Jump to content
Annons

Jag vill sjunga!


Charlietta

Recommended Posts

Charlie, 25 bast.

Vill sjunga mer än dessa värdelösa klipp på yotube som blir så jävla dålig kvalite...

Ursäkta kvaliten (och att ja inte sjungit upp, slarvmajja)

Får oftast grymma publik reaktioner när ja kör karaoke, har en ganska stark röst men det är svårt att få det att låta bra på youtube med dålig mic å allt så ja bara lagt upp såna här små försiktiga låtar...

Brukar köra Pink, Christina Aguilera, Tracy Chapman, En del rnb.. Ni fattar va ja vill sjunga...

Nån som vill leka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det låter jättebra...upp med det en oktav bara! 😛

Vad vill du leka med? Spela in covers eller nåt eget? Finns många duktiga pulare här som säkert kan hjälpa dig...

Lycka till!

måste börja ta lektioner...

ja har ingen aning.. skulle ju va kul å sjunga i ett band, kul å göra nåt akustiskt, kul om nån hade nån låt som hade passat...

whatever lixom! vill ba sjunga! 😕😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Låter bra. Men blev lite nyfiken på hur det låter när du sjunger ut. Som någon annan sa - en oktav högre.

ja vet knappt vad en oktav är om ja ska ve ärlig...

http://www.youtube.com/watch?v=9REHtVmD86A (laddas kanske fortfarande)

här är iaf lite mer drag... kom ihåg att ja e dunder förkyld å att ja inte fått tillbaka rösten helt sen ja lät så här: http://cha.bloggspace.se/1065701/Hor-pa-min-rost/

(sen sjunger jag aldrig upp för jag är lat)

asså höga noter e inte min grej ja tycker de blir falsk. borde ta lektioner för å öva bort den rädslan faktiskt...

Redigerat av Charlietta
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i pedagogen

Skit i utbildningen

Kostar bara pengar...

Ut och sjung på allt du kan..

Gå med i band, gärna flera st, öva öva öva..

Håll dig framme vid festivaler..

Skaffa en instrumentaltape med kända låtar sjung på barer,

resturanger..You name it..

Fastna inte i samma stil variera dig..

PS:

Våga chansa

PS igen:

Utbildningen får du på vägen, samt lite cash i fickan..

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i pedagogen

Skit i utbildningen

Kostar bara pengar...

Ut och sjung på allt du kan..

Gå med i band, gärna flera st, öva öva öva..

Håll dig framme vid festivaler..

Skaffa en instrumentaltape med kända låtar sjung på barer,

resturanger..You name it..

Fastna inte i samma stil variera dig..

PS:

Våga chansa

PS igen:

Utbildningen får du på vägen, samt lite cash i fickan..

varfan hittar man ett band då?

eller hur gör man för att få ihop ett?

var letar man?

ja har inga musik polare :/ 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

varfan hittar man ett band då?

eller hur gör man för att få ihop ett?

var letar man?

ja har inga musik polare :/ 😄

Fritidsgårdar (Man behöver inte var barn för att gå dit)

Studiefrämjandet (Sök band)

Studio forum (Sök band)

Lokala affären (Sätt upp flyers)

Snacka med polarens syrras pojkväns fasters gubbe (Han vet säkert)

Skolor (Stockholm har ett par artist/musik utbildningar)

Blocket

MM (MusikerMagasinet) NÄÄÄÄÄ inte Tidningen Studio 😆

Ha lite fantasi...I dagens råa ungdomssamhälle är detta en fruktat

dålig egenskap..

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Fan tjejen du sjunger bra kör på tipset om att hitta folk att lira med. Eventuellt om du kan så fixa en vettig mick ett usb eller firewire ljudkort med inbyggd mickförstärkare och ett inspelningsprogram och börja sjung/samarbeta åt/med folk här och på andra forum. Du får hjälp att komma igång av oss, vi kan verka lite fläppa ibland kanske 😆 men hjälpsamma är vi. Lycka till

Dra inte ner luvan på videosarna du blir ju tvungen att visa dig när du ska ut och lira ändå 😛 . Kolla in mina jag är ful som fan och skitgammal lirar och sjunger inte så bra men det ger jag fan i och kör ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=JkVE5AWp3Xo...re=channel_page

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Äh fan ser ju nu att jag blandade ihop din tråd med hanna n eller vad det står 😉 skit samma gör som jag säger ändå 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Charlietta,

Jag tycker "tvartom" mot andra i denna trad: du skall inte ga upp en oktav!

Din sang ar ytterst personlig och bra som den ar, gillar din rost starkt.

Verkligen bra och inspirerande.

Jag ger dig samma rad som jag gett andra: forutom att skaffa "live experience" som grabbarna har namnt harovan, vore det toppen bra om du kunde skaffa inspelnings mojligheter hemma.

Typ: enkelt audio interface med mikrofon, Cubase, Live eller liknande mjukvara.

Det finns manga hemmaproducenter som skulle vilja jobba med en talang som dig - jag ar en av dom - men tyvarr finns det fa sangare som har ens enkla inspelnings mojligheter.

S

Link to comment
Dela på andra sajter

All kärlek!

Jag har sällan hört någon i detta land sjunga så bra. Skit i oktaven det här är din röst.

Det är lätt att gå vilse. På forumet har man debaterat om sånglektioner är bra eller inte. Normalt sett skulla jag säga att sånglektioner är bra men jag tror att du ska vänta med det. Du har ett uttryck och det är mer värt än alla sånglektioner i världen.

Ta gärna lektioner om du vill sen men inte nu. Sen kan man alltid ta lektioner och förhoppningsvis kan man göra ett konstnärligt val men jag tror inte att du är där än.

Jag har säkert fel då det gäller lektioner men det enda jag vet är att mina tårar bara sprutade när jag hörde din röst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och for helvete....

Tag INTE nagra sang lektioner !!!

S

Ha ha, ska även den här tråden spåra ur?

Samma sak sades i Hanna N:s tråd, och debatten blev minst sagt livlig. (https://www.studio.se/index.php?showtopic=66197)

Och jag anser fortfarande att sånglektioner kan vara nyttiga. (Givetvis behöver man en bra lärare. En dålig kan förstöra det mesta, t.ex. intresset.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Charlietta,

Jag tycker "tvartom" mot andra i denna trad: du skall inte ga upp en oktav!

Din sang ar ytterst personlig och bra som den ar, gillar din rost starkt.

Verkligen bra och inspirerande.

Eftersom detta var precis vad jag tänkte skriva, så quotar jag det helt enkelt och lägger till ett "WORD!".

Link to comment
Dela på andra sajter

asså höga noter e inte min grej ja tycker de blir falsk. borde ta lektioner för å öva bort den rädslan faktiskt...

Nej, nej, nej, Charlietta... övar bort rädslan gör du själv genom att just — öva. Sjung på för glatta livet vid varje tillfälle som ges dig. Med övning kommer erfarenhet och med erfarenhet övervinner du "rädslan". Jag lovar.

Sångpedagoger är inga psykologer, de är businessmäsnniskor som visar dig hur man sjunger "tekniskt rätt", så länge du pröjsar rätt summa. För några här på forumet har det varit en lyckad investering (det har de själva medgett stolt, men det är sällan man får höra prov), för andra har det i princip bara efterlämnat ett intetsägande vakuum jämte bortslängda pengar — och inte minst, tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja har fan inte råd me sång lektioner iaf...

men vadå.. men majoriteten tycker jag ska joina coverband eller?

själv tänkte ja försökta lära mig cubase eller logic (planerat länge) men blir aldrig av å göra mina egna låtar....

hade cubase på datan men råka göra nåt så ja ite ens kunde lägga in en slinga sång...

verkar knöligt de här me musik... ja har en gitarr ja inte kan använda (än) och en bongo trumma.. alltid nåt.. LOL

Link to comment
Dela på andra sajter

ja har fan inte råd me sång lektioner iaf...

Ja, då slipper vi diskutera den saken igen!

Cover-band är bra idé.

För den delen tycker även jag att det är svårt att göra musik i datorn. Med riktiga musiker är det både lättare och roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Hej Charlietta,

Jag tycker "tvartom" mot andra i denna trad: du skall inte ga upp en oktav!

Din sang ar ytterst personlig och bra som den ar, gillar din rost starkt.

Verkligen bra och inspirerande.

Jag ger dig samma rad som jag gett andra: forutom att skaffa "live experience" som grabbarna har namnt harovan, vore det toppen bra om du kunde skaffa inspelnings mojligheter hemma.

Typ: enkelt audio interface med mikrofon, Cubase, Live eller liknande mjukvara.

S

Precis som jag sa, försök ta tag i det där med att spela in och samarbeta med folk på musikforum. Instämmer oxå helt i det där med att INTE plåga upp en oktav det är ganska unikt med kvinnliga röster som fixar att sjunga i det där registret som du har. Bara det är en grej som borde fixa jobb åt dig.

Det finns många helt ok inspelningsprogram till och med gratis, för ett tag sedan fick man ett med tidningen Studio som funkade skitbra. Cubase är ju bra oxå Logic men kanske lite mycket bara för att spela in ett gäng vanliga wavspår.

Det finns ju ganska mycket begagnat i mickar och sånt det är ju bara att fråga här om du ser nåt på blocket så svarar ju folk på om det funkar eller ej. Generellt sett så borde du kunna få fram grejor som duger ok att göra demos med i alla fall för runt 2000 spänn kanske billigare till och med om du har tur.

Den här inspelad med riktigt billiga grejor som inte ska behöva kosta mer än 1000 spänn begangnat. Inte din typ av musik men kanske en fingervisning om att det kan låta ok utan att kosta en million.

http://soundclick.com/share?songid=2008620

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...