Jump to content
Annons

När får vi höra om nåt nytt från Propellerheads?


puffra

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...
Enligt en post av Leo på användar forumet så kommer propellerheads INTE närvara vid Winter NAMM 2009.

´

Lite skönt isf. Jag gillar att det dröjer lite mellan varven vad gäller majestätiska happenings på uppdateringsfronten. Av nån anledning så blir jag lätt stressad av hype kring alla nyheter hela tiden. Käkar typ nertjack nu bara för att PT 8 är på väg hem till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Har inte Reason men måste instämma i att de tar god tid på sig att släppa nytt men å andra sidan är det stabilt och något som varit värt vänta på. Till skillnad från Cubase som t om efter två år släppte senaste upplagan som var full av buggar. 😆

Fler borde ta efter Propellarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Har inte Reason men måste instämma i att de tar god tid på sig att släppa nytt men å andra sidan är det stabilt och något som varit värt vänta på. Till skillnad från Cubase som t om efter två år släppte senaste upplagan som var full av buggar. 😆

Fler borde ta efter Propellarna.

Man ska inte göra för bra grejer, då köper inte folk uppdateringen, gör man det inte fullt så bra så köper man den nya versionen i hopp om att det ska bli bättre. Fast steinberg börjar bli lite väl tröttsamma med buggar i cubase som har hängt med sedan VST versionerna.
Link to comment
Dela på andra sajter

Reason är så pass stabilt att jag inte tror på någon uppgradering dom närmaste åren.

Det finns liksom ingen anledning. Det dom kommer att satsa på är nya refills. Själv så

har jag köpt Abbey Road refillsen som är helt underbara. Nya basrefillsen verkar också

vara bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade mer än gärna sett en uppdatering, och en ny sak ..

Det jag skulle vilja ha är en sak som visar ljudvågorna, t.ex om jag har en slinga med sång/gitarr/trummor etc. så kan jag öppna den i ett speciellt rack i Reason (som man givetvis kan arbeta, modifiera, lägga på effekter etc). Sen hade det varit coolt med något inbyggt i det här racket, som t.ex vst effekten "Glitch" (fast inte vst, utan reasons egna version 😄)

Sen att man kan choppa upp precis så som man gör i ReCycle 🙂 fast direkt i Reason ... tänk er storleken på en NN-XT utfälld, och där i finns hela härligheten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen att man kan choppa upp precis så som man gör i ReCycle 😄 fast direkt i Reason ... tänk er storleken på en NN-XT utfälld, och där i finns hela härligheten 😛

Det där kan du nog glömma. Aldrig att de lägger ner tid på att göra något som de redan har gjort. Jag själv har drömt att de fixar en version av ReBirth i Reason (för att kuna ratta direkt i Reason), men med Rebirth Input lär det aldrig hända och det har jag accepterat nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Man ska inte göra för bra grejer, då köper inte folk uppdateringen, gör man det inte fullt så bra så köper man den nya versionen i hopp om att det ska bli bättre.

Du verkar väldigt konstig om du hellre köper en halvfärdig produkt än en som fungerar fullt ut... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Man ska inte göra för bra grejer, då köper inte folk uppdateringen, gör man det inte fullt så bra så köper man den nya versionen i hopp om att det ska bli bättre.

Du verkar väldigt konstig om du hellre köper en halvfärdig produkt än en som fungerar fullt ut... 🙂

Tror nog att man satsar på att göra en fullt fungerande produkt. Och kommer med bra och nyttiga uppdateringar och inte bara buggfixar.

Reason 4 har ju bara fått en buggfix uppgradering, sällsynt med så få fixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Dan skriver mycket flitigt i sin .plan (blogg) numera.

Yesterday afternoon I got a bit further with the tech design and resolved an issue with chains of broadcast/listeners and what is allowed to be done inside the listener callback.

Seså, sätt igång och gissa produkten!

Rewire via LAN kanske? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på att det kommer hända, men överst på min önskelista står Audiohantering i Reason. Nothing fancy, bara the basics. Att kuna jobba med de underbara effekterana på audiospår utan att ta omv'ägen över samplers vore underbart.

VST-stöd? jo, vore inte fel det heller. Men audio vore som sagt mumma.

/Somnar om

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...