Jump to content
Annons

Studio forums bluesjam


Anders F

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Tror den här bluesen kommer att bli låååååååååååååååååååååååång 😮

Tror också det kommer att bli problem rytmiskt. Eftersom den grund jag spelat till nu kommer att bytas ut - trummorna, basen etc. Det sväng och rytmiska frasering de tidigare musikerna använt sig av, den referensen byts ut. Finns stor risk att vårt musikaliska sväng kommer att grumlas upp rätt bra. vi får lita på Giz.

Mig kan ingen lita på 😄 Självklart blir det inte lika optimalt som att stå i samma rum och få till ett sväng ihop. MEn vi gör det bästa av situationen, och huvudsaken är att man har kul.

Skicka gärna ett PM när ni skickat någon fil, i så fall vet jag ju även om den inte kommit fram osv.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade filer: En utan pianosolo där det istället bara är bas och trummor, kan no underlätta vid improvisationen. En fil utan pianosolo och bas till dig VacUm 😄

http://www.speedyshare.com/893373324.html

MVH

Anders

Amen TACK ! .. just när jag skickat iväg orgeln till dig, mödosamt gjort MED piano. Förbaskade tapir 😮

Skickade som du skrev ovan, skickafilen.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade filer: En utan pianosolo där det istället bara är bas och trummor, kan no underlätta vid improvisationen. En fil utan pianosolo och bas till dig VacUm 😄

http://www.speedyshare.com/893373324.html

MVH

Anders

Amen TACK ! .. just när jag skickat iväg orgeln till dig, mödosamt gjort MED piano. Förbaskade tapir 😮

Skickade som du skrev ovan, skickafilen.se

Du ska inte ha så brottom 🙂 Orgeln är nedladdad!

Tänkte på en sak, skriv gärna ert användarnamn i filen så jag vet vem som är vem sedan när det börjar ramla in en hel del. Kan säkert bli rörigt annars.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade filer: En utan pianosolo där det istället bara är bas och trummor, kan no underlätta vid improvisationen. En fil utan pianosolo och bas till dig VacUm :rolleyes:

http://www.speedyshare.com/893373324.html

MVH

Anders

Hämtad!

Tror det bästa är att jag lägger nån slaskbas först och så lägger om när det finns en färdig form sen. Blir ju inge skoj basspel om man inte har solisten att spela mot. Ska försöka svänga ihop nåt imorrn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterade filer: En utan pianosolo där det istället bara är bas och trummor, kan no underlätta vid improvisationen. En fil utan pianosolo och bas till dig VacUm 🙂

http://www.speedyshare.com/893373324.html

MVH

Anders

Hämtad!

Tror det bästa är att jag lägger nån slaskbas först och så lägger om när det finns en färdig form sen. Blir ju inge skoj basspel om man inte har solisten att spela mot. Ska försöka svänga ihop nåt imorrn.

Ja, det är nog bäst, och ingen vet ju ännu hur formen kommer bli, inta ens jag 🙂 Men jag lägger på din bas till det man får improvisera över sedan. Är ju roligare att spela till än min dåliga synthbas!

MVH

Anders

Kul ide! ☺️

Du ska inte ta och haka på vet ja :rolleyes:

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka svänga ihop något imorgon och på torsdag. Vet ungefär hur jag vill ha det nu. Det blir ett rätt jazzigt solo tror jag med en ren tele me lite bioioioioiiing (läs rev + delay) på. Du kan få både råljud och processat om du vill "reampa".

Hur vill du ha fileriet? 24Bit wav 44.1Khz kanske duger?

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska försöka svänga ihop något imorgon och på torsdag. Vet ungefär hur jag vill ha det nu. Det blir ett rätt jazzigt solo tror jag med en ren tele me lite bioioioioiiing (läs rev + delay) på. Du kan få både råljud och processat om du vill "reampa".

Hur vill du ha fileriet? 24Bit wav 44.1Khz kanske duger?

//KG

Precessera du ljudet. Mix är inte i fokus på detta 🙂 Gör det sound som du vill ha är ju enklast. 24 bit 44,1khz blir kanon!

Spännande att se hur detta utvecklar sig.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

funderat på om någon ska köra orgel, kan väll snappa den annars!

Men jag blev jävla lite Brööt-whale, lite commitments-sång någon slinga utav det, om det går bra med bandet ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

funderat på om någon ska köra orgel, kan väll snappa den annars!

Men jag blev jävla lite Brööt-whale, lite commitments-sång någon slinga utav det, om det går bra med bandet ^^

Orgel är taget av opus99, men man kan väll ha två? 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

funderat på om någon ska köra orgel, kan väll snappa den annars!

Orgel är taget av opus99, men man kan väll ha två? 😛

Man ska aaaaaalltid ha två 🙂

Precessera du ljudet. Mix är inte i fokus på detta 😄 Gör det sound som du vill ha är ju enklast.

Hm, hörde just att det är ett glapp i en av orgel-filerna ..

ja, anyway ... när du säger som ovan, innebär det att du kommer att "respektera" andras sound och inte processa nåt mycket alls?

Om det här inte ska "mixas" med åtminstone en haldvdan quickmix insats, då vill jag nog veta .. för då processar jag lite här och skickar över istället. Jag skickade ljuden kruttorra och fasjusterade, rensade t.om. ut early reflections och sånt, för att de skulle bearbetas (efter behov) hos dig. Man hör liksom hjärnan tänka, "Shit, kommer Gizmosis stoppa in orgeln helt naken??". 😛

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

funderat på om någon ska köra orgel, kan väll snappa den annars!

Orgel är taget av opus99, men man kan väll ha två? 😛

Man ska aaaaaalltid ha två 🙂

Precessera du ljudet. Mix är inte i fokus på detta 😄 Gör det sound som du vill ha är ju enklast.

Hm, hörde just att det är ett glapp i en av orgel-filerna ..

ja, anyway ... när du säger som ovan, innebär det att du kommer att "respektera" andras sound och inte processa nåt mycket alls?

Om det här inte ska "mixas" med åtminstone en haldvdan quickmix insats, då vill jag nog veta .. för då processar jag lite här och skickar över istället. Jag skickade ljuden kruttorra och fasjusterade, rensade t.om. ut early reflections och sånt, för att de skulle bearbetas (efter behov) hos dig. Man hör liksom hjärnan tänka, "Shit, kommer Gizmosis stoppa in orgeln helt naken??". 😛

Hejsan

Ja, din hade jag inte stoppat in helt snustorr efterson du hade skickat med en textfil 🙂 Men annars så är det nog bra om alla försöker forma sitt eget sound så att även det är mer personligt än att jag skruvar allas sound som jag vill ha det 🙂

Eller vad tycker ni?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Novis som jag är inom det här med internetsamarbete så har jag följande funderingar:

Hur gör jag?

Skickar jag bara "mitt" spår så att du får mixa o lägga in det valfritt i din daw? Ska det vara hela låten eller delar? Kan säga att jag inte börjat än, har haft fullt upp med min studiofestivallåt;) (NU ÄR DEN KLAR och inskickad!! )

Du kanske klipper o klistrar valda delar eller?

Lyssnade nu och jag kan tänka mig att göra lite fills här o var med min elgitarrus fender;)

Fast visst är det mer en jazzlåt än blues? Kommer formen ändras annars är det ju ingen idé att jamma... nåja jag ska testa bara du vägleder lite i det tekniska... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Novis som jag är inom det här med internetsamarbete så har jag följande funderingar:

Hur gör jag? Skickar jag bara "mitt" spår så att du får mixa o lägga in det valfritt i din daw? Ska det vara hela låten eller delar? Du kanske klipper o klistrar valda delar eller?

Det finns nog inga raka regler eller svar här. Jag tror alla kommer att göra lite olika.

Kompa kan man ju göra hela vägen. Men om 5 gitarrister gör samma sak då? ja då kommer garanterat Gizmosiz att ge var och en sin plats i tid och rum.

Man kan dra improviserade solon över harmisarna i 4 minuter straight, och Giz kommer att ge även det sin plats. Det är nog värre att göra för lite än för mycket.

Själv så spelade jag orgel, och skickade in 3 saker: melodin, 4 vändor orgel komp, och 3 vändor solospel. skulle gizmozis tycka att det ska vara orgel komp hela låten så tar han de 4 vändorna orgelkomp och kopierar/upprepar dem.

Det är lite knivigt att ge alla 50 deltagare en plats och ändå hålla låten under 10 minuter långt. Men gör ditt, det du känner för att göra och hellre för mycket än för lite.

Det är Jam för bövelen 😆

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som opus99 säger så kommer nog alla göra lite olika. Om du bara vill lägga fills så gör det, om du även vill kompa och improvisera så gör du det också 😎 Eftersom det då blir fler gitarrer så kommer ju alla gitarrister få sin stund i låten, och längden är ju ointressant på låten när det är ett jam så tid får man garanterat 🙂 Spela det du känner för så kommer det bli kanon!

Om vi ska bena ut stilen en gång för alla så är den riktiga beteckning standard jazzblues 😉 Så visst är det jazz och visst är det blues.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Är så smått på G... Precis som Opus99 säger så ekar BO-DOMMM dingelingdingelingdingelingging i hôvet sen två dygn tillbaka. Jag räknar med att vara klar i kväll (hoppas jag).

Gizmo: Jag skickar en mp3'a med 'gnisslet' tillsammans med kompet så att du får en hum om idé och plats, en wav med bara solot (processat) och en oprocessad.

Bo-Domm dingeling-tjing 😎🙂

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, nu vill vi höra lite updates, lite instrument. Banga lite skalle å så.

Tråden och projektet kallnar ju :rolleyes:

Nä då, tråden är fortfarande het 😳 Ska jag lägga upp lite klipp av det som kommit in hittils tycker ni, eller vänta tills fler skickat in, är två solister nu + VacUms bas än så länge och jag själv då såklart ☺️

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, nu vill vi höra lite updates, lite instrument. Banga lite skalle å så.

Tråden och projektet kallnar ju :rolleyes:

Nä då, tråden är fortfarande het 😳 Ska jag lägga upp lite klipp av det som kommit in hittils tycker ni, eller vänta tills fler skickat in, är två solister nu + VacUms bas än så länge och jag själv då såklart ☺️

MVH

Anders

in med solona så man får lyssna!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, nu vill vi höra lite updates, lite instrument. Banga lite skalle å så.

Tråden och projektet kallnar ju :rolleyes:

Nä då, tråden är fortfarande het 😳 Ska jag lägga upp lite klipp av det som kommit in hittils tycker ni, eller vänta tills fler skickat in, är två solister nu + VacUms bas än så länge och jag själv då såklart ☺️

MVH

Anders

in med solona så man får lyssna!!

Då gör jag det i morgon, tror jag att jag hinner. Ikväll ska jag iväg till lokala jazzklubben och se loffe karlsson 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...