Jump to content
Annons

Borttagen


Culloden

Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      4
    • 5
      4


Recommended Posts

Annons

Sitter på andra lyssningen nu...denna gång på grym volym.....!! Riktigt skönt sound tycker jag.....gillar syntharna som hackar i början.....

Känns väldigt mkt filmmusik i början........ska bli kul att få höra den med riktiga trummor och sång på.....verkligen....! Känns lite som att sången är en väldigt avgörande faktor i den här låten........

Har lite svårt att hitta nått att klaga på just nu....väntar med kritiken tills man får höra en version med sång på....

Link to comment
Dela på andra sajter

Alrajt..syncliret trummor/gitarrer vid 04:16 är ju klockrent..jag tycker att låten borde börja så.. 😉

Mixen i sin helhet är ganska tät och det grötar en del, men även om det ska vara så borde det gå att få mer luft i arret utan att nerven försvinner.

Väldigt experimentell låt, inte den bästa ni gjort, men inte dålig heller..

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kollat in just den här men en liten detalj bara. Det vore trevligt ifall du istället för att posta tusen låtar där du själv spelar också kunde ge lite kritik på andra människors verk. Att få ihop ett bra forum är ett givande och tagande. Jag är själv ganska dålig på det och skriver mindre än jag borde (grymt imponerad av demoniqus, hammagrella, captain nemo och egghuvud för att nämna några) så jag kanske inte är helt rätt person att ta upp det här. Jag kom bara att tänka på det eftersom du postat fyra egna låtar inom loppet av några dagar men inte kommenterat någon annans alster.

Bara ett förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte kollat in just den här men en liten detalj bara. Det vore trevligt ifall du istället för att posta tusen låtar där du själv spelar också kunde ge lite kritik på andra människors verk. Att få ihop ett bra forum är ett givande och tagande. Jag är själv ganska dålig på det och skriver mindre än jag borde (grymt imponerad av demoniqus, hammagrella, captain nemo och egghuvud för att nämna några) så jag kanske inte är helt rätt person att ta upp det här. Jag kom bara att tänka på det eftersom du postat fyra egna låtar inom loppet av några dagar men inte kommenterat någon annans alster.

Bara ett förslag.

Komentarer kommer!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum.

Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den 😉

Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum.

Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den  😉

Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏

Du har pm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum.

Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den  😛

Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😆

Du har pm.

oopps.. "pm" And that means?? hehe 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart det bästa instrumentala stycket som lagts upp på detta forum.

Finns inget mer att säga.... förutom att jag gärna skulle vilja ha lite sång på den  😉

Tackar så hemskt mycket! 😄 Det kommer sång snart som sagt! Fan just det.. måste ju skriva text oxå.. hmm hehe 😏

Du har pm.

oopps.. "pm" And that means?? hehe 😛

Du har fått ett privat meddelande av mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Va? 😉

Nu tror jag inte att vi riktigt pratar om samma sak...

PM-synth skulle nog närmast va pulsviddsmodulering 😏 (du hade iofs rätt bra förslag där! 😛), men min fråga gällde bara vilka synthar herr Culloden använt i låten... 😉

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare försökt att få lyssna på demos men mitt Quicktime bara hackade. Uppdaterade det idag för att få lyssna på denna demo eftersom jag blev otroligt nyfiken. Hackade fortfarande, vad gör jag för fel?

Det lilla jag kunde urskilja gav dock kraftig abstinens. Jag läser också all positiv respons och blir tokig! Jag vill höra den här låten utan hackande!!!! Kunde i alla fall urskilja både grymt gitarrljud och bra synthar. Med bra synthar menar jag bra valda ljud som spelade fräckt och överhuvudtaget snyggt arrangerat och spelat. Jag vill vänta med fler utlåtanden tills jag har fått hjälp med hackandet. Jag är görnyfiken och köper gärna fullängdaren när det blir klart. Hoppas att Ni har en bra sångare som klarar att leverera. När det låter så här stiger förväntningarna!!!! 🙂😛🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: The proggress of liberty

Tuff nedgång efter intot, men synten som ligger på långa toner i början känns lite hmm lite väl modern lixom.. låter lite för vasst lite numetal. men gitarren känns bra och det lite snabbare riffet är klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Neeej, Culloden! Jag blev ju extatisk när jag trodde att jag äntligen skulle få höra denna låten när nu den andra var så bra! Jaja, Du lär väl snart dyka upp med något nytt. Jag får tåla mig!

Den kommer tillbax.. med sång dessutom. Finns ingen förtillfället. Innan dess kanske där dyker upp nåt annat sålänge! Tack för dina inlägg! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...