Jump to content
Annons

Visa


equality

Recommended Posts

Annons

Verkligen fina melodier 😆 och spännande arr. Takten som cymbalerna går i gör att jag blir lite vilsen, alltså känner inte den där kraften i takten utan det jämnar ut det och förvirrar liksom.

Du hann få till ett intro ett crescendo och ett outro dock fick du spela riktigt snabbt på slutet 🙂

Gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Drar på mig lurarna. Lutar mig tillbaka i stolen. Åhh va skönt detta låter, mmmmmm - avslappning.

Ååhhh

Fiiiiint

Niiiice

Skööööönt

NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ!!!! Låten tog slut. Mer vill jag ha.

Lite mer konkret feedback kommer här:

Trummorna känns lite utslängda på måfå. Tycket du kan dämpa spelet mycket där, och kanske begränsa det till lite percussion bara. Åsså ingen sång på detta nu, det är bra som det är.

Gott jobb / Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen fina melodier 😛 och spännande arr. Takten som cymbalerna går i gör att jag blir lite vilsen, alltså känner inte den där kraften i takten utan det jämnar ut det och förvirrar liksom.

Du hann få till ett intro ett crescendo och ett outro dock fick du spela riktigt snabbt på slutet 😠

Gott!

Tack. Ja, trumprogrammering är inte min grej men ville ha lite jazz-valsstuk på detta. Prövade utan trummor tyckte ev sväng var helt borta då. Åinte hade jag många 6/8-loopar...

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Drar på mig lurarna. Lutar mig tillbaka i stolen. Åhh va skönt detta låter, mmmmmm - avslappning.

Ååhhh

Fiiiiint

Niiiice

Skööööönt

NEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJ!!!! Låten tog slut. Mer vill jag ha.

Lite mer konkret feedback kommer här:

Trummorna känns lite utslängda på måfå. Tycket du kan dämpa spelet mycket där, och kanske begränsa det till lite percussion bara. Åsså ingen sång på detta nu, det är bra som det är.

Gott jobb / Steffo

Jag är beredd att hålla med dig, vill nog att denna skall vara instrumental. Fan vad mesigt jag skriver! INGEN SÅNG ALLTSÅ!!! 😠😛

Som sagt trummorna fick vara kvar. Tack Steffo!

NY MIX HÖGST UPP

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga sommarvibbar i denna låt..gillar hur du jobbat med gitarrerna..verkligen gott!

Den här står sig fint som intrumental låt..men jag är helt övertygad om att du kan jobba fram lite sång här och lyfta den ytterligare med din fina röst!

Bra jobbat!..

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Drömskt och fint och jävligt Svenskt själva folksjälen i en liten ask på nåt sätt. Det händer lite mycket kanske, spinn vidare på temat men med lite mer avskalade instrumentinsatser så man liksom hinner höra allt. Sång eller ej hmm ja jag gillar ju sång så jag kanske inte behöver säga detta men in i skrivarlyan med dig och kom inte ut innan texten finns 😏 . Tror inte trummorna behövs men det är svårt att säga innan man hört hela i färdigt skick. Tror i alla fall att rytmiken måste slipas lite när det gäller dom, det blir liksom lite lurt i alla fall när det gäller pukslagen. Men fan så jäkla fint och avslappnat det låter tror jag går och läser en bok och knoppar in 😆 blev lite in the mood att så att säga på ett jäkligt bra sätt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det ja hör, även om de blir lite väl utflippat emllanåt (speciellt de omitiverade trummorna emellanåt), men det beror ju helt på vad du vill med låten. Skön lyssning är det hur som helst och jag vill ha mer... :/

Inget direkt att anmärka på mixmässigt, det känns som låten hängt med ett tag och nivåer och annat har ägnats tid. Det får gärna vara lite dovt i jazzsammanhang, vilket du lyckats bra med... Men samtidigt blir det inte grötigt och svårt att urskilja topparna.

Tycker inte alls du ska lägga nån sång på detta, det kommer nog bara bli krystat. Det enda ja kan tänka mig är nån slags tjejstämma som typ joddlar i högt tonläge i bakgrunden, sådär lite etniskt/samiskt/gammel-vise-jazzigt du vet 😄

Den korta låtlängden stör mig heller inte, det är enkelt att sätta på repeat. Man hör den gärna fler gånger. Slutet känns dock lite abrupt.

Snyggt hur som helst...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om pauserna. De är väldigt avklippta. Instrumenten borde tona ut, dvs avklinga i pauserna

Men annars jättebra sommarkänsla. Om den ändå vore är här! Men du ger oss hopp!

Spela inte piano så förbannat ivrigt. Visst är det kul att leka med tangenterna, men det det gäller att vara sparspakad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Yllet: Försökte själv med fillsen och det blev väl inget vidare... Övergången mellan piano och flöjt/stråkpartiet blev inte bra.

Visst man måste veta vad man vill... Sån där Marie Boinejojk menar du? Ja, kanske det. Tack för input.

Tokai: Ja, förmodar att det känns klippt och grejat? Håller med dig om pianoliret efter jag lät låten vara olyssnad ett tag. Att man aldrig lär sig... 😠

Kul att nån feeling nådde fram iaf. Tack för värdefull kritik. Tar med mig den inför en sista rond i klinch med denna. 😆

edit: ossanolijka stvafel

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag minns hur trummorna var i första versionen, men nu gillar jag det i alla fall.

Pytteliten grej som jag stör mig på bara. Riden har nån skum paus på ettan i spelet. Jag skulle hellre se att du körde ett traditionellt swingspel på riden som löper genom hela takten utan pauserna. Gick det att begripa? 😎

Jätteskön låt i alla fall. Melodierna har nån slags underlig mix av svensk folkton och Joe Zawinul på ett skönt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt!

Tycker dock att trumfillsen (starterna) låter lite som att nån ramlar till, för att sen komma in i svänget... Även att trummorna låg lite mer 2 mot 3 ibland (som kontran).

Å om man får fylla på önskelistan lite så byt ut midistråk-melodin mot en sopransax, men behåll stråkbakgrunderna... Å förläng låten:) . Å det behövs ingen sång till denna, enligt mig.

Mycket skön låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dock att trumfillsen (starterna) låter lite som att nån ramlar till

😄 Då var hon inte fel ute då tösen. Trodde det var ett retsamt uttryck för tonårstrots från hennes sida.

😄 Varför spelar man inte i band med trevliga medmusikanter som en vettig människa och håller sig till det man kan i stället för att förska fuska ihop nåt lite där och lite där i datorn? Bekvämlighet kanske. Kul att du gillade låten i övrigt, Verkar som du vill ha ett jazzigare stuk med sopransax? Tack för att du lånade ut expertörat!

edit: nåt ord

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...