Jump to content
Annons

B&W DM685 som studiomonitorer?


Dashboard

Recommended Posts

Glaskatten (oregistrerad)
Visa mig istället informationen som styrker att detta är tillverkaren för EX8...

Nej det var faktiskt du som påstod att Event var den enda tillverkaren av alla monitortillverkare som hade egenutveckade monitorspecifika element , vilket är ett skrattretande uttalande om man känner till något om Fostex,JBL Dynaudio,Mackie, Yamaha, ATC,TAD med fler...

Så bevisningen är upp till dig...

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 219
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

om jag kontaktar P-Audio som är en av världens största elementtillverkare så kan jag be dom öka talspolestorleken, sätta på en annan upphängning öka storleken på magneten ändra värdena på spolen o.s.v för att sedan nå fram till samma tekniska egenskaper som EX8 har eller bättre...

Kan du verkligen be dem göra det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var faktiskt du som påstod att Event var den enda tillverkaren av alla monitortillverkare som hade egenutveckade monitorspecifika element , vilket är ett skrattretande uttalande om man känner till något om Fostex,JBL Dynaudio,Mackie, Yamaha, ATC,TAD med fler...

Så bevisningen är upp till dig...

Det enda som är skrattretande är att du lägger ord i munnen på mig trots att jag nyligen förtydligade min ståndpunkt ned att upprepa tidigare innlägg men jag måste tydligen göra det igen:

Jag påstår inte att det inte finns monitorer med element som skiljer sig från hifi-världen;

Visst kan det finnas enstaka modeller med exklusiva element förutom Opal men det är mer undantag än regel.

men att påstå att det är mer regel än undantag tror jag är ett felaktigt påstående.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det var faktiskt du som påstod att Event var den enda tillverkaren av alla monitortillverkare som hade egenutveckade monitorspecifika element , vilket är ett skrattretande uttalande om man känner till något om Fostex,JBL Dynaudio,Mackie, Yamaha, ATC,TAD med fler...

Så bevisningen är upp till dig...

Kanske dags att lägga ned innan någon ramlar och slår sig. Jag känner allt för väl igen meningsformuleringarna från ERGO-tråden…

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
men att påstå att det är mer regel än undantag tror jag är ett felaktigt påstående.

Då har du återigen fel eftersom de flesta monitortillverkare givetvis vill ha så bra moderna och prisvärda element som möjligt i varje konstruktion och OEM tillverkarna vill gärna visa framfötterna genom ett gott samarbete att ta fram customelement, sen har vi konkurenssituationen mellan de som tillverkar egna element och de som "bara" utvecklar ihop med OEM:arna som driver på att man vill kunna leverera en bra produkt som inte vem som helst kan kopiera...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
"Unlike most monitor products that are based around existing drivers, all of Opal's components were built from the ground up." *

* http://mixonline.com/news/event_opal_studiomonitors_0108/

Så du tror på ALL reklam....sen missade du at det stod "most"...

Eftersom jag vet mer än dig så kan jag berätta att en av de som ligger bakom Mackies tidigare monitorer också ligger bakom Opal. Den personen jobbade tidigare på RCF så det är inte svårt att se Opals härstamning när det gäller design och element men visst har de vidareutvecklat tillsammans med andra företag & OEM tillverkaren och gjort det bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Det kvittar att de andra monitorerna kostar betydligt mer. Man hade behövt vara döv för att inte höra att upplösningen i Event-monitorerna och ljudet generellt var under all kritik

Klart att det INTE kvittar att de högtalare du jämförde med kostade 2-3 gånger så mycket, sen att du tyckte att ljudet från 20/20:na generellt var under all kritik gör att jag faktiskt vidhåller att jag tror att du fabulerat upp hela historien eller så hade din gode vän riktigt dålig akustik i sin studio alternativt ni spelade dåligt inspelad musik, och då var det ju rätt om 20/20:na lät dåligt för monitorer ska inte bara låta bra.... .

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att det INTE kvittar att de högtalare du jämförde med kostade 2-3 gånger så mycket, sen att du tyckte att ljudet från 20/20:na generellt var under all kritik gör att jag faktiskt vidhåller att jag tror att du fabulerat upp hela historien eller så hade din gode vän riktigt dålig akustik i sin studio alternativt ni spelade dåligt inspelad musik, och då var det ju rätt om 20/20:na lät dåligt för monitorer ska inte bara låta bra.... .

Du faschinerar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fascinerar...

Åh, ett stavfel! Det kan jag bjuda på. Speciellt efter att du bjudit på retoriska fullträffar i stil med;

"...jag förstår inte riktigt vad som är ditt förståelseproblem..."

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Åh, ett stavfel! Det kan jag bjuda på. Speciellt efter att du bjudit på retoriska fullträffar i stil med;

"...jag förstår inte riktigt vad som är ditt förståelseproblem..."

Jaha så du förstod det iaf? Förstod du det andra nu också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så du förstod det iaf? Förstod du det andra nu också?

Du är rolig du :rolleyes:

Tycker det är minst sagt intressant hur du kör på med din tråkiga attityd. Du verkar ha väldigt svårt

att folk ifrågasätter dig och dina generaliseringar. Jag ska dock, mot bättre vetande, för sista gången

klargöra varför jag tycker du är helt ute och cyklar;

När jag skriver följande:

"Men du menar alltså att ett par monitorer för 10.000 är mer tåliga

och gjorda för att spelas högre än ett par hifihögtalare för samma pris?"

Och du svarar:

"JA i åtminstone 95 fall av 100...",

Förstår jag precis vad det är du skriver. Och menar. MEN (och det är ett viktigt men), jag tycker

att det är en alldeles för grov och felaktig genearlisering att svara ja på den frågan, OCH det är

fortfarande en alldeles för grov generalisering ÄVEN om du försöker rädda dig med att skriva

"i åtminstone 95 fall av 100". Det är min åsikt, och den kan du inte ändra på, tyvärr. Du kan håna mig

hur mkt du vill, kalla mig trög och vad som helst, precis som du gjort i denna tråd. Det kommer inte att

ändra på det faktum att jag tycker du yrar i nattmössan när du generailserar angående monitorer

och hifihögtalare.

Du är av en annan åsikt - det är helt ok. Men försök argumentera utan påhopp nästa gång. Du framstår

inte direkt som trovärdig i andras ögon. Tro mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Du är rolig du 😄

Tycker det är minst sagt intressant hur du kör på med din tråkiga attityd. Du verkar ha väldigt svårt

att folk ifrågasätter dig och dina generaliseringar. Jag ska dock, mot bättre vetande, för sista gången

klargöra varför jag tycker du är helt ute och cyklar;

När jag skriver följande:

"Men du menar alltså att ett par monitorer för 10.000 är mer tåliga

och gjorda för att spelas högre än ett par hifihögtalare för samma pris?"

Och du svarar:

"JA i åtminstone 95 fall av 100...",

Förstår jag precis vad det är du skriver. Och menar. MEN (och det är ett viktigt men), jag tycker

att det är en alldeles för grov och felaktig genearlisering att svara ja på den frågan, OCH det är

fortfarande en alldeles för grov generalisering ÄVEN om du försöker rädda dig med att skriva

"i åtminstone 95 fall av 100". Det är min åsikt, och den kan du inte ändra på, tyvärr. Du kan håna mig

hur mkt du vill, kalla mig trög och vad som helst, precis som du gjort i denna tråd. Det kommer inte att

ändra på det faktum att jag tycker du yrar i nattmössan när du generailserar angående monitorer

och hifihögtalare.

Fast jag kan ju kontra med att du läser min text som fan läser bibeln för om du kollar så skriver jag ju faktiskt regelbundet att det OFTA är si eller så eller ATT DE FLESTA är si eller så.

Du kan kalla det att generalisera men de flesta tänkande människor inser nog att dessa beskrivningar innebär att det kan finnas UNDANTAG.

Och kan du tänka lite på var och hur monitorer ofta används och vilka som använder dom, jo proffs som behöver lita på att de håller och inte är så roade av att köpa reservdiskanter stup i kvarten, så självklart är studiomonitorer OFTAST tåligare än hifihögtalare i liknande prisklasser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...