Jump to content
Annons

Hur gör man "publik"-ljudet i FL?


flux

Recommended Posts

Hej! Jag har kört FL ganska länge och har gjort ett par låtar.

Men en sak har jag aldrig kunnat komma på hur man gör; Hur man gör "publik"-ljudet som används i vissa technolåtar. Ljudet låter som om det vore en publik som står på typ en konsert och typ applåderar och ljublar 😊 ni förstår...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det är den där effekten man använder för att bygga upp låten till exempelvis en refräng fungerar vst:en "whoosh" ganska bra. Här: http://www.xoxos.net/vst/vst.html

Kolla lite längre ned på sidan efter "whoosh" (den är gratis dessutom). Annars tror jag väl att man kan använda en vitt-brus-generator för att åstakomma en liknande effekt (bör finnas i Fruity, FL dvs).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört FL ganska länge och har gjort ett par låtar.

Men en sak har jag aldrig kunnat komma på hur man gör; Hur man gör "publik"-ljudet som används i vissa technolåtar. Ljudet låter som om det vore en publik som står på typ en konsert och typ applåderar och ljublar 😄 ni förstår...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här 🙂

Jag har några såna ljudeffekter om du vill ha 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört FL ganska länge och har gjort ett par låtar.

Men en sak har jag aldrig kunnat komma på hur man gör; Hur man gör "publik"-ljudet som används i vissa technolåtar. Ljudet låter som om det vore en publik som står på typ en konsert och typ applåderar och ljublar 😄 ni förstår...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här 🙂

Jag har några såna ljudeffekter om du vill ha 😉

Gärna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört FL ganska länge och har gjort ett par låtar.

Men en sak har jag aldrig kunnat komma på hur man gör; Hur man gör "publik"-ljudet som används i vissa technolåtar. Ljudet låter som om det vore en publik som står på typ en konsert och typ applåderar och ljublar 😄 ni förstår...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här 🙂

Jag har några såna ljudeffekter om du vill ha 😉

Gärna 😄

Har du msn så kan jag skicka över 😛 emil_pet93@hotmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har kört FL ganska länge och har gjort ett par låtar.

Men en sak har jag aldrig kunnat komma på hur man gör; Hur man gör "publik"-ljudet som används i vissa technolåtar. Ljudet låter som om det vore en publik som står på typ en konsert och typ applåderar och ljublar 😄 ni förstår...

Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig med det här 🙂

Jag har några såna ljudeffekter om du vill ha 😕

Gärna 😄

Har du msn så kan jag skicka över 🙂 emil_pet93@hotmail.com

Ja visst 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

det basshunter kör lär ju vara vengeance, hahaha verkligen skitfult, jag använde det på en plojlåt vi gjorde en gång

http://www.myspace.com/rickardcederfors

Rickard : Varför förstör du rösterna ? =) Låter ju bara skumt när dom blir sådär konstigt pitchade med autotunern

för hela grejen är ett skämt, ville ha med alla basshunterklyschor.

samt passa på att driva med stekare då

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...