Jump to content
Annons

Åsikter RealTraps Portable Vocal Booth?


ManJIT

Recommended Posts

Har någon testat/köpt RealTraps Portable Vocal Booth? Åsikter om effektivitet, smidighet, pris, konkurrenter?

Den fick iaf bra betyg i juninumret av Sound On Sound och enligt RealTraps själva toppar den t.ex. SE Reflexion Filter som har kommenterats här på forumet förut.

Jag vill få till så bra ljud som möjligt i min lilla tvåa på 34 kvm utan att inreda alltihop som en studio. Kommer spela in röst, stålsträngad akustisk samt akustisk bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Såvitt jag vet så finns det ingen distributör här för Realtraps, så det är förmodligen lite svårt att få gjort en oberoende jämförelse...

RealTraps-varianten är ju mycket större, så det kan vara rimligt att anta att den därför kan skärma av lite bättre, men det beror ju också på uppbyggnaden och hur mycket micen tar upp från sidorna i normalfallet...

Snart kommer en konkurrent till; SM Pro Audios "Mic Thing", som också kan vara intressant att titta på.

Hos Auralex finns en enklare variant, i deras XPander kit, men det är som sagt av enklare modell och kan rimligen inte vara lika effektivt - men det är också betydligt billigare... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
enligt RealTraps själva toppar den t.ex. SE Reflexion Filter

Och vad skulle dom annars säga ?

- Asså våran e ju bra å så , Men SE Reflection e ju liksom bättre.

Äh, jag menar så klart att de levererar lite hard facts.

De har mätt brus: pvb-blockingx.gif

och de har mätt påverkan på ljudåtergivning vid inspelning: pvb-response.gif.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...