Jump to content
Annons

Hur får man till markeringar..


Hellecaster

Recommended Posts

Hoj alla genier där ute i musikens underbara värld återigen behöver jag konsultera er mina orakel. 🙂

Jag håller på och sätter ihop 10 låtar till en platta åt en polare och nu har jag lagt upp dom fint i mastringsläge i Cubase studio 4 och ställt in alla kompressorer och pluggar men nu uppstod ett stort problem, hur gör jag så att det går att hoppa mellan låtarna på skivan?

Jag har provat den vanliga "marker track" funktionen men den kommer ju liksom inte med när man mixar ner? Hur gör jag så att låtarna blir separata vid ned mixning?

Jag vet inte fack termen för detta så jag kunde inte använda "sök" funktionen varken i Cubase manualen eller här på forumet.

Naturligtvis kan jag ju i brännprogrammet lägga in dom en och en men det vore ju behändigt att kunna göra det redan i "mastringen".

HJÄLP!! 😉

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sådant gör man normalt i Wavelab. Såvitt jag vet så finns det ingen sådan funktion i Cubase - men jag har å andra sidan aldrig letat efter det i manualen, eftersom jag kör med Wavelab till all Mastering och bränning av audioskivor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer. Cubase kan inte bränna till skiva, och kan inte lagra markeringar i ljudfiler som ett CD brännarprogram kan använda som direktiv för låtindex. Använd ett mastrings- eller CD bränningsprogram till det. Nero, Sony CD arichitect/Sound Forge, Wavelab, Audition, Samplitude ... program som kan bränna ljud-CD med avancerade alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...