Jump to content
Annons

Byta ljudkort vid inspelning i Logic


Recommended Posts

Jag och en vän spelade in trummor och halv taskiga gitarrer härom dagen med ett externt ljudkort. Väl hemma igen så skulle jag vilja lägga på nya gittarer men har inte med mig ljudkortet så jag tänkte köra med min iMacs inbyggda. Men jag lyckas inte få kontakt med det? Och ingen av spåren har någon record knapp längre?

Hur gör jag?'

Redigerat av jacobthebluesman
Tydliggjorde rubrik från "Byte av ljuskort?"
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej, förlåt mig, men lite roligt var det.

Hrm. Till saken:

Jag tror att du behöver gå in på inställningarna för ditt inspelningsprogram och klicka för så att datorn förstår att du vill använda det inbyggda kortet. Den letar förmodligen efter det externa kortet fortfarande. Bara en gissning. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ändrat i systeminställningar och aktiverat det inbyggdna kortet som "ljud in". Jag har även varit inne i preferences i Logic och gått i på drivers och försökt välja built in input men den ligger inte där. Till en början låg det externa där men det har försvunnit nu. Det enda jag kan välja är built in output.

Vad var det som var roligt med att byta ljudkort? Förstod inte skämtet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ändrat i systeminställningar och aktiverat det inbyggdna kortet som "ljud in". Jag har även varit inne i preferences i Logic och gått i på drivers och försökt välja built in input men den ligger inte där. Till en början låg det externa där men det har försvunnit nu. Det enda jag kan välja är built in output.

det kvittar vad det står i systeminställningarna...(tror jag iallafall)

dt är konstigt att inte inputen visas under audio/devices/coreaudio/device

och outputen borde inte vara med alls

vilken logicversion har du?

testa skapa en ny sammansatt ljudenhet med de inbyggda in/utgångarna och starta sen om logic

jag vet lite konstigt men det borde funka...

Så här kombinerar du ljudenheter:

Öppna Ljud-/MIDI-inställningar i mappen Program/Verktygsprogram.

Välj Ljud > Öppna Redigerare för sammanslagna enheter.

I redigeringsfönstret klickar du på knappen Lägg till (+) när du vill skapa en sammanslagen enhet. Du kan markera enheten och byta namn på den.

I listan Struktur för sammanslagen enhet klickar du på kryssrutan Använd för varje enhet som ska ingå i den sammanslagna enheten. Listan visar de anslutna ljudenheterna och antalet in- och utgående kanaler för var och en.

Du ställer in klockan på en enhet som huvudklocka för alla de kombinerade enheterna genom att klicka på alternativknappen för Klocka bredvid enhetens namn.

När du har valt alla enheterna som du vill kombinera klickar du på Klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu utfört denna operation och ja logic express hittade det nya kombinerade ljudgrejen jag skapade men jag fick då inget ljud ut? Jag testade att gå in i Logic pro 8 och den hittade den inbyggda ljudkortet och hade fortfarande det externa ljudkortet liggandes i drivers vilket är intressant eftersom den inte hittade det kortet när vi skulle spela in senast.

Vad händer egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...