Jump to content
Annons

Sampla försärkare


Stonerbox

Recommended Posts

Annons
Hej!

Jag har flyttat min förstärkare till replokalen och behöver nu mera lina, vilket verkligen är trist.

Undrar om det finns program som kan sampla min förstärkare, exempelvis så som Sir gör med sina reverb.

Tack så mycket på förhand.

lina är ett ovanligt namn på en tjej, men jag är glad för din skull.

det finns en hel del information om hur man skapar impulsfiler, om man googlar lite på det, men du lär inte lyckas bra när det gäller icke-linjära ljudkällor, som exempelvis en gitarrförstärkare. kanske kan du hitta någon annan gitarrplugin att använda.

Link to comment
Dela på andra sajter

lina är ett ovanligt namn på en tjej, men jag är glad för din skull.

det finns en hel del information om hur man skapar impulsfiler, om man googlar lite på det, men du lär inte lyckas bra när det gäller icke-linjära ljudkällor, som exempelvis en gitarrförstärkare. kanske kan du hitta någon annan gitarrplugin att använda.

Hehe, hur skiver man då? layna?

Kör på amplitube, men stör mig som fasen på att den kapar av det mesta över 2000 hz, låter det som iaf.

Ska tanka ner en demo av mk III och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

lina är ett ovanligt namn på en tjej

Så värst ovanligt vet jag inte om det är, inte bland dem i min ålder iaf... Och vem behöver inte fler såna?

Tror man brukar skriva om det till "lajna" på sån där schyst svengelska, eller "line:a" om man känner för att hoppa fram ett steg närmre engelskan i blandningen... Men Amplitube eller guitarrig borde väl vara något liknande det du är ute efter, såvida du inte är kräsen på att ha impulserna från just din egen stärkare?

Redigerat av Fertan
Link to comment
Dela på andra sajter

makari (oregistrerad)
Jag har flyttat min förstärkare till replokalen och behöver nu mera lina, vilket verkligen är trist.

Undrar om det finns program som kan sampla min förstärkare, exempelvis så som Sir gör med sina reverb.

Gitarrförstärkare är ju som nämnts ganska olinjära saker så det går inte att "sampla" av en impuls på som med tex reverb.

Bara högtalaren är iofs hyfsat linjär så du borde kunna line:a signalen från stärkaren (om du har preamp ut eller effektloop på den) och sen köra den igenom SIR eller nån annan högtalarsimulator (det finns en hel del impulser på mickade högtalarlådor på nätet). Eller gör en egen impuls på högtalaren i din stärkare om det inte är för jobbigt. Finns ju även DI-boxar med högtalarsimulator.

Eller köp en Pod/amplitude/guitarrig eller liknande. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...