Jump to content
Annons

Studio forums bluesjam


Anders F

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Varför mp3?

Du menar varför jag la ut bakgrundmusiken som mp3? För att det tar mindre plats och är bara bakgrundsmusik att jamma till och då tyckte jag inte att det kunde motiveras en aiff-fil på 40mb att ladda hem för att se om det var något kul man ville vara med på. Men alla som bidrar kommer kunna ladda hem en aiff-fil när det är färdigt 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför mp3?

Du menar varför jag la ut bakgrundmusiken som mp3? För att det tar mindre plats och är bara bakgrundsmusik att jamma till och då tyckte jag inte att det kunde motiveras en aiff-fil på 40mb att ladda hem för att se om det var något kul man ville vara med på. Men alla som bidrar kommer kunna ladda hem en aiff-fil när det är färdigt 🙂

Å alla som inte deltar tycker jag får nöja sig med 48kbit MP3 i mono. *demoniskt garv*

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allesammans.. detta var en riktigt kul grej.. Är det klart med låten eller får man hänga på och kompa lite med en äkta jazz gura från japan?

//Anders

Det är bara att hänga på. Ska försöka lägga in det som kommit in hittills ikväll, annars blir det senast i morgon :rolleyes: Ju fler desto roligare!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det va f-n inte så lätt som man trodde att lägga in allas. Man fick försöka hitta en bra balans genom driv och häng genom att flytta runt lite. Men jag väntar bara på ett svar grabbar sen kan ni få höra hur det låter än så länge. Inte mixat något än dock mer än lite nivåer.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va f-n inte så lätt som man trodde att lägga in allas. Man fick försöka hitta en bra balans genom driv och häng genom att flytta runt lite. Men jag väntar bara på ett svar grabbar sen kan ni få höra hur det låter än så länge. Inte mixat något än dock mer än lite nivåer.

MVH

Anders

Är det något i orgelväg som man kan göra för att underlätta för dig?

Kanske banda en ny insats - går ju himla fort - med lite mindre driv? lite mera driv? utan driv alls? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det va f-n inte så lätt som man trodde att lägga in allas. Man fick försöka hitta en bra balans genom driv och häng genom att flytta runt lite. Men jag väntar bara på ett svar grabbar sen kan ni få höra hur det låter än så länge. Inte mixat något än dock mer än lite nivåer.

MVH

Anders

Är det något i orgelväg som man kan göra för att underlätta för dig?

Kanske banda en ny insats - går ju himla fort - med lite mindre driv? lite mera driv? utan driv alls? 😉

Nä, jag tror jag får ihop det 😉 Är kul och nyttig träning att sitta med detta! Förhoppningsvis får jag svar snart och så ni kan få höra lite och komma med era åsikter om Driv och häng.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det för sent med ett liten elgitarr-grej till den där? Har inte varit inne på detta forum på ett år eller så, så jag är inte riktigt uppdaterad om alla trådar och så.

Det går alldeles utmärkt. Ursäkta att uppdateringarna går lite långsamt, men jag har väldigt mycket för mig nu bara. Men det kommer sakta och säkert 😳

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag skickat in ett "slags" jamgitarrsolo, ingen aning om det funkar eller isf varför, eller hur du kan pussla in det i låten 😳 Aldrig skickat stuff eller lagt på någe via nätet förr. Finns det nån manual i nån tråd? 😆

Du gjorde allt rätt och jag har fått filen. Du behöver ingen manual 😉

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ååh vad ledsamt, det här var ju en hur rolig idé som helst, och jag sitter i Chicago utan grejer! 🙂🙂😉

Kommer inte hem förrän om tre veckor heller 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog plocka bort mig från listan... Kan tyvärr inte improvisera över detta verkar det som haha. överlåter det åt er andra =)

Nä jag är nog inte så vass på jazzharmoniken där känner jag, kanske skulle spelat jazz på folkhögskolan som alla andra gjorde, men istället så lirade ja slick rock ala toto 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
** BUMPELIBUMP **

Vad hände med den här tråden?

Jag börjar tro att vi stöp på målsnöret.

//KG

Nej då, det va nära. Men jag har fått hjälp med mixen, så det är bara för mig att lägga mitt solo snart, och sedan för Vaccum om han fortfarande vill lägga bas igen när allt är ihopsatt 🙂 Jag ber om ursäkt, det dök upp massa för mig precis i samma veva som detta, så det är därför det blev som det blev.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

** BUMPELIBUMP **

Vad hände med den här tråden?

Jag börjar tro att vi stöp på målsnöret.

//KG

Nej då, det va nära. Men jag har fått hjälp med mixen, så det är bara för mig att lägga mitt solo snart, och sedan för Vaccum om han fortfarande vill lägga bas igen när allt är ihopsatt 🙂 Jag ber om ursäkt, det dök upp massa för mig precis i samma veva som detta, så det är därför det blev som det blev.

MVH

Anders

Lägger gärna om basen, har precis skaffat mig en sprillans ny så jag är spelsugen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spänningen stiger inför avsnittet. Vilka kommer att gå vidare till nästa jam? Kommer Gizmozis piano att stå emot? kommer VacUm, med sin nya bas, att kunna utmana? Kommer KaptenGnissel att kunna vinna juryns hjärtan? Kommer trummisen att sabotera feelingen? Vilka blir nästa veckas favoriter? Missa inte fortsättningen, av The Jam.

*bo-baa, bo-baaaaaah*

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

kallelooping (oregistrerad)

Hej

Det verkar som ursprungslåten inte går att ladda ner längre, är det möjligt att få den tillgänglig igen. Skulle vara kul att testa lite gitarr eller bas improvisationer på över den.

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...