Jump to content
Annons

Är det fel på mina Asio drivrutiner?


SoloNo1

Recommended Posts

Hej!

Nu blir jag fan sur på detta skiten, sitter med Cubase Sx 3, har dragit igång lite trummor "Addictive, samt någon plugg till" Nu när jag skulle lägga gitarr på detta så är ljudet fördröjt ungefär 1sekund när jag ska spela in.

Men jag har valt rätt Asio drivrutiner och det är 10ms i input, det måste ju vara något som är riktigt fel, skulle vara grymt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig angående detta!

Ljudet är inte ur sync om jag startar ett nytt projekt, cpu´n jobbar inte mycket eller.

Inaktiverar jag pluggar och dyligt i Cubase så försvinner inte problemet heller.

Ljudkort:

Saffire Pro 26

Cubase Sx3

4Gb ram

Intel I7

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Får inte ordning på detta, påverkar pluggar, och vsti fördröjningen även om inte Cpu´n knappt rör på sig och output är på c.a 10Ms? Det ändras inte till det bättre även ifall jag stänger av alla pluggar och instrument, dock får jag ingen fördröjning ifall jag startar ett nytt projekt och kör igång gitarrerna utan något annat....

Edit* Satt nu och startade ett nytt projekt, får ni fördröjning ifall ni kör 3st PSP Vintage Warmer på en kanal och försöker spela in gitarr på den?

Känns ju sjukt att man inte ska kunna spela in med några pluggar.

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 st PSP vintagevarmer på en kanal vid inspelning??? Klart det blir fördröjning.. Nåt som heter plug-in delay compensation.. Men klicka på lilla högtalaren direktmonitoring då du spela in så slipper du fördröjning. En annan forumtråd med likande problem som du har.. https://www.studio.se/index.php?showtopic=33424

Link to comment
Dela på andra sajter