Jump to content
Annons

Popcirkus, nytt musikprogram i SVT!


wonderboy

Recommended Posts

Fick följande mail, låter spännande!

POPCIRKUS - BÄTTRE ÄN BARA LIVE

I vår får Sverige en ny musikscen. Popcirkus heter programmet, 90 obrutna minuter i SVT2.

Popcirkus sänds direkt från två scener på Debaser Medis i Stockholm varje onsdag, med start den 28 januari.

SVT2 Onsdagar 19.30

------------------------------------------------------------

Första programmet av tio, gästas av Markus Krunegård som kommer att bjussa på en helt ny låt. A Camp med Nina Persson, Niclas Frisk och Nathan Larson spelar låtar från sitt kommande album. Bandet får sällskap på scen av Nicolai Dunger. Dessutom spelar Nottee, ett nytt popgeni som redaktionen för Popcirkus tror mycket på.

-------------------------------------------------------------

Varje vecka kommer dessutom Kristian Luuk ge sig ut på egen hand och titta närmare på vitt skilda delar av musikindustrin medan Per Sinding-Larsen sätter tittarna på prov med luriga musikgåtor.

Vi möter också Alejandro Fuentes Bergström som grundligt kommer att grotta ned sig i musikbranschens förehavanden.

-------------------------------------------------------------

Möt Alejandro Fuentes Bergström redan nu:

http://svtplay.se/v/1398306/alejandro_fuen...re_at_popcirkus

Se trailer för programmet:

http://svtplay.se/v/1395554/popcirkus_-_battre_an_bara_live

Diskutera programmet på svt.se/opinion

http://forum.svt.se/jive/svt/thread.jspa?t...mp;lpos=extra_0

Bli vän med Popcirkus på Facebook:

http://sv-se.facebook.com/group.php?gid=58014469064

//Popcirkus.

http://svt.se/popcirkus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
75505063_1.jpg

There can be only one!

Kom igen, Joachime, ge oss ett par exempel på frågor! Du kan säkert de flesta utantill!

Förresten var Måndagsbörsen ett program man inte gärna missade. Live från Hamburger Börs på måndagar. Speciellt bra var Jonas Hallberg som programledare och ett antal väldigt bra artistframträdanden. Sen gjorde Staffan Schmidt ett antal härligt kackiga intervjuer där han hela tiden avbröt engelska artsiter för att göra en fruktansvärt förvanskad och förenklad översättning till svenska eftersom vi svenskar inte kunde engelska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Onekligen ett program att se fram emot, fast jag är osäker på vad Kristian Luuk kan tillföra?

En massa ovidkommande trams som är totalt meningslöst. Det är ju det enda han brukar bidra med när han visar sig i rutan... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

10inchLegend (oregistrerad)
En massa ovidkommande trams som är totalt meningslöst. Det är ju det enda han brukar bidra med när han visar sig i rutan... 😲

Ptja, inget ont om honom fast det är väl kanske inte hans namn som spontant dyker upp i skallen när jag tänker "musik".

Å andra sidan framstår han ju som lite torrt akademisk och det passar väl bra om han ska följa Hallbergs spår (som väl funkade utmärkt som musik-gubbe?)

Redigerat av 10inchLegend
Link to comment
Dela på andra sajter

En massa ovidkommande trams som är totalt meningslöst. Det är ju det enda han brukar bidra med när han visar sig i rutan... 😲

Ptja, inget ont om honom fast det är väl kanske inte hans namn som spontant dyker upp i skallen när jag tänker "musik".

Å andra sidan framstår han ju som lite torrt akademisk och det passar väl bra om han ska följa Hallbergs spår (som väl funkade utmärkt som musik-gubbe?)

Nja, Hallberg agerade mest programledare men gjorde allt en del väldigt flamsiga men underhållande intervjuer med en del artister, bl a Mel Brooks! Personligen gillar jag Luuks stil. Han kan säkert tillföra humor till programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En massa ovidkommande trams som är totalt meningslöst. Det är ju det enda han brukar bidra med när han visar sig i rutan... 🤪

Ptja, inget ont om honom fast det är väl kanske inte hans namn som spontant dyker upp i skallen när jag tänker "musik".

Å andra sidan framstår han ju som lite torrt akademisk och det passar väl bra om han ska följa Hallbergs spår (som väl funkade utmärkt som musik-gubbe?)

Nja, Hallberg agerade mest programledare men gjorde allt en del väldigt flamsiga men underhållande intervjuer med en del artister, bl a Mel Brooks! Personligen gillar jag Luuks stil. Han kan säkert tillföra humor till programmet.

Hallberg gjorde ju sin grej och tramsade på ett roligt sätt, medan Luuk är totalt humorbefriad och dessutom verkar se sig själv som det bästa som någonsin har hänt mänskligheten. 😛

Nåja - smaken är som baken, men om Luuk ska välla ut i programmet som han gjorde i melodifestivalen, så kommer jag att se på film i stället. Har Luuk däremot bara en liten hörna med korta inslag, så kan man stå ut, så länge man snabbt hittar mute-knappen på fjärren...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hehe att kalla Nottee för popgeni är verkligen att ta i... Men jag ser fram emot det här programmet, det är en bra idé!

tja...kan bloggare och liknande hypa ett band som Nordpolen så... 😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
En massa ovidkommande trams som är totalt meningslöst. Det är ju det enda han brukar bidra med när han visar sig i rutan... 🙂

Ptja, inget ont om honom fast det är väl kanske inte hans namn som spontant dyker upp i skallen när jag tänker "musik".

Å andra sidan framstår han ju som lite torrt akademisk och det passar väl bra om han ska följa Hallbergs spår (som väl funkade utmärkt som musik-gubbe?)

Hallberg var en skön lirare så jämför inte Luuk med honom. 😉 Det enda han är intresserad av är att allt ska kretsa kring honom. Håller med Claes där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt omöjligt spel som dessutom står för allt jag inte gillar med musik - snacket om musikartister.

Håller med dig. Dessutom suger jag på popgeni. När jag försökt spela det har jag skämts lite över allt daterat värdelöst vetande. Som att det någonstans vore mitt fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom suger jag på popgeni.

Det hedrar dig!

I min värld är det pluspoäng att få minuspoäng på popgeni. Men det är lätt att tro att man gör fel då. - När man är i rom, gör som romarna - . Så mycket i den här branschen bygger ju på snacket, på myten om magin. Jag tycker inte så om musikskapande, det är ett hantverk. Som handlar om att få ihop versen, refrängen, orden, tonerna, fraserna, fillsen, mixen osv..

En låt borde kunna leva på sitt eget uttryck, inte vem hur eller vad som gjort den.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

75505063_1.jpg

There can be only one!

Hehe, underbart lir! (bör väl bli lite småkult vid det här laget!?)

Rackarns vad ditt ser intakt ut!

Har mina kort i en glasslåda och sedan brukar jag och en kompis kolla hur många kort vi kan knäcka på raken.

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom igen, Joachime, ge oss ett par exempel på frågor! Du kan säkert de flesta utantill!

Förresten var Måndagsbörsen ett program man inte gärna missade. Live från Hamburger Börs på måndagar. Speciellt bra var Jonas Hallberg som programledare och ett antal väldigt bra artistframträdanden. Sen gjorde Staffan Schmidt ett antal härligt kackiga intervjuer där han hela tiden avbröt engelska artsiter för att göra en fruktansvärt förvanskad och förenklad översättning till svenska eftersom vi svenskar inte kunde engelska.

Det jag kommer ihåg mest är dom totalt skruvade och urflippade intervjuer som Jonas gjorde med artisterna. Han översättningar var (till skillnad från Staffans) medvetet felaktiga och roliga.

Sen slog ju Noice igenom på Måndagsbörsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag kommer ihåg mest är dom totalt skruvade och urflippade intervjuer som Jonas gjorde med artisterna. Han översättningar var (till skillnad från Staffans) medvetet felaktiga och roliga.

Sen slog ju Noice igenom på Måndagsbörsen.

Ja, sen minns jag nån stackars tjej som skulle få till en intervju, live på scenen, med Paul Weller i Jam. Pinsamt! Tror att den gick i Tv för inte så länge sedan som ett kul inslag. Jag minns också ett framträdande av Whitesnake med en vilt kraxande Coverdale (redan då!). Jag minns också ett framträdande med Dag Vag, Gyllene Tider(?) och Thore Skogman! De framförde Thores evergreen "Popitopp"! Även ett inslag från The Police Göteborgsspelning från "Ghost In The Machine"-turnén. Jag var på den konserten. Måndagen efteråt satt jag med min far och såg på Måndagsbörsen. Rätt vad det var så vändes kameran från Police och ut mot publiken. Vem stod där, längst fram, grimaserndes och åbäkandes? Jo, jag! "Vad fan håller Du på med?!" sa min salig far. Usch, vad jag skämdes!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid trevligt med livemusik på tv, hoppas bara de inte går så mycket på hype utan blandar in lite mer "okänd" musik. Blir det ännu ett program som orerar om hur bra vissa etablerade artister är blir man ju bara less..

Redigerat av kajan
Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen kommer ett liveprogram i Sverige. Dom säger iaf att det kommer blandas okänt med kännt.

Britterna har sådana shower eller vad man kallar det, kommer inte ihåg va de hette men dom är bra tycker jag.

De finns ju lite mer utbud där också, och mer intresse. Men det börjar bli lite mer här i Svergie vilket e kul.

Hoppas de blir bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja, sen minns jag nån stackars tjej som skulle få till en intervju, live på scenen, med Paul Weller i Jam. Pinsamt! Tror att den gick i Tv för inte så länge sedan som ett kul inslag. Jag minns också ett framträdande av Whitesnake med en vilt kraxande Coverdale (redan då!). Jag minns också ett framträdande med Dag Vag, Gyllene Tider(?) och Thore Skogman! De framförde Thores evergreen "Popitopp"! Även ett inslag från The Police Göteborgsspelning från "Ghost In The Machine"-turnén. Jag var på den konserten. Måndagen efteråt satt jag med min far och såg på Måndagsbörsen. Rätt vad det var så vändes kameran från Police och ut mot publiken. Vem stod där, längst fram, grimaserndes och åbäkandes? Jo, jag! "Vad fan håller Du på med?!" sa min salig far. Usch, vad jag skämdes!

😛 Jaha så du skäms än då? Nä hon som gjorde den där pinsamt usla intervjun med Paul Weller, den brukas visa då och då. Sista gången den visades sades det att hon fortfarande får höra gliringar om den intervjun. Får nog säkert höra den tills hon dör. Ja fy vilka skämt till musikjournalister vi har haft här i Sverige. Riktiga kalkoner. Fattar inte att hon fick det där jobber överhuvudtaget. Men visst, kommer ihåg att Weller stod där kaxig och med armarna i kors och tyckte han var sååå jävla märkvärdig, ungefär som han var nog innerst inne lite för stor och fin för att medverka. Kommer ihåg att det var i Måndagsbörsen som Motörhead uppträdde i för första gången med i svensk teve. De hade luktat jävligt illa och säkert inte duschat på nån vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Sinding-Larsen smaskade ost, samtidigt när han prata om nån obegriblig grej med Luuk, och sen satte han vatten i halsen och spruta ut det nästan mot kameramannen... Obetalbart!! 😳

Annars tyckte jag programmet var rättså bra. Skulle varit ett till band eller artist, och mindre mellanprat, den där apan exempelvis.

A Camp va riktigt bra!

Redigerat av kuriyakin
Link to comment
Dela på andra sajter

Och Sinding-Larsen smaskade ost, samtidigt när han prata om nån obegriblig grej med Luuk, och sen satte han vatten i halsen och spruta ut det nästan mot kameramannen... Obetalbart!! 😲

Fast det var ju uppgjort. 🙂 De pratade tidigare där om att det var Kristian Luuks urinprov (ifall knarkpolisen var på väg)... 🙂

Jag var på resande fot och missade! Hur var det?

Jag tyckte att det var riktigt bra!

Fast vi hade iofs spelat in det och kunde spola över tråkiga bitar (tyckte inte att Markus Krunegård var sådär jättekul live - fast iofs något bättre på TV än i verkligheten). Ninas avslutande Bowie-cover var fantastisk!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...