Jump to content
Annons

Studio forum startar nyhetsbrev


Björn Olsberg

Recommended Posts

Från och med idag skickar vi ut ett valbart nyhetsbrev till alla medlemmar, och som ska hjälpa till att lättare hålla koll på vad som händer här. Brevet görs lite på test, och vi är nu mycket intresserade av konstruktiv kritik. Hur kan brevet göras bättre? Eller är det bra som det är?

Den som vill slippa brevet, kan lätt avsäga sig genom instruktionerna längst ner i brevet eller via e-postinställningarna nedan.

Den som vill vara med och bidra till hur det kan göras bättre - skriv här!

Och har du inte fått brevet ännu, vänta gärna med att komma med kommentarer 🙂

Brevet skickas ut till den registrerade e-postadressen varannan vecka.

De 75 första medlemmarna har fått dubbla nyhetsbrev, länken till detta inlägg saknades i det första. Ber om ursäkt för detta.

Vill du ha nyhetsbrev men inte får något?

Du har då valt att inte ta emot några brev. För att ta emot framtida nyhetsbrev varannan vecka, gå till

Kontrollpanelen > E-postinställningar - och bocka för "Ta emot Studio forums nyhetsbrev".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra initiativ. Skönt att ni inte skickar med bilder . . .

Välskrivet.

Kunde innehålla dags/veckoaktuella tips om musikrelaterade frågor, vad som pågår ute i den stora världen,

fast det beror på hur ofta nyhets . . är tänkt att komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra med nyhetsbrevet. Det var lättläst och jag gillar verkligen att det kommer till min maillåda. Måste erkänna att web-forum är lite mycket ibland. Orkar inte riktigt hänga med ibland. Perfekt med en liten sammanfattning (kanske inte det som var meningen men det verkade vara så i alla fall) i form av nyhetsbrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Mycket bra initiativ. Lättläst och välskrivet! bra jobbat Royen. En sak jag tänkte på. Kan man inte ha en länk högst upp där det står: Ny på forumet, klicka här. Och då skulle man komma till en sida med forumreglerna, hur man laddar upp sina låtar och att tråden skapas när låten är godkänd osv. Just dessa frågor som många nya stöter på.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. Mycket bra initiativ. Lättläst och välskrivet! bra jobbat Royen. En sak jag tänkte på. Kan man inte ha en länk högst upp där det står: Ny på forumet, klicka här. Och då skulle man komma till en sida med forumreglerna, hur man laddar upp sina låtar och att tråden skapas när låten är godkänd osv. Just dessa frågor som många nya stöter på.

MVH

Anders

Bra idé! Man skulle även där kunna skriva tex: "Nya uttryck och ord du inte förstår här på forumet? Besök gärna tex. http://www.clubcubase.net/faq " eller något liknande.. hm.. kanske.. 😄

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyhetsbrevet var ett gott initiativ - men...

Går man in på Studios hemsida så ser man att aktuellt Studionummer är 11/07!!?? och jag som just fått 1/08 och försökte plocka ner de rekommenderade filerna från Daft Punk - men dom fanns ju inte!

När ser jag dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra initiativ, men varför slänga med en länk till en video som driver med cp-skadade? Skulle ni slänga in en länk som driver med mörkhyade? Nja, där blev det minus...

Oh kom igen. Man driver inte automatiskt med cp-skadade bara för det refereras till cp-skador i ett komiskt sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev glatt överraskad eftersom brevet innehöll en hel del av det som jag hade tänkt ge som förslag på vad det borde innehålla. Måste säga att jag tycker det ser riktigt lovande ut - bara någon orkar hålla på att verkligen skicka ut och se till att fylla det med intressant information, så det inte blir en massa utråkad-men-det-här-går-ju-på-rutin-innehåll. Kul med länkar till Youtube också... har ju varit en framgång för DN med strage (fast där tycker jag att det kunde varit bättre eller så skulle de valt en mer korrekt titel till hans famlande bland Youtube).

Ja, jag gillar det och ser potentialen till att detta kan bli något som man ser fram emot att läsa varje fredag om det sköts på ett bra sätt. Fint initiativ, Olsberg (om det är du som tog det 😆).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med när det gäller cp-skämtet - jag klickade bort nyhetsbrevet direkt i kontrollpanelen när jag såg det. Mycket smaklöst i mitt tycke (för övrigt inte första gången då jag irriterat mig på den nedlåtande attityd som figurerar på forumet).

Redigerat av Giannis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Tack för alla uppmuntrande kommentarer och bra förslag. 🙂 *antecknar*

Angående videoklippet: Smaken är individuellt, och om någon har tagit illa vid sig kan jag bara beklaga. Jag har givetvis försökt att hitta ett klipp som inte ska stöta sig med någon och jag ser heller inte någonstans att klippet demonstrerar eller förespråkar en nedlåtande attityd till cp-skadade.

Anta att sketchen hade handlat om "Mac OC D" istället och att operativsystemet hade uppvisat beteenden som populärt förknippas med tvångstankar (besatt av renlighet, behov av att räkna saker eller att utföra samma handling flera gånger), hade sketchen då på ett nedlåtande sätt drivit med personer som lider av tvångstankar?

Nej, det man driver med i klippet och i mitt exempel, det som gör att det är roligt, är det absurda i att någon skulle tillverka och sälja ett operativsystem med funktioner som helt saknar ett syfte, för att inte tala om att någon skulle installera det. Eller att någon skulle arbeta som teknisk support för det operativsystemet. Ja, listan kan göras hur lång som helst. Vidare finns det även en identifikationsfaktor eftersom många, kanske särskilt Windows-användare, någon gång har varit tvungen att kryssa ur en ruta för någon obskyr funktion som man över hvud taget inte kan se att någon skulle ha användning för.

Så ser i alla fall jag på det. Hoppas ni är villiga att ge nyhetsbrevet en chans till! 🙂

Klippet hittade jag för övrigt i Stora Youtube-tråden. En shoutout till Lithium som lade in klippet i tråden är i sin ordning. Bra YouTubesurfat, där! 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Sant där Royen. Klippet har för övrigt sänts på SVT, och det handlar definitivt inte om att driva med cp-skadade. Snarast med, som Royen säger, de fullständigt obskyra funktioner - och de dumma lösningarna - på saker man inte ska behöva befatta sig med. Någon i humorgänget måste ha varit bra lack på sin Windows-burk när denna spånades fram 😐

Ja, jag gillar det och ser potentialen till att detta kan bli något som man ser fram emot att läsa varje fredag om det sköts på ett bra sätt. Fint initiativ, Olsberg (om det är du som tog det 🙂).

Tack, Hellpig! Men jag är ledsen - du kommer behöva vänta ett par veckor på nyhetsbrevet 🙂

Fortsätt komma med kritik. Kanske ska vi gå upp i takt från varannnan vecka till varje vecka? Jag är mest mån om att det inte blir för många brev i allas inkorgar och har sett varannan vecka som en bra avvägning mellan ett relevant/kul nyhetsbrev och när det riskerar att betraktas som spam.

Vi är glada för alla åsikter om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillar nyhetsbrevet! Vi är lite restriktiva med att skicka ut lösenord till var och en via ett nyhetsbrev. Det skulle då räcka med att någon tittar på en medlems dator eller inkorg för att "kapa" kontot.

Vi föredrar det säkra före det osäkra, och jag gissar att flera andra medlemmar håller med. Ärligt, använd ett lite enklare lösenord om det hindrar dig från att komma in på forumet. Jag ser det som en bättre lösning.

Är du ensam vid din dator, kan du ju sätta upp en liten lapp med lösenord. Ett annat tips är programmet Locknote som man kan ha på sitt usb-minne. Ett program som körs direkt och som agerar minnesblock för exempelvis lösenord. Använder det flitigt själv. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Av någon anledning får jag två (en dublett) nyhetsbrev vid varje utskick. Störigt, men jag orkar inte bry mig eftersom det förmodligen är jag själv som är upphov till förfarandet.

Och du har inte registrerat dig två gånger på forumet?

Jo, i begynnelsen nån gång. Men den saken har du och jag tillsammans rättat till för något år sedan, just pga dubbla e-postmeddelanden i min inkorg. Det finns kanske "spår" kvar av mitt dubbelkonto... jag överlever dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...