Jump to content
Annons

Cubase SX3 på två monitorer


Tophe

Recommended Posts

Jag skaffade just en extra TFT-monitor.

Jag tänkt att det skulle vara praktiskt att ha det till Cubase SX3, så jag kan ha mixer och effekter öppna i ena skärmen och projektet i andra.

Det fungerar kanonbra på jobbets Mac, där kan jag bara dra grejer ut på andra skärmen.

Men på min PC måste jag först dra ut CuBase' fönster över båda skärmarna eftersom jag inte kan flytta något utanför det.

Då blir det helt plötsligt väldigt rörigt och svårt att få fönstren att uppföra sig smidigt.

Jag vill ha projektet på den högra skärmen och alla mixer/effekt/extra-fönster i den vänstra.

Går det fixa de här grejerna smidigt? Hur gör ni?

MVH.

Tophe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har aldrig haft några problem med att ha två skärmar - och jag har kört med det i flera år vid det här laget, precis som du säger, med arrange-fönstret på huvudskärmen framför mig - och mixer, effekter etc på skärmen till höger... Det enda som var lite jobbigt, var när jag under en övergångsperiod körde med en 17" CRT och en 15" TFT. Det blev nästan samma storlek, men inte riktigt. ☺️ Numera kör jag med 2st 17" TFT och skulle ha svårt att tänka mig att köra med bara en skärm.

Vad är det som du upplever som osmidigt? Du kanske ska markera "always on top" på fönsterna för att det ska bli som du vill ha det...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig haft några problem med att ha två skärmar - och jag har kört med det i flera år vid det här laget, precis som du säger, med arrange-fönstret på huvudskärmen framför mig - och mixer, effekter etc på skärmen till höger... Det enda som var lite jobbigt, var när jag under en övergångsperiod körde med en 17" CRT och en 15" TFT. Det blev nästan samma storlek, men inte riktigt. 🙂 Numera kör jag med 2st 17" TFT och skulle ha svårt att tänka mig att köra med bara en skärm.

Vad är det som du upplever som osmidigt? Du kanske ska markera "always on top" på fönsterna för att det ska bli som du vill ha det...?

Tack Claes, för svaret.

Det jag upplever som bökigt är att jag inte kan dra ut paneler ur CuBase-fönstret, som man kan på Mac.

Då kan jag ju ha mixer och grejs på vänstra skärmen och utan problem maximera och fixa i projektfönstret.

Men eftersom jag nu måste dra ut CuBase-fönstret äver båda skärmarna så hamnar ju projektfönstret över båda skärmarna när jag maximerar det (inom CuBase huvudfönster)

Dessutom har jag min primära skärm till höger och den sekundära till vänster och jag vill ha alla rullgardins-menyer

enkelt åtkomliga på den högra skärmen.

Snurrigt va 😉

Svårt att förklara tydligt...

Hur gör du för att få mixern på den sekundära skärmen? Har du dragit ut hela CuBase-fönstret över båda skärmarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...