Jump to content
Annons

Problem att exportera/rendera


pikzel

Recommended Posts

Hej

Jag har ett problem med att exportera min färdiga låt. På melodin har jag filtret Love Philter som jag antar är boven i dramat; melodin är helt borta i början av låten innan det att automationen av filtret rattar lite på X och Y, detta trots att jag har valt Init song with this position för de värden jag vill att filtret ska ha när låten börjar. Jag har även så att automationsklippet sträcker sig över hela låten och ska ha "rätt" värde. Om jag stänger av filtret och exporterar så hör jag melodin som förväntat.

Vad kan problemet vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uppdatering. Nu har jag gjort om hela låten från början, och även om jag inte har något automationsklipp alls så klipps allt utom de högsta frekvenserna när jag exporterar låten, om jag har Love Philter på melodin.

Snälla hjälp, jag blir jag galen. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering. Nu har jag gjort om hela låten från början, och även om jag inte har något automationsklipp alls så klipps allt utom de högsta frekvenserna när jag exporterar låten, om jag har Love Philter på melodin.

Snälla hjälp, jag blir jag galen. 🙁

kan du inte ta bort love philter bara? eller ställa in den lite annorlunda och se om det hjälper. Antar att du menar att du har love philter i mixern på melodin?

Link to comment
Dela på andra sajter

kan du inte ta bort love philter bara? eller ställa in den lite annorlunda och se om det hjälper. Antar att du menar att du har love philter i mixern på melodin?

Filtret vill jag ju ha kvar, då jag gillar effekten det får på melodin. Jag har försökt ställa in det annorlunda, men har inte fått till det ändå. Det ligger i mixern på melodin/lead-synthen ja. "Löste" det genom att lägga Edison sist i masterkanalen och spela in låten. Omständigt, men det fungerar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Filtret vill jag ju ha kvar, då jag gillar effekten det får på melodin. Jag har försökt ställa in det annorlunda, men har inte fått till det ändå. Det ligger i mixern på melodin/lead-synthen ja. "Löste" det genom att lägga Edison sist i masterkanalen och spela in låten. Omständigt, men det fungerar...

ok ja ibland blir det lite omständigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...