Jump to content
Annons

Vilken Sub ska man ha till studion


DrHans

Recommended Posts

Annons

Har själv bra erfarenhet av Mackies prylar. Fast "nothing kills cubic inch".. förutom snabbhet då 😑

Kolla in http://www.mackie.com/products/hrs120/index.html Låter slitbra ju.. (alternativet till denna enl mig är en hembyggd låda med slavaebas typ Perless.. Men Ljudia har beslutat att att bort ritningen.. 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Surround behövs inte.

Mackie suben kostar ju en förmögenhet.

Någon som testat Tapco SW10 Sub?

Eller dom andra tre jag nämde överst?

Jag testar som bäst en Tapco SW-10 måste säga att för dom pengar man får den för idag 2995:-

Så tror jag nog den är ganska svårslagen. Nu sysslar ju jag med klassik musik, kyrkorgel

kör musik osv... men på mina orgelinspelningar så låter det riktigt bra utan o bummla fast

det är riktigt djup bas. Så den är då enligt mej värd att kolla på innan man rusar på nå dyrare.

Tror faktiskt man måste upp ganska ordentligt på prisstegen om det ska vara nån skillnad.

Sen är fråga hur stor är skillnade är ändå, hmmm 😊

Glömde tillägga att jag tänker köpa Tapcon, blir det första jag gör på måndag.

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

De du frågar om har jag inte lyssnat på, men ADAM:s Sub8 vet jag att den saknar den bumlighet som finns i många billigare subar.

NHT S00 är också en juste sub, men den ligger nästan i samma prisläge som Sub8...

Link to comment
Dela på andra sajter

Surround behövs inte.

Mackie suben kostar ju en förmögenhet.

Någon som testat Tapco SW10 Sub?

Eller dom andra tre jag nämde överst?

Jag testar som bäst en Tapco SW-10 måste säga att för dom pengar man får den för idag 2995:-

Så tror jag nog den är ganska svårslagen. Nu sysslar ju jag med klassik musik, kyrkorgel

kör musik osv... men på mina orgelinspelningar så låter det riktigt bra utan o bummla fast

det är riktigt djup bas. Så den är då enligt mej värd att kolla på innan man rusar på nå dyrare.

Tror faktiskt man måste upp ganska ordentligt på prisstegen om det ska vara nån skillnad.

Sen är fråga hur stor är skillnade är ändå, hmmm 😉

Glömde tillägga att jag tänker köpa Tapcon, blir det första jag gör på måndag.

Priset gillar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Funderar starkt på Samson Resolv 120A som har fått goda vitsord i de flesta recensioner jag läst. Dessutom till ett riktigt bra pris. Har en del brister om man vill köra i ett 5.1 system men tror inte den var tänkt för det från början.

//KG

jag letar också efter billig sub och den där samson subben skulle jag vilja testa, perfekt pris!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...