Jump to content
Annons

Off-topic tråden om vad som är off topic


Fidden

Recommended Posts

Hallå!

Jag tänkte vi kunde samlas här och diskutera vad som egentligen är on- och offtopic. Om någon hittar något som känns offtopic kan denna personen länka till inlägget och skriva en motivering till varför det inte hör till ämnet. Sen kan vi diskutera om det och kanske lära oss vad som är ok och inte.

På så sätt kanske vi kan slippa långa utläggningar om saker och tings off-topichet i trådar som faktiskt handlar om någonting annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tänkte vi kunde samlas här och diskutera vad som egentligen är on- och offtopic. Om någon hittar något som känns offtopic kan denna personen länka till inlägget och skriva en motivering till varför det inte hör till ämnet. Sen kan vi diskutera om det och kanske lära oss vad som är ok och inte.

Shit, vad det snurrar i min skalle just nu! Kan du ta om det där en gång till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit, vad det snurrar i min skalle just nu! Kan du ta om det där en gång till?

Jo det han skrev var att här skulle man länka till allt off-topic fast som vissa kanske tror att det är on-topic fast det egentligen är off-topic men iofs så har inte alla klart för sig vad som är on-topic och off-topic men det är det vi ska lära oss här... dvs om folk länkar till inlägg som är off-topic där det egentligen ska vara on-topic fast det är å andra sidan inte lätt att länka till ett inlägg om man inte vet vad off-topic är men det är därför vi ska lära oss det här i denna tråden som förövrigt är off-topic fast den är ändå on-topic eftersom han skrev tråden i off-topic avdelningen. Så egentligen är alla inlägg här on-topic så länge det inte berör ämnen som är on-topic här utanför off-topic avdelningen. Fast å andra sidan så är on-topic även on-topic här i off-topic avdelningen eftersom här kan man babbla om allt egentligen fast å andra sidan inte...eeeh....

Fattar ni? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det han skrev var att här skulle man länka till allt off-topic fast som vissa kanske tror att det är on-topic fast det egentligen är off-topic men iofs så har inte alla klart för sig vad som är on-topic och off-topic men det är det vi ska lära oss här... dvs om folk länkar till inlägg som är off-topic där det egentligen ska vara on-topic fast det är å andra sidan inte lätt att länka till ett inlägg om man inte vet vad off-topic är men det är därför vi ska lära oss det här i denna tråden som förövrigt är off-topic fast den är ändå on-topic eftersom han skrev tråden i off-topic avdelningen. Så egentligen är alla inlägg här on-topic så länge det inte berör ämnen som är on-topic här utanför off-topic avdelningen. Fast å andra sidan så är on-topic även on-topic här i off-topic avdelningen eftersom här kan man babbla om allt egentligen fast å andra sidan inte...eeeh....

Fattar ni? 😉

Din mamma är off-topic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det han skrev var att här skulle man länka till allt off-topic fast som vissa kanske tror att det är on-topic fast det egentligen är off-topic men iofs så har inte alla klart för sig vad som är on-topic och off-topic men det är det vi ska lära oss här... dvs om folk länkar till inlägg som är off-topic där det egentligen ska vara on-topic fast det är å andra sidan inte lätt att länka till ett inlägg om man inte vet vad off-topic är men det är därför vi ska lära oss det här i denna tråden som förövrigt är off-topic fast den är ändå on-topic eftersom han skrev tråden i off-topic avdelningen. Så egentligen är alla inlägg här on-topic så länge det inte berör ämnen som är on-topic här utanför off-topic avdelningen. Fast å andra sidan så är on-topic även on-topic här i off-topic avdelningen eftersom här kan man babbla om allt egentligen fast å andra sidan inte...eeeh....

Fattar ni? 😐

Okej! 😆 Jag kom på hemligheten/receptet med att förstå ditt inlägg: En hel dags kaffeförtäring och sen 2 systembolagsvarma prippsblå. Det klarnar! 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag skulle vilja ha ett helt forum där man endast diskuterar on/off-topic frågor. Dvs det enda som får disskuteras är frågor som rör on/off-topic. Frågor som inte rör on/off-topic hör inte hemma på forumet. Även om själva ämnet inte rör "on-off-topic frågor" kan disskustionen som uppkommer kring om ämnet platasar på forumet vara on-topic eftersom den isig rör "on/off-topic ämnet".

Det skulle säkerligen bli mycket stort. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag skulle vilja ha ett helt forum där man endast diskuterar on/off-topic frågor. Dvs det enda som får disskuteras är frågor som rör on/off-topic. Frågor som inte rör on/off-topic hör inte hemma på forumet. Även om själva ämnet inte rör "on-off-topic frågor" kan disskustionen som uppkommer kring om ämnet platasar på forumet vara on-topic eftersom den isig rör "on/off-topic ämnet".

Det skulle säkerligen bli mycket stort. 🙂

Kan inte du ordna ett sånt forum där man verkligen samlas för att diskutera och ifrågasätta vad som är on/off-topic?

Var inte det här ganska off-topic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var on-topic eftersom det var skrivet off-topic... därmed inte sagt att det är postat i fel forumavdelning, för om det hade varit postat on-topic, hade det varit off-topic. Det går liksom inte vara off-topic off-topic, här är man alltid on-topic. Däremot on-topic, där kan man vara off-topic hur lätt som helst. Tänk på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...