Jump to content
Annons

"Robotröst" vid medhörning


laslo

Recommended Posts

När jag ska spela in t.ex. sång och behöver medhörning i hörlurar hör jag mig själv med en (ganska cool, men inte önskvärd) robotröst. En liten fördröjning mao. Ung. som när man lägger på ett delay på några millisek.

Någon knapp på mixerbordet? Någon inställning i programmet?

Lurarna sitter i mixerbordet.

Jag sitter i Logic 6.

Tacksam för hjälp

/Laslo

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu kör jag Protools LE men ändå...

Man kan råka ut för samma sak där. Tipset, som för övrigt finns på Digidesigns FAQ, går ut på att muta den kanal som Du just håller på att spela in. Jag tror, som den som svarat innan att Du får tillbaka allt från datorn till mixerna inkl den kanal Du just spelar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kör jag Protools LE men ändå...

Man kan råka ut för samma sak där. Tipset, som för övrigt finns på Digidesigns FAQ, går ut på att muta den kanal som Du just håller på att spela in. Jag tror, som den som svarat innan att Du får tillbaka allt från datorn till mixerna inkl den kanal Du just spelar in.

Tack för svaren.

Ska testa att muta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som redan sagt.. om du har ett ljudkort som stödjer ASIO (vilket jag här förutsätter att du har), så kan du ändra latency-inställningarna under ljudkortsinställningarna... Annars är det genom att mute:a den kanalen som du lirar in på eller den kanalen som inspelas... (Det kan du göra direkt i programmet, använder du Cubase är iconen en liten högtalare..) Dock enklast (om möjligheten finns, vilket den helt klart bör göra, så mute:a på mixerbordet..)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...