Jump to content
Annons

Ny dator... men?


JustinCase

Recommended Posts

Hej!

Jag har hört det ryktas om att Pro Tools (strax över 7) och Mbox 2 inte ska vara kompatibelt med de nya Imacarna och det nya OsX (Leopard). Eller, det kanske helt enkelt är så att DigiDesign inte har checkat alla funktioner och inte kan lämna någon garanti på att det funkar.

Funderar hur som helst på att köpa en nya dator (åtminstone efter sommaren) och det lutar då mot en IMac. Det vore dock väldigt synd om jag skulle märka att det inte fungerade.

Förmodligen har detta frågats om tidigare, men jag gjorde en sökning och hittade ingen tråd som verkade passa.

Tacksam för svar!

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stämmer.

"Pro Tools LE®, Pro Tools M-Powered™, Pro Tools|HD PCI (not PCIe) systems, older Intel-based Mac Pro computers, Avid Mojo® SDI, and expansion chassis are currently not compatible with the Mac OS X 10.5 (Leopard) operating system."

Men det kommer. Under tiden får man installera Tiger på en extern hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svar. Fast det jag undrar över är egentligen om det är någon som provat, eller kommer det bara blinka svart/rött "ERROR" på hela skärmen om man försöker?

Tänkte kanske att det mest var så att de inte provkört alla funktioner så att de inte kan garantera att det funkar.

/j

Stämmer.

"Pro Tools LE®, Pro Tools M-Powered™, Pro Tools|HD PCI (not PCIe) systems, older Intel-based Mac Pro computers, Avid Mojo® SDI, and expansion chassis are currently not compatible with the Mac OS X 10.5 (Leopard) operating system."

Men det kommer. Under tiden får man installera Tiger på en extern hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...