingar, och fick samma pris när jag gick via "upgrades". Vad är det för "coupon code" man skriver in?

Om jag beställer Platinum, SD2 och en iLok blir priset $935. Och då har jag inte fyllt i någon kod någonstans (?). Det borde bli ca 6800 kr. Tror ni jag kan få en bättre deal genom att använda mig av denna Free Edition, och upgradera? Lyckas inte få bättre pris.

Får iaf bli Platinum-versionen och SD2. Har precis fått mitt första uppdrag att skriva filmmusik + score, till en kortfilm. Ska bli sjukt kul! 😏 Lär inte dra in pengarna som dessa paket kostar, men någonstans ska man väl börja! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Oj!

Jag hade detta i varukorgen:

1. Symphonic Orchestra Platinum Complete

2. Quantum Leap Stormdrum 2 Virtual Instrument (gratis iom 2 för 1)

2. iLok

Pris: 734 euro

När jag sedan skrev in kampanjkoden "Holidays" gällde inte 2 för 1 längre, men priset blev totalt 714 euro Det borde bli runt 7400kr..?! Borde inte gå att få bättre pris än så här va?

En liten fråga angående "PLAY". Jag har förstått att det är själva plattformen. Det står inget att PLay ingår i de ovanstående produkterna, men visst måste det följa med "Symphonic Orchestra Platinum Complete"?

EDIT: Var inne på amerikanska sidan, så vart inte så billigt som jag trodde. Attans! (jänkarna får det för motsvarande 5800 kr)

Redigerat av Kokanin
Link to comment
Dela på andra sajter

Såg det där med 2 för 1 och det blir ett väldans bra pris ju! Men jag hittade inte att det gällde uppgraderingar, och fick samma pris när jag gick via "upgrades". Vad är det för "coupon code" man skriver in?

Om jag beställer Platinum, SD2 och en iLok blir priset $935. Och då har jag inte fyllt i någon kod någonstans (?). Det borde bli ca 6800 kr. Tror ni jag kan få en bättre deal genom att använda mig av denna Free Edition, och upgradera? Lyckas inte få bättre pris.

Får iaf bli Platinum-versionen och SD2. Har precis fått mitt första uppdrag att skriva filmmusik + score, till en kortfilm. Ska bli sjukt kul! 😏 Lär inte dra in pengarna som dessa paket kostar, men någonstans ska man väl börja! 😉

Om du laddar ner Free Starter Edition av stråkarna så får du en möjlighet att skriva en kod ber på om du väljer Gold eller Plat och då dras det av en summa.

Jag kollade och fick Plat standard, inte den största alltså, för ca 4500 kr...inte så farligt...

Och sen vet jag inte om du ska vara på europeiska sidan istället kanske...tror det märks sen iallafall när du ska skriva in leveransadress, för SKULLE det gå att beställa från USA så åker du ju på tull och moms...OM det nu går vill säga, vilket jag inte tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Jag hade detta i varukorgen:

1. Symphonic Orchestra Platinum Complete

2. Quantum Leap Stormdrum 2 Virtual Instrument (gratis iom 2 för 1)

2. iLok

Pris: 734 euro

När jag sedan skrev in kampanjkoden "Holidays" gällde inte 2 för 1 längre, men priset blev totalt 714 euro Det borde bli runt 7400kr..?! Borde inte gå att få bättre pris än så här va?

En liten fråga angående "PLAY". Jag har förstått att det är själva plattformen. Det står inget att PLay ingår i de ovanstående produkterna, men visst måste det följa med "Symphonic Orchestra Platinum Complete"?

EDIT: Var inne på amerikanska sidan, så vart inte så billigt som jag trodde. Attans! (jänkarna får det för motsvarande 5800 kr)

PLAY är ju plattformen, interfacet. Det är i grunden samma för alla PLAY-baserade bibliotek men det ändras lite i utseende bara när man ändrar biblioteken, men motorn är ju densamma...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Nej som europé går det inte beställa från den amerikanska sidan alls. De skickar inte till Europa utan den det är helt enkelt den europeiska sidan som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

PLAY är ju plattformen, interfacet. Det är i grunden samma för alla PLAY-baserade bibliotek men det ändras lite i utseende bara när man ändrar biblioteken, men motorn är ju densamma...

Okej. Men jag tänkte på att vissa paket heter "Complete Play" och vissa bara "Complete". Platinum-versionen jag hittade heter "Symphonic Orchestra Platinum Complete". Inget PLAY med i det namnet inte. Tänkte, det vore dumt om man bara får ljuden, och inte plattformen. 🙂 Men visst är PLAY med i detta paket..?

Bättre att ställa dumma frågor än att göra en dum beställning. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Men jag tänkte på att vissa paket heter "Complete Play" och vissa bara "Complete". Platinum-versionen jag hittade heter "Symphonic Orchestra Platinum Complete". Inget PLAY med i det namnet inte. Tänkte, det vore dumt om man bara får ljuden, och inte plattformen. 🙂 Men visst är PLAY med i detta paket..?

Bättre att ställa dumma frågor än att göra en dum beställning. 😄

Finns inga dumma frågor...eller ja...nästan. 🙂

Nejdå...man ska ju kunna köra dem Standalone och i så fall, hur ska man det utan ett interface och något som spelar upp dem?

Du har ju även bilder på hur det ser ut på sidan där man kan köpa alla versionerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt ...

Jag har sen tidigare EWQLSO Platinum, men inte Play Edition.

Om jag laddar hem det här, kan jag då köra Play-applikationen med mitt gamla Platinumbibliotek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte riktigt ...

Jag har sen tidigare EWQLSO Platinum, men inte Play Edition.

Om jag laddar hem det här, kan jag då köra Play-applikationen med mitt gamla Platinumbibliotek?

Du har Kontakt-versionen alltså?

Vet inte vad det är för format på samplingarna och det då...och om det funkar? Är det Wav ljuden är i?

Har du googlat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga dumma frågor...eller ja...nästan. 🙂

Nejdå...man ska ju kunna köra dem Standalone och i så fall, hur ska man det utan ett interface och något som spelar upp dem?

Du har ju även bilder på hur det ser ut på sidan där man kan köpa alla versionerna...

Jo, man tycker ju att det vore självklart att man ska kunna köra standalone. Men man vet ju aldrig. 🙂 Om man väljer "Orchestra platinum" står det i varukorgen "Complete". Väljer man "Orchestra Platinum PLUS" står det även "PLAY". Det var därför jag vart konfunderad. 😄 Men då följer Play med alla paket då alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, man tycker ju att det vore självklart att man ska kunna köra standalone. Men man vet ju aldrig. 🙂 Om man väljer "Orchestra platinum" står det i varukorgen "Complete". Väljer man "Orchestra Platinum PLUS" står det även "PLAY". Det var därför jag vart konfunderad. 😄 Men då följer Play med alla paket då alltså.

Fan...gör mig inte nervös nu... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittar ingen direkt info om det, om Play ingår i alla nya paket. Kollar runt som bara den! Smått förvirrande. 😄

Någon som vet?

Hittade det här...så vi kan andas ut... 🙂

post-17288-1262453175_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har Kontakt-versionen alltså?

Vet inte vad det är för format på samplingarna och det då...och om det funkar? Är det Wav ljuden är i?

Har du googlat?

Jo, så är det nog. Jag har Kompakt-versionen, har bara inte tänkt på den som sådan. Den har filändelse ".nki" medan Playversionen efterfrågar ".ewi".

Trist, då kan jag inte öppna dem mellan programmen.

Tack för svaret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall svara på hellfog:s första problem:

Jag får inte heller free edition att fungera (windows 7 64bit, Cubase 5 32bit)...

Köpte Goliath och Stormdrums 2 för ca: ett år sedan, men har aldrig använt dem för att Cubase crashar med PLAY pluggen.

Men Goliath och Stormdrums går iallafall att köra en stund, till skillnad från Free grejjen, som inte funkar alls.

Har man VSL Vienna pluggen laddad samtidigt fungerar inte PLAY överhuvudtaget, det blir bara ett tomt fönster.

Jag har provat både 32bit och 64bit EWQL Free edition, har även provat med VSL Ensamble PRO 64 / 32 bit servern, men det fungerar inte heller.

Undrar om den är Windows 7 kompatibel? Det borde den vara tycker jag.

VSL har lovat att kontakta Eastwest ang. detta, men jag har inte hört något ännu. VSL har alltid varit superbra på support för min del.

Så jag väntar väl ett tag till. VSL har en beta på Ensamble PRO som rättar till felet med Eastwest, men bara för AU än så länge.

Eastwest skulle vara ett bra kompliment om PLAY fungerade tillsammans med Vienna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde Platinum inatt...med vouchern så blev det 4500 draget från mitt konto om jag kollade rätt. Då har man alla artikulationer och mic-positioner.

Sammanfattning: Alkohol får en att fatta beslut man normalt inte gör...

Jag har i helt nyktert tilltånd precis beställt Platinum + SD2. Jag satt och hoovrade över "Submit"-knappen i flera timmar. NU behöver jag alkohol! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall svara på hellfog:s första problem:

Jag får inte heller free edition att fungera (windows 7 64bit, Cubase 5 32bit)...

Köpte Goliath och Stormdrums 2 för ca: ett år sedan, men har aldrig använt dem för att Cubase crashar med PLAY pluggen.

Men Goliath och Stormdrums går iallafall att köra en stund, till skillnad från Free grejjen, som inte funkar alls.

Har man VSL Vienna pluggen laddad samtidigt fungerar inte PLAY överhuvudtaget, det blir bara ett tomt fönster.

Jag har provat både 32bit och 64bit EWQL Free edition, har även provat med VSL Ensamble PRO 64 / 32 bit servern, men det fungerar inte heller.

Undrar om den är Windows 7 kompatibel? Det borde den vara tycker jag.

VSL har lovat att kontakta Eastwest ang. detta, men jag har inte hört något ännu. VSL har alltid varit superbra på support för min del.

Så jag väntar väl ett tag till. VSL har en beta på Ensamble PRO som rättar till felet med Eastwest, men bara för AU än så länge.

Eastwest skulle vara ett bra kompliment om PLAY fungerade tillsammans med Vienna.

Vienna kan jag inte och vet inte hur de funkar ihop men lite årskurs 1-frågor då:

-Installerat den med hjälp av 64 bits msi-filen som låg i paketet? För mig funkade det inte med 32 bitar, inga ljud kom upp som de ska göra och biblioteket nere bland de andra, men när jag la in 64 bitars så kom den upp där den ska vara.

Starta om efter installation är bra det med.

-Uppdaterat Play till 1.2.5 som är den senaste?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i helt nyktert tilltånd precis beställt Platinum + SD2. Jag satt och hoovrade över "Submit"-knappen i flera timmar. NU behöver jag alkohol! 😄

SD2 kommer du att älska...botten i en del trummor tar aldrig slut liksom...bara mullrar om man har subben på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Provat både 32bit och 64bit... Har skapat ett supportcase hos Instrumentsonline nu.

Jag får felmeddelanden i slutet av installationen (både 32bit och 64bit, som jag skickade i ärendet till Instrumentsonline).

Får se om de kan hjälpa till...

Man tappar skaparglädjen när prylarna inte funkar som det är tänkt.

Därför använder jag dem inte just nu.

Utformningen av Stormdrums 2 gillar jag, med MIDIfiler som man kan ändra på i all oändlighet.

Låter riktigt bra, det var därför jag köpte den (tillsammans med Goliath, 2 för priset av en).

Link to comment
Dela på andra sajter

Provat både 32bit och 64bit... Har skapat ett supportcase hos Instrumentsonline nu.

Jag får felmeddelanden i slutet av installationen (både 32bit och 64bit, som jag skickade i ärendet till Instrumentsonline).

Får se om de kan hjälpa till...

Man tappar skaparglädjen när prylarna inte funkar som det är tänkt.

Därför använder jag dem inte just nu.

Utformningen av Stormdrums 2 gillar jag, med MIDIfiler som man kan ändra på i all oändlighet.

Låter riktigt bra, det var därför jag köpte den (tillsammans med Goliath, 2 för priset av en).

Jag fick också några felmeddelanden men det ordnade sig till slut..

Jaja, skit samma...ska ta bort den där plutten sen ändå när Platinan kommer hem...hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gör du då? Berätta gärna stegvis, ok?

Börja med att installera alla tre filerna. Sen skapar du en ny Software Instrument-kanal i Garageband, trycker fram Track Info (det lilla i:et nere till höger) och tryck på Edit-fliken. Som 'Sound Generator' väljer du sedan Play och klickar sedan på bilden för att få upp själva pluggen. Däri trycker du sedan på Browser i högra hörnet för att välja vilket instrument du vill ha, bläddra fram det (om du inte ändrat katalog ligger den på HD/Play Libraries/EWQL Orchestra Free Library/Instruments). Välj ett instrument (dubbelklicka) och tryck på Player där Browser-knappen satt, sen är det bara att köra! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med att installera alla tre filerna. Sen skapar du en ny Software Instrument-kanal i Garageband, trycker fram Track Info (det lilla i:et nere till höger) och tryck på Edit-fliken. Som 'Sound Generator' väljer du sedan Play och klickar sedan på bilden för att få upp själva pluggen. Däri trycker du sedan på Browser i högra hörnet för att välja vilket instrument du vill ha, bläddra fram det (om du inte ändrat katalog ligger den på HD/Play Libraries/EWQL Orchestra Free Library/Instruments). Välj ett instrument (dubbelklicka) och tryck på Player där Browser-knappen satt, sen är det bara att köra! ☺️

Tusen tack!! Marrriiiimmbaa!! Owe you one!

mowgli ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man bra reverb så är det inget problem. Men vem vill köra med 16bitars idag? Nu vet jag inte hur stor skillnaden mellan deras 16 och 24bit är?

16 bit är bra då det tar lite mindre plats och låter exakt likadant om man inte gör symfonier. IMO.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ladde ner 32bitar och när jag försökte ladda ner 64, fick jag bara upp att du har redan laddat ner.

Funkade det att ladda hem de andra delarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 bit är bra då det tar lite mindre plats och låter exakt likadant om man inte gör symfonier. IMO.

Jäpp! Gold låter svinbra även om det "bara" är 16-bit, så i stället för att uppgradera till Platinum (med den högre belastningen det blir med större samplingar), så kompletterade jag mitt Gold Complete med "Close mics" och "Surround mics", så att jag har tillgång till samma extra mickpositioner som i Platinum. Sitter och installerar för fullt eftersom det dök upp i dag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...