Jump to content
Annons

B&W DM685 som studiomonitorer?


Dashboard

Recommended Posts

Annons
  • Svar 219
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag väntar med spänning på en lista... Katten är envis till tusen så jag blir inte förvånad om han faktiskt hittar lika många modeller som delar lika lågt eller lägre (men troligtvis inte med flackare filter), med det kommer nog ta ett tag då de inte kan vara allt för många... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

JAg har ju redan påpekat några märken bl.a detta men eftersom du är en ärthjärna http://www.tannoy.com/StudioDetail.aspx?pid=31&sid=37 observera att det tredje elementer är en super diskant som egentligen inte behövs...
Ok, vi tar och tittar på de första sex märkena du radar upp (jag orkar inte kolla alla och jag har endast valt ut vanligt förekommande modeller, det kan givetvis finnas undantag med trenden är ganska tydlig).

Kan du läsa?

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Kan du läsa?

Så här skrev du "Har inte stött på många (vad jag kan komma ihåg) 2-vägsmonitorer som delas så lågt och än mindre med flackare filter."

Men det finns som sagt en hel del..Tannoy har en del som den jag länkade till...Plus vissa av de du drog upp men då tänker ju du (tänker du?) de hade ju högre delningsfrekvens, men eftersom deras filter är flackare så "delar" de ju faktiskt både lägre & högre än vad ett brantare filter gör...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här skrev du "Har inte stött på många (vad jag kan komma ihåg) 2-vägsmonitorer som delas så lågt och än mindre med flackare filter."

Men det finns som sagt en hel del..Tannoy har en del som den jag länkade till...Plus vissa av de du drog upp men då tänker ju du (tänker du?) de hade ju högre delningsfrekvens, men eftersom deras filter är flackare så "delar" de ju faktiskt lägre...

Snack, du försöker slingra dig. Visa mig en lista nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
hittar lika många modeller som delar lika lågt eller lägre (men troligtvis inte med flackare filter)

Sorry jag tar tillbaks, efter ett sådant uttalande har du nog ändå inte lärt dig någonting...

Link to comment
Dela på andra sajter

Plus vissa av de du drog upp men då tänker ju du (tänker du?) de hade ju högre delningsfrekvens, men eftersom deras filter är flackare så "delar" de ju faktiskt både lägre & högre än vad ett brantare filter gör...

Delningsfrekvens = delningsfrekvens. Om du påstår något annat blir det kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Delningsfrekvens = delningsfrekvens. Om du påstår något annat blir det kul.

Tror du att det bara finns en delningsfrekvens? Inte undra på att du missförstått hur högtalare fungerar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Utveckla.

När du skriver "men troligtvis inte med flackare filter" så verkar du inte medveten om att de högtalare som har brantare filter än Opalerna inte är speciellt många...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att det bara finns en delningsfrekvens? Inte undra på att du missförstått hur högtalare fungerar...

Det märks att du börjar bli desperat då du vill diskutera vad begreppet "delningsfrekvens" innebär. Jag vet mycket om delningsfilter så mata på du bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Men på ett alvarligare plan så handlar det inte om att vinna, det handlar om att möta påståenden som saknar grund.

Jo men då kan ju vi som inte har ärthjärnor undra varför du inte går igenom dina egna felaktiga först då?

Link to comment
Dela på andra sajter

När du skriver "men troligtvis inte med flackare filter" så verkar du inte medveten om att de högtalare som har brantare filter än Opalerna inte är speciellt många...
Nix, när du skriver att det inte hade gått att dela där de delar med 24dB filter så har du ju fel. Många tillverkare delar ju ännu lägre med flackare filter..
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Gilbert vad vill du med ovanstående inlägg med citat från mig, förstår du inte, nu igen?

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Katten, jag förstår att du har problem med att hitta många modeller som delar ännu lägre med flackare filter. Du har hittat en (med hittills okänd branthet för filtren).

Nix, när du skriver att det inte hade gått att dela där de delar med 24dB filter så har du ju fel. Många tillverkare delar ju ännu lägre med flackare filter..

Min Internetuppkoppling dog, skriver med PDAn...

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jo Katten, jag förstår att du har problem med att hitta många modeller som delar ännu lägre med flackare filter. Du har hittat en (med hittills okänd branthet för filtren).

Nej jag har hittat fler vissa drog ju du upp men du fattar ju inte hur delningsfilter fungerar...Här är en till http://www.pmc-speakers.com/product.php?mo...;&show=spec

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...