Jump to content
Annons

Hockey VM


Tilly

Recommended Posts

Jaha, då förlora vi mot Lettland igår.

Och hockeyfantast som man är så måste man förstås kolla på varje match, även om hockey VM blir tråkigare och

tråkigare för varje år.

Det är för många hockeyturneringar!

Men en sak jag är riktigt förvånad över är Bengt-Åkes val (känns som det är spikat) att inte ta in Douglas Murray.

Speciellt nu när vi har det dåligt på backsidan. Istället väljer han att låta center spelare spela back, hur tänker han?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hock...ticle5013722.ab

Men hur tror ni det går för oss detta år?

Jag tippar på brons, kanske tom fjärde plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Med Kenny borta saknar sverige en ledare som kan få igång laget. Tidigare hade även Jörgen Jönsson eller Johan Davidsson kunnat ta rollen, men när ingen av dem är med i år, kan det nog gå ganska illa. Jag tror vi får problem att ta oss igenom kvartsfinalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att hockeyVM inte är lika kul som förr.

Vaknade inatt och såg en brutal vändning av Carolina mot New Jersey. Två mål inom sista 2 min. SÅNT gör hockey till en intressant sport.

rätt brutal vändning mot usa ändå

förbannat smart av dom att stänka dit den sista så sverige får möta ryssland istället för schweiz i nästa match.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

rätt brutal vändning mot usa ändå

förbannat smart av dom att stänka dit den sista så sverige får möta ryssland istället för schweiz i nästa match.... 😛

Å andra sidan ska ju alla möta alla ändå, det var ju liksom bara spelordningen som ändrades. fast du kanske menar att usa får möta ryssarna mer utvilade? det får de kanske inte det heller, eftersom de möter frankrike dagen innan...

edit: eller det var ju sverige o lettland som bytte spelordning med varann... my bad. men det spelar ingen större roll, man tar med sig poängen till nästa omgång. 2 poäng är bättre än 1.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har de en massa grupper om alla ändå går vidare.

Hela VM kunde vara en enda serie med 16 lag, där alla möter alla en gång.

mm. fast alla går ju inte vidare. Ett lag slogs ju ut från varje 4-lagsgrupp. Men jag håller med, det innebär ju bara 2 extra speldagar att låta alla vara med. Kanske beror det på att man vill komma igång med nedflyttningsturneringen så fort som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det är ju fan att dom håller på med det där löjliga jävla NHL slutspelet samtidigt som VM kör. Hallå hallå tvärsöver transatlanten det är VÄRLDSMÄSTERSKAPEN I ISHOCKEY NU.

Sist så körde dom i Canada men inte fan hajjade dom läget ändå, det måste vara nåt riktigt övergripande fel på dom stackarna. Jag tror dom på nåt sätt fått för sig att Forsberg och alla andra utlänningar med konstiga namn som lirat där och visat att det faktiskt går att lira hockey utan att klubba ihjäl varandra är infödda Canadicker.

Märkliga männsker och märkligare ändå är ju alla utlänningar som lirar där och bidrar till att upprätthålla myten.

Hur fan skulle det se ut om det funkade på det sättet i fotboll eller handboll.

Jag har testat att påpeka det här för Canadickerna på ett annat forum men det är kört, dom går i spinn och kan överhuvudtaget inte förstå att hockey faktiskt spelas på hög nivå utanför Canada. Dom har till och med gjort om historien och tror på myten om att nån förhistorisk Canadensisk indianstam uppfann sporten när dom latjade runt med grenar (kanske med älgskit som puck) på nån bottenfrusen skogstjärn.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten 1:

NHL-hockeyn har förändrats rätt mycket nu iom att hakningar å spelförstöring å fula knep= utvisning direkt. Vill två st slåss så är bägge med på det. Mindre rinkar=snabbare spel. Det finns många lag i NHL och de spelare som har åkt ut eller inte tog sig till slutspel spelar VM.

OS och Canada Cup (World Cup) har högre status då ALLA bästa spelarna från varje land kan vara med.

VM är ändock rättvist eftersom även de bästa ryssarna spelar i NHL till skillnad mot förr då Sovjet aldrig släppte spelare och fullständigt mosade allt motstånd.

Sen om Kanada är hockeyns hemland vet jag ej men iaf populärt...ungefär som musik är på detta forum. 🙂

Jänkarna är f.ö galna i statisktik när det gäller allt möjligt. Här några exempel:

http://www.nhl.com/ice/statshome.htm?navid=NAV|STS|Main

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan ska ju alla möta alla ändå, det var ju liksom bara spelordningen som ändrades. fast du kanske menar att usa får möta ryssarna mer utvilade? det får de kanske inte det heller, eftersom de möter frankrike dagen innan...

edit: eller det var ju sverige o lettland som bytte spelordning med varann... my bad. men det spelar ingen större roll, man tar med sig poängen till nästa omgång. 2 poäng är bättre än 1.

det var jag som fattat helt fel

trodde det skulle bli utslagsmatch mot ryssland

jäkla konstigt system dom har i år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen.

Jag har inte alls hängt med. Jag håller med dp och trodde också

att rysslandmatchen var en utslagsmatch.

Jävla knepigt.

Men om vi vinner mot Frankrike, som vi spelar mot nu, då är vi i kvartsfinal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli grymt intressant att se hur Jaromir Jagr håller ställningarna vid 37-års ålder. Håller fast vid mitt tips att sverige åker ut i kvarten, men hoppas såklart att jag har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror vi kommer spela riktigt bra på Tjeckien.

Vi har hittills inte mött några jätte, jätte bra lag.

Visst USA - Dom vann vi mot.

Ryssland, synd där dock.

Men det ska bli riktigt spännande!

Någon som ska se USA - Finland matchen imorgon?

Det kommer bli en riktigt spännande match!

Kl 20:00

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...