Jump to content
Annons

Vem fan är originell?


Valle

Recommended Posts

Annons

Jag är nog ganska ordinär. Eller jag vet inte. Jag menar, jag känner mig ofta utanför, som att jag inte passar in riktigt, precis som väldigt många andra känner om sig själva. Det är väl i det närmaste normalt att känna sig onormal? Eller för att använda orden aktuella i tråden, ordinärt att känna sig orginell?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog ganska ordinär. Eller jag vet inte. Jag menar, jag känner mig ofta utanför, som att jag inte passar in riktigt

Du har inte funderat på om det kan bero på julgranskulan du har hängandes i örsnibben?

Link to comment
Dela på andra sajter

För när det är dags att lansera en ny artist, förmåga eller talangtävlingsvinnare, som så noggrant handplockats av bolagens motsvarande A&R-personer, så ska det visa sig att det nya stjärnskottet är precis lika O-originellt som allt annat runtomkring! En kopia, alltså! Bra jobbat, Mr. talangjägare!

Känner inte alls igen din beskrivning från verkligheten där ute... Vem skulle det isåfall vara? Om vi inte pratar Idol förstås, då svenska folket alltid brukar rösta fram den tråkigaste-men-duktiga deltagaren som vinnare. Och vinnaren brukar snabbt försvinna i glömska, som bekant.

Originalitet sitter väl heller inte alltid i det musikaliska, i popvärlden finns det ju andra minst lika viktiga värden.

Njä, här känns det mest som du skapat ett ämne utan att ha något att säga egentligen. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag gör musik som jag inte känner att den tillför nånting så lägger jag av. Således har jag alltså ett visst behov av originalitet i min musik iaf, men eftersom jag inte har hört all musik kan jag ju inte veta om någon har gjort likadant som mig. För övrigt missbrukas ordet unikt alldeles åt helvete av dagens media, "ganska unikt, väldigt unikt, helt unikt" osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

För när det är dags att lansera en ny artist, förmåga eller talangtävlingsvinnare, som så noggrant handplockats av bolagens motsvarande A&R-personer, så ska det visa sig att det nya stjärnskottet är precis lika O-originellt som allt annat runtomkring! En kopia, alltså! Bra jobbat, Mr. talangjägare!

Känner inte alls igen din beskrivning från verkligheten där ute... Vem skulle det isåfall vara? Om vi inte pratar Idol förstås, då svenska folket alltid brukar rösta fram den tråkigaste-men-duktiga deltagaren som vinnare. Och vinnaren brukar snabbt försvinna i glömska, som bekant.

Originalitet sitter väl heller inte alltid i det musikaliska, i popvärlden finns det ju andra minst lika viktiga värden.

Njä, här känns det mest som du skapat ett ämne utan att ha något att säga egentligen. :rolleyes:

Nämen, hej! Undrade just när du skulle dyka upp! 😎:rolleyes:

Re: "svenska folket"... Glöm inte att en "expert-panel" har utsett vilka "svenska folket" ska få äran att rösta fram till årets billiga kopia.

Re: att originalitet skulle sitta i musiken... Nu orkar jag inte läsa om mitt sövande initialinlägg. Men jag aktar mig normalt från att påstå att originalitet finns i själva musiken. Jag anser snarare att det till största del handlar om artistens personlighet, inställning och attityd.

Re: "Känner inte alls igen din beskrivning från verkligheten där ute... Vem skulle det isåfall vara?" Ja va fan... vilket vinstdrivande bolag som helst! Hur originell är Britney Spears egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag är nog ganska ordinär. Eller jag vet inte. Jag menar, jag känner mig ofta utanför, som att jag inte passar in riktigt

Du har inte funderat på om det kan bero på julgranskulan du har hängandes i örsnibben?

:rolleyes::rolleyes: Jag hade en gammal helt utflippad lärare när jag läste in gymnasiet på folkhögskola. Han satte en klädnypa på ena örat och gick och klämde på den. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

Nej, jag driver inte med... "er". Blanda inte in dessa miljarder människor som egentligen inte har med saken att göra. Utveckla då istället vad du som A&R anser (du är väl A&R, eller hur?) — vad finner du hos Spears som andra artister inte har eller hade klarat av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

Nej, jag driver inte med... "er". Blanda inte in dessa miljarder människor som egentligen inte har med saken att göra. Utveckla då istället vad du som A&R anser (du är väl A&R, eller hur?) — vad finner du hos Spears som andra artister inte har eller hade klarat av?

Bara för att Britney inte haft en hit på flera år och ändå är populär betyder inte det att hon är orginell. Det är inte precis så att hennes musik sticker ut från mängden.

//Strangelove

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

För att folk är kåta och för att folk vill se någon som är i psykiskt sämre skick än de själva. "Ha ha kolla på det där vraket Brittny (samtidigt som man passar på att kolla lite på tuttar mm).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog ganska ordinär. Eller jag vet inte. Jag menar, jag känner mig ofta utanför, som att jag inte passar in riktigt

Du har inte funderat på om det kan bero på julgranskulan du har hängandes i örsnibben?

Ahh, tänkte skriva exakt samma sak (exakt samma bloody ord) men hann inte då jag skulle sticka från jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

Nej, jag driver inte med... "er". Blanda inte in dessa miljarder människor som egentligen inte har med saken att göra. Utveckla då istället vad du som A&R anser (du är väl A&R, eller hur?) — vad finner du hos Spears som andra artister inte har eller hade klarat av?

Bara för att Britney inte haft en hit på flera år och ändå är populär betyder inte det att hon är orginell. Det är inte precis så att hennes musik sticker ut från mängden.

//Strangelove

Har hon inte just nu en superhit, Womanizer?

För övrigt är hon väl mer superstjärna än tom Prinsessan Diana.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

Nu är ju Brittan en medieskapelse från början till slut. Huruvida hon är originell som privatperson är något helt annat. Folk gillar gotta sig i andras elände. Media gillar hylla och sen sänka för att sedan hylla igen. Oavsett tjänar de multum på henne,hit eller inte. Och apropå kopia eller original så är det som Nietzsche sade: Kopior föredrar kopior framför original.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur originell är Britney Spears egentligen?

Driver du med oss? Miljarder människor är sjukligt intresserade av Britney Spears, trots att hon inte haft en hit på flera år. Vittnar inte det om att hon har något, att hon är originell?

Nej, jag driver inte med... "er". Blanda inte in dessa miljarder människor som egentligen inte har med saken att göra. Utveckla då istället vad du som A&R anser (du är väl A&R, eller hur?) — vad finner du hos Spears som andra artister inte har eller hade klarat av?

Äh, inte fan orkar jag argumentera för Britney Spears. Det behöver jag liksom inte göra heller, hennes framgångar talar för sig själva.

Om du tycker att dagens popstjärnor är trista och ooriginella och sämre än [insert Valles favourite band here] så är det ditt och enbart ditt problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, inte fan orkar jag argumentera för Britney Spears. Det behöver jag liksom inte göra heller...
Nä, det kan inte vara lätt med en fot i munnen...

Ursäkta hade du något att säga där, eller du ville bara vara dryg i största allmänhet?

Det var inte meningen att såra dig på något sätt... men jag har lite svårt att ta till mig det faktum att du tycker att Spears är originell. Men det är nog som du säger: Valles problem.

Därmed inte sagt att Spears saknar styrka i rösten eller konsten att övertyga, förmågan att trigga känslor eller röra sig rätt. Hon är en star (men inte originell). Dessutom älskar jag "hennes" låtar Toxic och Piece Of Me — ett faktum min närmaste omgivning gillar att spy gala galla över.

Edit: spy galla över, inte gala...

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...