Jump to content
Annons

Pacemaker


flux

Recommended Posts

Annons
  • 5 månader senare...

Jag satte min första taktmix när jag va 12 år o spelade på fritidsgården.

Har hållt på sen dess, är 24 år nu.

Är sjukt kräsen med utrustning, allt går att spela på så sätt, men ja, får man välja vet man vad man vill ha!

Spelar hyffsat aktivt och bokas då o då av arrangörer som hört mig spela på andra klubbar etc.

Jag är en typisk "anti" person för sådan här utrustning... även om jag alltid är öppet för det.

Man har blivit förvånad flera gånger.

Jag började läsa mer om den nu när den etablerat sig lite, kollade videos och snackade med folk.

Köpte en i fredags, tro det eller ej, men den verkade bra.

Spelade samma kväll och hade med den som "3´e spelare" istället för 3 cd.

I övrigt va det en standard-pioneerbänk.

Och... jag älskar den!

Den är sjukt smidig att jobba på, och den fungerar som pioneerspelarna gör, blandat med en ipod 😲

Anledningen till att jag köpte den va, för att dom för en gångs skull inte skriver "nu kommer vi med vårat nya revolutionerande sätt".

Cue'a, pitchbenda, loopa, justera looppunkter, halvera loopen... allt är "som det ska".

Dom har kopierat spelare så som dom funkar.

tog en halvtimma så satt standardmixning på den och jag kunde småleka i kombination med cdspelarna...

Att använda den, som enkel enhet, det kommer jag göra på tågresor, bilfärder o mindre fester med polarna... reser mycket och 5 timmar tåg kan alltid göras roligare.

När jag spelar ute kommer jag ganska säkert ha med den, just som 3e spelare!

Så ja, alla lär inte gilla den... men skulle verkligen tipsa folk om att ge den en chans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Mollin (oregistrerad)

Konstig liten sak! 😄

Ge mig två stycken Technics SL-1210 M5G och en Dj mixer så glömmer jag allt annat som finns på marknaden. Gillar inte CD / ljudfils aka mp3 dj's, var är känslan!? ... tryck på "sync" sen är det klart att göra en crossfade? (nja kanske inte så enkelt men Nästan!).

Vinyl är verkligen "hands-on"! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig liten sak! 😛

Ge mig två stycken Technics SL-1210 M5G och en Dj mixer så glömmer jag allt annat som finns på marknaden. Gillar inte CD / ljudfils aka mp3 dj's, var är känslan!? ... tryck på "sync" sen är det klart att göra en crossfade? (nja kanske inte så enkelt men Nästan!).

Vinyl är verkligen "hands-on"! 🙂

För typ tre dagar sedan skrev du att du "aldrig har ägt eller ens har kunskap om vinyl överhuvudtaget". 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Mollin (oregistrerad)
Konstig liten sak! 😛

Ge mig två stycken Technics SL-1210 M5G och en Dj mixer så glömmer jag allt annat som finns på marknaden. Gillar inte CD / ljudfils aka mp3 dj's, var är känslan!? ... tryck på "sync" sen är det klart att göra en crossfade? (nja kanske inte så enkelt men Nästan!).

Vinyl är verkligen "hands-on"! 🙂

För typ tre dagar sedan skrev du att du "aldrig har ägt eller ens har kunskap om vinyl överhuvudtaget". 🙂

Kunskap och kunskap, det kan uppfattas lite olika det där 🙂 jag har provat att spela på vinyl OCH Cd-spelare, men jag har ingen kunskap om det? (jag kan inte Dj'a). Men jag kan säga en sak, att vinyl var det roligaste jag provat när det handlar om Dj'ing 🙂

Men det stämmer som jag skrev, jag har aldrig ÄGT eller har kunskap om vinyl! .. jag har enbart provat att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...