peppemannen Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Finns det fler plugins likande och lika bra som amplitube? ...och vilka i såfall 😄
Andreas L Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 (edited) Tja du... det skulle väl vara den däringa Guitar rig ifrån Native Instruments. Jag tycker inte att den är lika bra som Amplitube, eftersom jag anser att distljuden är ganska tråkiga, och att den drar mycket processorkraft. tam...tata tam... Edited October 12, 2004 by Andreas L
Majken Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Helt beroende på budget och plattform finns en hel del olika. Izotope Trash Steinberg Warp Greenmachine Amp II Sansamp Line6 AmpFarm o.s.v. /Majken
punkrockdude Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Jag gillar verkligen Greenmachine. Testa den, du kanske också gillar den.
Guest Danny Cort Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 Kör bara Amplitube. Med omkring 500 presets finns det ingen anledning att byta...
Guest lizzydevine Posted October 12, 2004 Posted October 12, 2004 jag vet inte om det är bara jag.. men har aldrig gillat mjukvaru-stärkar simulatorer... Okey.. Amplitube är helt okey.. Köpte en V-Amp pro för nån månad sen... Gitarr ljuden blir mycket fetare enligt mig.. Går att spela in rent med den och sen koppla en sladd så att man kan ändra ljud efter smak... Så skall man lägga pengar på nått och inte vill att datorn utnyttjar all processorkraft så tycket jag att en v-amp är det starkaste alternativet... (prisklass, typ samma...) Lizzy
Egghuvud Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 Dsound har en del grejor också: http://www.dsound1.com/index_en.php3
Henke Posted October 14, 2004 Posted October 14, 2004 (edited) Syftar du på förstärkarsimulatorer i allmänhet? Isåfall får man ju absolut inte missa Simulanalog Guitar Suite... Låter helt sjukt bra och är dessutom GRATIS! 🙁 Några andra gratispluggar du definitivt bör ge en chans är: - X-Amp - Guitifier Gratis är gott! Edit: Ångrade ett tips... 😲 Edited October 14, 2004 by Henke
Recommended Posts