Jump to content
Annons

Logic Pro 8 på NAMM?


leaf

Recommended Posts

Tror ni att Logic Pro 8 kommer att visas upp på NAMM mässan?

Det är verkligen dags för det nu när OS X Leopard kommer i höst!

Jag tror att det är det som Apple har väntat på för att kunna köra Logic Pro 8 i 64-Bitar!?

Vad tror ni???

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är ju just det man vill se i Logic 8. Att det rullar på 64 bitar.

Men jag tror ärligt att det kommer att se helt annorlunda ut. Typ som Waveburner, Final Cut Pro, Soudtrack pro 2 osv.

Så som alla andra Apple-Pro-Applikationer gör. Åtminstone en touch av den designen. Kommer göra mig rätt vilsen till en början. Om det nu blir så. Men viktigast av allt är nog ändå 64 bitars. Och jag är den som är först i att beställa uppgraderingen när det väl blir av!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju just det man vill se i Logic 8. Att det rullar på 64 bitar.

Men jag tror ärligt att det kommer att se helt annorlunda ut. Typ som Waveburner, Final Cut Pro, Soudtrack pro 2 osv.

Så som alla andra Apple-Pro-Applikationer gör. Åtminstone en touch av den designen. Kommer göra mig rätt vilsen till en början. Om det nu blir så. Men viktigast av allt är nog ändå 64 bitars. Och jag är den som är först i att beställa uppgraderingen när det väl blir av!

Om det nu kommer så tror jag också att det kommer att se annorlunda ut. Jag har Soundtrack Pro 2 också och pluggarna där är ju ganska lika Logics men har små skillnader och känns lite mer lätt jobbade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara trevligt med lite nyare look, hoppas verkligen på att de dessutom snyggar till mjukvarusyntharna ES1 och ES2, kanske kommer med en ES3? vem vet?

EXS24 behöver en rejäl omsyn och en ansiktslyftning, att editera samplingar i den är en pina tycker jag.

Hoppas, hoppas!!!!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag hoppas bara att det inte kommer att kosta kriget att köpa programmet. Ska nämligen gå över till Logic och jag är helt ny på detta program, känns bäst då att köpa när Logic 8 kommer. Spara, spara, spara 😉

Redigerat av Pesek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad sägs om att reducera buggarna och få programmet att bli lika stabilt som det en gång ha varit...

Vore ju intressant om Apple skulle ta och bry sig om sina musikerkunder någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad sägs om att reducera buggarna och få programmet att bli lika stabilt som det en gång ha varit...

Vore ju intressant om Apple skulle ta och bry sig om sina musikerkunder någon gång.

Kan ju inte mer än att hålla med...

Känns som Apple överlag just nu bara är intresserade av sin telefon 🙂 som vi ändå kommer att få vänta på i evigheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, vad sägs om att reducera buggarna och få programmet att bli lika stabilt som det en gång ha varit...

Vore ju intressant om Apple skulle ta och bry sig om sina musikerkunder någon gång.

Huh? Jag kan inte påminna mej om att Logic har kraschat för mej någonsin... eller jo, Express gjorde nog det nån gång. Men jag tycker inte Pro känns varken buggigt eller instabilt alls.

Jag skulle vilja ha inbyggt stöd för timestretch och pitchshift direkt i arrange, och smidigare tempoigenkänning. En modulär synt skulle vara trevligt också, och lite mer sofistikerade verktyg för att jobba med automation... annars är jag rätt nöjd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...