Jump to content
Annons

ÄNDRAT: 100 sidor i nummer 10


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Med risk för att låta gnällig så fattar jag inte vad en musikvideoskola har i er utmärkta tidning att göra.

Är hemmaproduktionen av videor verkligen så stor att det motiverar ett hundrasidigt specialnummer? I en tidning för musiker?

Det är väl typ bara Rockfart i hela Sverige som sysslar med dylikt? 😆

Kan ni inte åka hem till Cari Lekebusch och fota hans kompressorinställningar istället? Eller skriva lite om Son Kites analogsyntar?

Eller göra reportage från Audio Discs fabrik?

Kanske göra en djupintervju med Jesper Dahlbäck om hans arbete med Tigas skiva?

Eller gör ett specialretroavsnitt om New England Digital?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, det är 16 sidor extra, utöver de sidor om musik som du annars läser. Det är dessa 16 sidor som kommer handla om musikvideo.

Och är du prenumerant så betalar du inte ett nickel extra 😆

Vi vill prova special om detta eftersom vi har fått flera förfrågningar till redaktionen. Men jag lovar dig att du kommer få dina intervjuer också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte vad ni har för upplägg, men om ni tar upp video på Internet kan jag rekommendera ett besök här om det inte redan är känt:

http://www.macromedia.com/software/flash/flashpro/video/

...jag är hjärtligt trött på Quicktime/RealPlayer med XXMB-installationer som sedan tar över hela datorn. Flash plug-in är 4KB, plattformsoberoende och finns dessutom redan på de flesta datorer som har en webbläsare.

Det har blivit enormt mycket bättre på videohantering de senaste åren. Ljud har det klarat finfint länge. En klar fördel är ju också att man kan skapa ett eget gränssnitt som smälter in i den sajt filmen ligger.

Laddar man hem en Flash-demo samt de videotutorials som finns på sajten så hinner man få upp ett par rullar innan testperioden (30 dagar) är över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikvideo är vara jäkligt intressant att läsa om. 🙂

Till bonzo:

Du har inte testat den nya K-Lite Codec pack?

Den spelar upp alla filer du kan tänka dig, inklusive Realplayer och Quicktime-filer i Windows Media Player.

Använder det själv och funkar finfint.

Fuck Realplayer & Quicktime. 😛

EDIT:

Finns föresten här:

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite..._Codec_Pack.htm

Den borde kanske finnas med på skivan?

Gratis och allt. 😉

Redigerat av Tokas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...