Jump to content
Annons

Sub till adam a7


_johnny_

Recommended Posts

Annons
Hej!

Är det någon här som har köpt en sub till sina Adam a7 och isåfall har någon att rekomendera?

Har haft mina nu ett tag och känner att jag behöver en.

Jag har. Jag kände på en gång att jag vart tvungen att skaffa en då jag gick från ett par monitorer med 8" basar innan.

Jag köpte in EMU PS12.

Men ADAM har ju subbar som borde passa till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jo dom har ju de. Det jag funderar över är vilken storlek jag behöver... Jag vet att jag förmodligen kommer köpa något större monitorer någon gång, storleksmässigt genelec 8050 eller motsvarande. Så jag tänkte att det förmodligen är lika bra att köpa en något större sub på en gång.

Å andra sidan kanske det inte ens behövs sub till de större modellerna.. hmm jag behöver lite hjälp här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har de det. 🙂

Jag skulle främst rekommendera Sub8 till A7:orna.

EDIT: Om du vet att du kommer att skaffa större monitorer senare, så kan det vara idé att satsa på en Sub10 - eller rentav Sub12 i stället.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, jo dom har ju de. Det jag funderar över är vilken storlek jag behöver... Jag vet att jag förmodligen kommer köpa något större monitorer någon gång, storleksmässigt genelec 8050 eller motsvarande. Så jag tänkte att det förmodligen är lika bra att köpa en något större sub på en gång.

Å andra sidan kanske det inte ens behövs sub till de större modellerna.. hmm jag behöver lite hjälp här...

8050 behöver du ingen sub till om du inte ska spela tokigt starkt men då blir det en dyr historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...