Jump to content
Annons

.


Novembernatt

Recommended Posts

Annons

jag kan ärligt säga att jag hade sx3.. köpte på mig cubase 4 uppdatering.. blev så djupt besviken på "allt det nya" i C4 att jag sålde min update illa kvickt. så visst kan man köra sx3 utan och ladda ner det 😮 Personligen för min egen del så ser jag mitt sparkonto växa varje dag som går och snart e det dags och införskaffa mac pro och logic. i ärlighetens namn ska man ändå i slutänden supporta tillverkarna som sliter och släpar för och skapa produkter för musikanter. men märk väl.. detta är min personliga åsikt som gäller enbart mig själv och mitt eget tänkande. vill någon köra på nerladdat får dom gärna göra det.. man kan va schysst och hjälpa till iaf. för trots allt. vi får inget betalt av företagen för att vägra assistera vid mindre frågor 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där skulle kunna vara ett klassiskt exempel på alla j*kla forumanvändare som kommer in med SX3 och sen inte vad Cubase är gjort för.

Vem går och köper ett program för X antal tusen som man inte vet vad man ska använda det till?

En annan sak om man inte kan programmet men då vet man ju iaf vad man strävar efter och därefter kan besluta vad för slags program man köper.

Alltid folk med SX3, undrar om det hänger ihop med att det är den verisionen som till största del kretsar runt på fildelnings-sajter.

Aja...

Du är ju uppenbarligen bitter för att du gått på niten och köpt ett program för 10.000:- vars fulla potential du inte ens kommer komma i närheten av att utnyttja. Köpa Cubase 4 för 8 lax eller ladda ner det gratis...hm tough choice för en grabb som mer än allt annat vill lära sig spela in men knappast har råd att köpa allt som behövs. Can't blame him. Jag säger kör på! Han kanske blir nästa Springsteen som du sen sitter och diggar och avgudar. Då lär vi inte höra något gnäll. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där skulle kunna vara ett klassiskt exempel på alla j*kla forumanvändare som kommer in med SX3 och sen inte vad Cubase är gjort för.

Vem går och köper ett program för X antal tusen som man inte vet vad man ska använda det till?

En annan sak om man inte kan programmet men då vet man ju iaf vad man strävar efter och därefter kan besluta vad för slags program man köper.

Alltid folk med SX3, undrar om det hänger ihop med att det är den verisionen som till största del kretsar runt på fildelnings-sajter.

Aja...

Du är ju uppenbarligen bitter för att du gått på niten och köpt ett program för 10.000:- vars fulla potential du inte ens kommer komma i närheten av att utnyttja. Köpa Cubase 4 för 8 lax eller ladda ner det gratis...hm tough choice för en grabb som mer än allt annat vill lära sig spela in men knappast har råd att köpa allt som behövs. Can't blame him. Jag säger kör på! Han kanske blir nästa Springsteen som du sen sitter och diggar och avgudar. Då lär vi inte höra något gnäll. 🙂

Men det räcker om man köper tex Cubase SE3 som inte är dyrt, kan man inte göra bra inspelningar i SE3 så kan man inte göra bra inspelningar i nåt annat program heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan man ju göra, eller så kan man ladda ner det gratis på 20 minuter.

Snålt om man inte kan lägga 1500:- på sin hobby och samtidigt kanske utvecklingen av program blir sämre om de inte får in några pengar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan tyckas snålt i dina ögon, du kanske har god ekonomi jämnfört med många andra människor. Men varför ska de bry sig om vad du tycker eller vad Steinberg anser? Det här är kapitalismen i ett nötskal, alla tänker på sig själva. Inte ett dugg konstigt. Det ligger i människans natur uppenbarligen. Steinberg struntar i dig, de vill bara ha dina pengar, och du struntar i Steinberg, du vill bara ha deras program. Förstår inte varför vissa tycker det är så märkligt. Det är inte konstigare egentligen än att du skiter i alla barn som svälter i Afrika och istället köper musikprogram för 10.000 lax fast du kunde använda de pengarna till något vettigare (inte specifikt riktat mot dig). Samma mentalitet. Vi tänker på oss själva först och främst och vårt eget välbefinnande och lyxkonsumtion. Inget att hymla om. Kan tyckas långsökt, men det är det inte om du tänker efter. Snålhet säger du, ja, vem fan är inte snål.

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan tyckas snålt i dina ögon, du kanske har god ekonomi jämnfört med många andra människor. Men varför ska de bry sig om vad du tycker eller vad Steinberg anser? Det här är kapitalismen i ett nötskal, alla tänker på sig själva. Inte ett dugg konstigt. Det ligger i människans natur uppenbarligen. Steinberg struntar i dig, de vill bara ha dina pengar, och du struntar i Steinberg, du vill bara ha deras program. Förstår inte varför vissa tycker det är så märkligt. Det är inte konstigare egentligen än att du skiter i alla barn som svälter i Afrika och istället köper musikprogram för 10.000 lax fast du kunde använda de pengarna till något vettigare (inte specifikt riktat mot dig). Samma mentalitet. Vi tänker på oss själva först och främst och vårt eget välbefinnande och lyxkonsumtion. Inget att hymla om. Kan tyckas långsökt, men det är det inte om du tänker efter. Snålhet säger du, ja, vem fan är inte snål.

Jag är inte snål (just därför har jag köpt mina program)!

Du säger att steinberg skiter i dig och du skiter i steinberg men det är ju du som stjäl från steinberg och inte tvärtom?

Vilken hobby du än väljer kostar pengar men just i dataprogram relaterade hobbies så går det ju att tanka hem utan att göra rätt för sig.

Personligen skiter jag i om du fultankar men det blir ju lite konstigt när du samtidigt anklagar tillverkarna (steinberg i detta fallet), att du dessutom hänger på ett forum och får support där vissa av forummedlemmarna säljer eller supportar de produkter som du tagit hem utan att betala för är anmärkningsvärt!

Men jag tror på Karma 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen är perfekt och i slutänden är alla lika goda kålsupare, du vägrar bara inse det. Så...så länge du inte är en sådan som skänker dina 1500:- till Rädda Barnen istället för att lyxkonsumera så lär ju inte din karma heller vara så fräsch. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Here we go again... 😛

...är början på en låt som heter "Going to Pasalaqua". ☺️

eller NHL 99 Playstation

(särskilt DEN årgången).

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😎

Hur relevant är det? Då kan jag lika gärna säga: om jag köper mycket filmer/spel/musik/whatever, och med det bidrar till att ett nystartat företag överlever, och kanske senare i livet kan bli riktigt stora, medans du får stackars indiebolaget som bara vill låta nystartade unga band få chansen, att helt falla omkull eftersom du inte köper något av dom, vem får mest karma i slutändan?

EDIT: Det var en lång mening. 😛 Men jag orkar inte formulera om... 😐

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😐

Som sagt, du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😄

Hur relevant är det? Då kan jag lika gärna säga: om jag köper mycket filmer/spel/musik/whatever, och med det bidrar till att ett nystartat företag överlever, och kanske senare i livet kan bli riktigt stora, medans du får stackars indiebolaget som bara vill låta nystartade unga band få chansen, att helt falla omkull eftersom du inte köper något av dom, vem får mest karma i slutändan?

EDIT: Det var en lång mening. 😄 Men jag orkar inte formulera om... 😄

Jag vågar nog påstå att det är viktigare att svältande barn får mat i magen än att våra välgödda ungar ska få spela i ett band bara för att ha som syfte att bli kändisar och tjäna pengar på det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😄

Hur relevant är det? Då kan jag lika gärna säga: om jag köper mycket filmer/spel/musik/whatever, och med det bidrar till att ett nystartat företag överlever, och kanske senare i livet kan bli riktigt stora, medans du får stackars indiebolaget som bara vill låta nystartade unga band få chansen, att helt falla omkull eftersom du inte köper något av dom, vem får mest karma i slutändan?

EDIT: Det var en lång mening. 🙂 Men jag orkar inte formulera om... 😉

Jag vågar nog påstå att det är viktigare att svältande barn får mat i magen än att våra välgödda ungar ska få spela i ett band bara för att ha som syfte att bli kändisar och tjäna pengar på det. 🙂

Vad har det med nånting att göra? Påstår du IGEN att du använder pengarna du tjänar in på att ladda ner till att skänka till välgörande ändamål?

Vad är det med dig? Börjar du få slut på argument? Det börjar bli, till och med för dig, lite väl löjligt nu. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar nog påstå att det är viktigare att svältande barn får mat i magen än att våra välgödda ungar ska få spela i ett band bara för att ha som syfte att bli kändisar och tjäna pengar på det. 😉

Jag vet inte varför men order "hycklare" dyker upp i huvudet på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...