Jump to content
Annons

Hörlursförstärkare?


Leon

Recommended Posts

Jag kan med lite erfarenhet säga att billiga hörlursförstärkare är INTE värt besväret.

Köpte någon billig från Thomann, Millenium HA4 tror jag den hette för cirka 300 eller så, väldigt ostabil i volymregleringen och brusig. (jag förväntade mig inget dunderljud heller dock)

Nästa gång lägger jag nog en tusenlapp extra, minst.

Jag har precis köpt en sån och den är bra för mitt ändamål. Har kopplat följande:

Output från ljudkort till input i min reciever Technics SA-517K (kostnad 200kr på återvinningen). Därifrån kör jag ut via Phones till Millenium HA4. Det blir iofs (tack vare) en dubbel förstärkning men en billig lösning + att jag kan spela lurarna på riktigt låg volym om jag vill+ att många kan ha lurar samtidigt. Helnöjd! Kan väl tillägga att det är en budgetlösning och inget för proffsen månne men ytterst funktionellt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan det är alltid gott att köpa förstärkare (hifi) beggade kan göra riktiga kap, fanns lite smått/gott på blocket några NAD etc.

Ingen som har tips på gamla rariteter/favoriter som låter bra för en billig peng?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...