Jump to content
Annons

Få gitarren att låta som en resonansgitarr?


rockdemon

Recommended Posts

Jag var på en spelning där det var två killar med varsin akustisk gitarr. ena killen gjorde något så att hans gitarr då lät som en resonansgitarr(typ dobro o såna). misstänker att det är med eqn han gjorde det. jag har försökt att pula lite med inte fått till det alls. Har någon nån insikt i vilka frekvenser det är som gäller änr man kör resonansgitarr och hur man kan efterlikna detta ljud med sin vanliga akustiska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är du säker på att han inte hade en Line 6 variax gitarr ?.

Line 6 Variax

jaja herregud, hade han haft en sån hade jag gått därifrån. haha

???????

har alltid avskytt ovation gitarrerna och tycker att line6 gitarrren är snäppet värre. det känns som att spela på en elgitarr. tycker inte att dom låter bra och tycker att efter huvudlösa elgitarrer så är dom oattraktisvast också. men det är ju min uppfattning .har alltid känt en slags barnslig rasism inom gitarrvärlden. avskyr även ibanez av nån mystisk anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Variax resonator låter mer som en akustisk med chorus än en resophonic. Jag provade en sån och jag var tvungen att lämna butiken av ren hyfs då det är mycket oartigt att skratta åt en säljares seriösa försök att kränga.

Link to comment
Dela på andra sajter

en gitarr utan huvud är som en snopp utan topp....det är säckert lika kul att använda men man skulle skämmas att visa upp den?!?!? 😛😆😄🙂😏

.....fö-låt...ja va tvungen 😆

det var det bästa jag hört på länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...