Jump to content
Annons

exportera midi till Audio


hobbex2004

Recommended Posts

How can i export a midi track (with VSTi) to an audio file the easiest way (downmixing), that is without connecting the output to the input and record...

I use Cakewalk Sx 2.0 with the Battery Vsti

/H

(ni kan svara på svenska, skrev samma inlägg i cubase-forumet, orkade itne översätta till svenska här"😳

-----------------

---------------

Intel P4 1,8GHz

512MB SDRAM

Windows XP Home Edition SP1

Cubase SX 1.01; Amplitube, Battery with DFH (Drums From Hell)

Audiotrak Maya ASIO 2.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Aha, för vanliga midifiler går inte att göra "audio mixdown" på iaf,. det står tom i hjälpen.

Där föreslår de att man ska ta utgånegen och koppla in dem på ingången o på så sätt spela in till en audio-track, precis som vanlig inspelning. Måste ju finnas lättare sätt att göra detta på tycker jag.

HAr för mig att det var med VSTi jag provade förut, o det funkade inte, men kan prova igen för säkerhetsskull.

Annars är VSTi Freeze funktionen rätt bra, om den funkar.

Problemet är att min dator inte klarar av så många VST instruments/effekter... därför måste jag göra klart en kanal. exportera till wav o så sen fortsätta på nästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är frysfunktionen i sx2 av ngn anledning otroligt seg - till gränsen till oanvändbar. Vi brukar köra solo på spåret och göra en mixdown om vi behöver frigöra datrokapacitet. När man mixar ner är det sen bara att välja att importera audio till ett nytt spår så är det klart. Sen är det bara att stänga av de VSTi man inte längre använder. Vill man ändra ngt är det bara att sätta på dem igen och mixa ner en gång till.

Smidigare än detta kan vara att leta upp ngn plugg som gör frysningen bättre än cubase gör det själv. Har för mig Studio tipsade om en gratisplugg om funkade bra i nåt nr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är EXAKT så jag gjort tidigare... Läste om frysfunktionen i hjälpen igår, visste inte vad den knappen var till för fram tills igår, så jag har inte hunnit prova frysningen.. synd att det itne funkar, för det är ju en suverän funktion.. en automatisk downmix variant där man slipper importera, dessutom så slipper man extra spår/foldrar.....

Vad gäller audio-spår så funkar ju downmix, men inte när det gäller midi.. det var det frågan handlade om från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är frysfunktionen i sx2 av ngn anledning otroligt seg - till gränsen till oanvändbar.

En sak att tänka på när det gäller Freeze är att den fryser hela projektlängden, vilket väl är runt fem minuter som standard, så det kan snabba upp saker och ting om man minskar längden i Project Setup till något som passar bättre (om man nu inte jobbar med ett halvtimmesspår... 😄 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...