Jump to content
Annons

Alternativ till Genelec 8030?


Tophe

Recommended Posts

Annons

Oavsett valet mellan genelec o adam kommer du garanterat bli hur nöjd som helst. Köpte ett par genelec (1029A, litet äldre genelec modell, görs inte mer) för några år sen begagnade och de är hur bra som helst, men för att göra paketet komplett krävdes nog genelec's subwoofer. Tror det är lite så med 8030A att de skall ha en sub till också lr? Men om du har möjlighet så åk och lyssna, det är inga billiga grejer vi snackar om, men du kan nog inte bli besviken oavsett vilka du väljer. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Idag lyssnade jag på A/B på Event SP8 och Genelec 8030A.

Jag stordiggade Event SP8 över Genelecen, helt klart! Mycket tydligare topp och mid, och djupare bas.

Har någon några erfarenheter/kunskaper om Event SP8. Har fått ett riktigt bra pris på ett par.

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Idag lyssnade jag på A/B på Event SP8 och Genelec 8030A.

Jag stordiggade Event SP8 över Genelecen, helt klart! Mycket tydligare topp och mid, och djupare bas.

Har någon några erfarenheter/kunskaper om Event SP8. Har fått ett riktigt bra pris på ett par.

Stereobilden är mycket viktigt om du ska mixa i dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Jo, det förstår jag, men hur menar du med att stereobilden är viktig om jag ska mixa i Event ASP8?

Är de sämre än andra på att återge en korrekt stereobild?

Hur dessa event låter vet jag inte. Jag bara tipsar om vad du bör lyssna efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...