Jump to content
Annons

GOD JUL 2008


anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag har i alla fall men det är roligare att ge bort än att få, eller vad tycker ni? Själv ger jag bort en mac mini, en quadcore mac, fårskinnsfällar, en matberedare, bredband till mamilammen + lite annat.

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag firar jul själv här i Norrköping iår. Kanske kommer förbi några kompisar på lite cognac eller whiskey på eftermiddagen/kvällen.

Så.. grattis på julafton.. i förväg då

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Go Jul IDF ha det bra Norrping rocks.

Min Julafton blir i Skärblacka i år.

happy festivus!!

hoppas julen blir bra i östergötlands kingston

Man tackar och bockar, hoppas det blir det samma för dig i östergötlands roligaste stad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt alltså. Jag blir egentligen lite besvärad av att ge bort saker bara för sakens skull (exempelvis julklappar), då man vet att man har tvingat sig själv att "hitta nåt" åt någon bara för att.

Spontana gåvor rules däremot 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

God jul på er.

Jag varken gillar att få eller ge julklappar. Att få en present är att få ett krav att handla någonting av motsvarande värde (ekonomiskt och emotionellt) till givaren, vilket jag tycker är fruktansvärt svårt. Har varken köpt eller tagit emot julklappar på flera år, och uppskattar julen mycket mer på grund av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
God jul på er.

Jag varken gillar att få eller ge julklappar. Att få en present är att få ett krav att handla någonting av motsvarande värde (ekonomiskt och emotionellt) till givaren, vilket jag tycker är fruktansvärt svårt. Har varken köpt eller tagit emot julklappar på flera år, och uppskattar julen mycket mer på grund av det.

+1

Kunde lika gärna varit jag som skrivit det inlägget. För övrigt tycker jag det är roligare ge bort och få något spontant. Det känns mer äkta än för att det ska vara för det är en högtid eller födelsedag. Det värsta är när man får något som man inte vill ha. Sen är man otacksam för att man inte uppskattade saken. 🙂 Ger man mig stålar så är det helt okej. Då kan man ju köpa sådant som man verkligen vill ha. Har redan köpt mig det jag önskade.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag måste nog vara ärlig här för ska sanningen fram så har jag haft jäkligt svårt för julen sedan tonårstiden men nu som gubbe går det bättre faktiskt. Jag har alltid tyckt att det är ett otyg det där att byta pengar med varandra som det ju ofta handlar om när det gäller julklappar, det kanske på nåt mysko sätt är därför jag tycker att det är roligare att ge nu för tiden. Nåväl en bauta kram till er alla stor som liten, politiska oliktänkare och speciellt dom som av nån underlig anledning tycker jag är lite bäng 😄 här har du näven.

God Jul Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

....tillönskas alla. Min första jul här på studioforum. 😛

Edit: Kan moderator fixa denna under allmänt? Har ju redan en presentation.

Det samma! (Men tråden skall inte ligga under allmänt utan i off topic.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...