Jump to content
Annons

vilka högtalarkablar/ kontakter?


jonasb

Recommended Posts

Hej,

jag tänker använda speakonkontakterna i slutsteget, men det är telekontakter i högtalarna. Kan någon klok person ge mig råd om vilka kablar jag ska köpa ( 2-pol el. 4-pol etc.)?

Slutsteg: Inkel MA - 630 (2 kanaler "output 4 - 8 ohm")

Högtalare: 2 st. Electro Voice Sx 100

obs telekontakter, "two paralleled 1/4-inch phone jacks" "normal impedance 8 ohms" som det står i manualen.

Tacksam för hjälp,

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
skala av vanliga högtalarkablar och använd dom. tar typ 2 min innan du kan spela med högtalarna..

Nja, jag vill som sagt använda speakonuttagen nu. Har tidigare skruvat skalade trådar i slutsteget och det kan ibland bli mekkigt om man har bråttom före spelningar.

Alltså Speakon - Tele. 2- eller 4 pol? Något mer man behöver tänka på?

/Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

skala av vanliga högtalarkablar och använd dom. tar typ 2 min innan du kan spela med högtalarna..

Nja, jag vill som sagt använda speakonuttagen nu. Har tidigare skruvat skalade trådar i slutsteget och det kan ibland bli mekkigt om man har bråttom före spelningar.

Alltså Speakon - Tele. 2- eller 4 pol? Något mer man behöver tänka på?

/Jonas

Tele (TS) - Speakon 2-pol, Högtalarkabel... det är det ända. Ofta så är det 4 poler på speakonkontakter men bara två lödda i detta fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...