Jump to content
Annons

Kobojsarna - Unbelievable


iGnu

Recommended Posts

Hallåja!

Tänkte lägga upp en liten låt vi gjort! 😉

Det är en låt vi gjort som ett beställningsjobb till en grupp med 26 tjejer i norge som tar studenten (russ).

Låten är väl rätt annorlunda mot grejerna vi gjort tidigare men vi tycker det är kul att testa nya saker!

Låten är ihopstressad under några veckor och det är egentligen många saker i låten man skulle vilja ha fixat. men skit i det!😄

Tycker ni om den så sprid den gärna!

Kobojsarna - Unbelievable!

Ladda ner på http://www.speedyshare.com/284831709.html

Länken kommer väl inte fungera så länge men efter det kommer den finnas på piratebay!

Lite konstruktiv kritik? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Grymt bra konstruktiv kritik...

Jag kunde ju inte ge det då jag inte kunde ladda ner 😑

Edit: Här kommer det, catchigt även om jag inte gillar sån här house/electro skit 😉

Men i alla fall så tycker jag allt är bra utom övergångarna mellan sång och bas, för ofta och verkar inte vara så genomtänkta...

Men bra jobb! ☺️

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kunde ju inte ge det då jag inte kunde ladda ner 🙂

Edit: Här kommer det, catchigt även om jag inte gillar sån här house/electro skit 🙂

Men i alla fall så tycker jag allt är bra utom övergångarna mellan sång och bas, för ofta och verkar inte vara så genomtänkta...

Men bra jobb! 🙂

Tack för dina åsikter!🙂

Jadu, vi la upp den på vår sida och gav adressen till tjejerna.. efter någon dag hade vi haft 4GB i trafik på låten så tjejerna fick lägga upp den själva..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för dina åsikter!🙂

Jadu, vi la upp den på vår sida och gav adressen till tjejerna.. efter någon dag hade vi haft 4GB i trafik på låten så tjejerna fick lägga upp den själva..

Det låter allt bra det här:) Men man ska ju aldrig göra låtar till tjejer. Dom sväljer det bara helt och sen skiter dom ut det på ett silverfat. Å där va tacken för tracken;)

Oj såg nu att det var norska tjejer. Tar tillbaka de jag sa!

Redigerat av Stoneyoung
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter schysst det här, fast jag inte e ett fan av musikgenren. Trallvänlig melodi och bra produktion. Tycker dock inte introt alls passar in. Ett intro i samma tempo hade varit att föredra samt att det påminde mer om själva låten. Nu känns det ihopklippt. Men najs jobbat annars!

Mvh

Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit va bra! Jag gillar den hur mycket som helst, beatet är grymt!!

Tack! Kul att höra:)

Låter schysst det här, fast jag inte e ett fan av musikgenren. Trallvänlig melodi och bra produktion. Tycker dock inte introt alls passar in. Ett intro i samma tempo hade varit att föredra samt att det påminde mer om själva låten. Nu känns det ihopklippt. Men najs jobbat annars!

Förstår vad du menar och håller absolut med dig!!😄 vi hade egentligen ett "bättre" intro först.. men vi ville ha cheerleader-grejen iom att det är en skolklass med 26 brudar...

vi ska väl försöka göra lite andra versioner av den med.. då UTAN de skrikiga brudarna ibörjan 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vad braaaaaaaaaaa. Perfekt för mig som precis har vaknat, tittar ut genom fönstret och ser skinande sol. Helt perfekt.

Bra jobbat! 😄

Redigerat av philmeizter
Link to comment
Dela på andra sajter

Grym låt! Låter proffsigt! =)

Kan du inte berätta lite hur ni har gjort leadsynten? Låter som nån electrobas men ja har inte själv lyckats ratta nåt liknande.... 😉

Absolut:) Basgången är min nya favoritsynth: Camel Audio Alchemy! (sanslös synthmotor, Virus TI kan dra åt...)

Jag har inte projektet här så jag kan inte öppna patchen för att se exakt hur den är skapad men jag kommer ihåg så mycket att jag utgick från en enkel Sågtandsvågform, la på en "Supersaw"-vågform lite halvt och sedan la på lite konstigare FM eller granulärvågformer för att få lite annorlunda övertoner.. sedan var varje osc filtrerat för sig (och vissa med extrema resonantvärden). sedan den inbyggda disten (som kommer från camel phat). Inga konstigheter egentligen!😛

Sen har synten fått sig en gnutta gate-reverb från spacedesigner, lite EQ, Urs saturation och till sist en sidechainkompressor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut:) Basgången är min nya favoritsynth: Camel Audio Alchemy! (sanslös synthmotor, Virus TI kan dra åt...)

Jag har inte projektet här så jag kan inte öppna patchen för att se exakt hur den är skapad men jag kommer ihåg så mycket att jag utgick från en enkel Sågtandsvågform, la på en "Supersaw"-vågform lite halvt och sedan la på lite konstigare FM eller granulärvågformer för att få lite annorlunda övertoner.. sedan var varje osc filtrerat för sig (och vissa med extrema resonantvärden). sedan den inbyggda disten (som kommer från camel phat). Inga konstigheter egentligen!😄

Sen har synten fått sig en gnutta gate-reverb från spacedesigner, lite EQ, Urs saturation och till sist en sidechainkompressor.

Okej, intressant! 😄 Du har inte lust att lägga upp en skärmdump elle nåt på inställningarna? Jag är inte ute efter att sno erat sound eller liknande, jag har inte ens den synten du har använt, jag vill bara veta hur man rattar en sån synt.. har försökt aslänge men har inte lyckats...

Sen så tänkte jag fråga va urs saturation är och hur ett gate-reverb funkar?

Redigerat av ramoand
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Riktigt, riktigt, riktigt bra! GRYMT jobbat! ☺️

EDIT: Vad är hemligheten med rösten i refrängen, den låter RIKTIT snygg och fyllig? Nåra tips? 😛

Btw, ljudet som är i bakgrunden samtidigt som typ "she likes to party" osv... typ lite 80-tals ballad-stuk, vad kallas denna typ av ljud? Lite som i bryggan i "waiting for a star to fall".

Åter igen, RIKTIGT snygg produktion, jag blir lika imponerad varje gång jag hör nytt material! 😛

MVH

Johan

Redigerat av johle
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Johle!!😛

Sången är dels dubbad med 3 tagningar där två av dem är helt utpanorerade sen ligger där en understämma som också är dubbad med tre utpanorerade tagningar. inga konstigheter egentligen:)

Du menar DX-Elpianot a la Yamaha DX7? detta är en combinatorpatch i reason jag stuvat ihop med lite olika samplade/synteserade varianter av just DX-pianot för att få det lite fetare. Orginalet är ju inte så "fett" utan kräver en del pill.

svarar mer detaljerat i mailet:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Johle!!🙂

Sången är dels dubbad med 3 tagningar där två av dem är helt utpanorerade sen ligger där en understämma som också är dubbad med tre utpanorerade tagningar. inga konstigheter egentligen:)

Du menar DX-Elpianot a la Yamaha DX7? detta är en combinatorpatch i reason jag stuvat ihop med lite olika samplade/synteserade varianter av just DX-pianot för att få det lite fetare. Orginalet är ju inte så "fett" utan kräver en del pill.

svarar mer detaljerat i mailet:)

Eller så är det jag som sjunger så jävla bra?

Vi använde faktiskt en grym rör-preamp som är gjord av 2 m spirorör fyllda med 40 cm isoleringsmaterial. Detta kombinerade vi med att dra en 230 volt ojordad avskalad kabel genom röret för att få lite "värme".

För att sen få lite mer rivig röst satte vi taggtråd i båda ändarna. Sen var det bara att sjunga i röret och sätta en Neumann mic i andra änden.

Voilá!

Link to comment
Dela på andra sajter

nej vi hade ju en värmefläkt kopplad till röret för värmens skull. elkabeln var för att fantom-mata micken med 230 volt.

Observera att spiroröret var verkligen "vintage" då vi hittade det hos skroten.. rostigt och bra för rätt analog-sound.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan verkligen era grejer! Är riktigt impad 😆 Själv ska jag börja spela in lite mer amatörmässiga grejer imorrn till mitt nya projekt med hjälp av era tips 🙂 Ska bli riktigt kul! Förresten, sjunger ni alla tre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt klart som en låt som kommer funka på radio tillsammans med morgonkaffet eller när man åker till jobbet i bilen.

Men det jag störde mig på var övergångarna mellan då sången går.

alltså techno tjafset flörparna eller vad man kallar det. om man får bort det och kommer på något bättre så blir det nog en hel låt.. som ja kan lyssnas på

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar den. Skön melodi. Blir kanske aningen enformig när man bara sitter och lyssnar. Men på dansgolvet kommer den funka riktigt bra. Schyst mixat, bra ljudval. Gillar er sångare, har en skön känsla.

Måste sägas: Fan vilken skön baseline. Både ljudmässigt och rytmiskt sett.

Gillar ert sound. Enkelt och glatt.

Mvh

Fredrik Sonefors

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan verkligen era grejer! Är riktigt impad 🙂 Själv ska jag börja spela in lite mer amatörmässiga grejer imorrn till mitt nya projekt med hjälp av era tips 🙂 Ska bli riktigt kul! Förresten, sjunger ni alla tre?

Kul att höra:) nej det är bara micke som sjunger... tills jag fått uppkopplat talkboxen iaf:)

Låter helt klart som en låt som kommer funka på radio tillsammans med morgonkaffet eller när man åker till jobbet i bilen.

Men det jag störde mig på var övergångarna mellan då sången går.

alltså techno tjafset flörparna eller vad man kallar det. om man får bort det och kommer på något bättre så blir det nog en hel låt.. som ja kan lyssnas på

menar du beat-partierna? hmnja. jag vill gärna ha mer av dem istället:) upplägget i denna version är lite knasigt, vi vet.. fick mecka om allt i sista stund.. men vi ska göra om det med det "riktiga" introt vi har.. då faller nog allt på plats.

Älskar den. Skön melodi. Blir kanske aningen enformig när man bara sitter och lyssnar. Men på dansgolvet kommer den funka riktigt bra. Schyst mixat, bra ljudval. Gillar er sångare, har en skön känsla.

Måste sägas: Fan vilken skön baseline. Både ljudmässigt och rytmiskt sett.

Gillar ert sound. Enkelt och glatt.

Mvh

Fredrik Sonefors

Kul att höra Sonefors!🙂 vi kommer nog fortsätta att köra på detta stuket.. jag är helt förälskad i 80talet för tillfället.. så lite mer sånt blir det nog!

Kan även berätta att vi HAR denna låten helt gjord i 80tals stuk.. med verser, bryggor, gamla trummaskiner osv.. ska bara få klart skiten sen kan vi lägga upp den!

Ja, den har satt sig på hjärnan ialfall. 🙂

Gillade tjerna låten eller?

/M

jorå den gick hem rätt bra:) den vann någon tävling däruppe för bästa russ-låt hörde jag!

tack för er respons!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att ha lite lirare här på forumet med låtar som släpps och som faktiskt liras på klubbarna. Annars är det ju mest glada amatörer här 😉 (no offense). Kul att ni tar er tid att svara på frågor oxå, keep it up.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...