Jump to content
Annons

Hej nu är jag här igen


Twilight_Zound

Recommended Posts

Annons

Det brukar fungera så, att all info på den andra partitionen försvinner vid en sådan operation - men ha för säkerhets skull backup på rubbet, så att du inte står där med en nyformaterad och helt tom disk efter att ha laborerat... 😄

Jag har för mig att XP kan fixa det på andra diskar än systemdisken (har dock inte provat själv, så jag är inte helt säker) - men inte på systemdisken.

Partition Magic, som andra redan har nämnt, är nog det lämpligaste verktyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det brukar fungera så, att all info på den andra partitionen försvinner vid en sådan operation - men ha för säkerhets skull backup på rubbet, så att du inte står där med en nyformaterad och helt tom disk efter att ha laborerat... 😛

Jag har för mig att XP kan fixa det på andra diskar än systemdisken (har dock inte provat själv, så jag är inte helt säker) - men inte på systemdisken.

Partition Magic, som andra redan har nämnt, är nog det lämpligaste verktyget.

Lite mer info från min sida kanske hjälper...

Det är 2 helt tomma partitioner på en helt

egen fysisk disk..

Jag vill slå ihop dessa så disken blir komplett igen...

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara att skicka in valfri windows skiva och se till att du bara har BOOT på dvdläsarn(i bios).

Då kommer du ju in i den här partitionsektionen, och där är det kanonenkelt att fiffla med partitionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kör VISTA och jag har bara RECOVERY skivor (OEM version)

Klart dom bootar men det är allt...Jag får då upp alternativ

att skapa recoveryn från tillfället jag köpte datorn...

EDIT: Det måste ju gå att återskapa disken till ursprunget

typ "Ångra" eller nått i diskhanteraren....

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon ångra version finns inte. Låter då som att du vill ha tillbaka innehållet oxå men det kanske inte var vitsen.

Vill du bara partitionera om den så kör du "Datorhantering" (lättast från startmenyn) och kikar sedan under Lagring/Diskhantering i vänstra delen av programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

I XP finns "Kontrollpanelen-Administrationsverktyg-Diskhantering", borde finnas i Vista med. Leta reda på det, klicka och ta bort de partitioner som ska bort, de blir då oanvändbara tills de formaterats igen, och sedan skapa en ny partition, som är dubbelt så stor. Jag har för mig att det går i "Diskhanteringen". Ta det bara lugnt och läs vad som står där.

Man behöver inget partioneringsprogram, såvida man inte ska partionera med data på disken?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då har man lärt sig nått nytt...

Jag tog helt enkelt bort partitionerna..

1: Markera

2: Klicka ta bort

3: Upprepa samma med nästa

4: Skapa ny

PS: GLÖM INTE GÖRA BACKUP på infon därefter formatera

Mina va tomma så jag förlorade inget på att experimentera..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...