Jump to content
Annons

Jag fattar ingenting... :S


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Sitter o jobbar med en låt i Cubase, snart klar o så börjar det såklart strula.. Virveln har börjat låta helt konstigt, o ja kan inte fatta vad problemet är. Har kollat över alla effekter osv så att de e inte e nåt fel på dom.

Ni kan lyssna här på vad som händer.

Det är bara när jag lägger till kicken som de blir så... ja fattar ingenting ☺️ Nån som har en ide?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Sitter o jobbar med en låt i Cubase, snart klar o så börjar det såklart strula.. Virveln har börjat låta helt konstigt, o ja kan inte fatta vad problemet är. Har kollat över alla effekter osv så att de e inte e nåt fel på dom.

Ni kan lyssna här på vad som händer.

Det är bara när jag lägger till kicken som de blir så... ja fattar ingenting ☺️ Nån som har en ide?

Ligger det en sidechain från kaggen som kapar virveln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hmm.. de e nåt fel me kicken iaf.. för nu funkar inte automationen på det spåret heller :S Den har samma volym genom hela låten trots att jag ändrat så att den inte ska ha det... Kan de vara så att det är en bugg?

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kan de vara så att det är en bugg?

Japp det är bugg som sitter och tuggar och mumsar på din virvel att den låter konstigt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...