Jump to content
Annons

Telephone Number


equality

Recommended Posts

LÅTNAMN: Telephone Number

ARTIST/GRUPP: equality

GENRE: rock

LÅTLÄNGD: 02;15

KOMPOSITÖR: e

PRODUCENT: e

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,2 megabyte

STATUS: Ofärdig demo

Tröttnade lite på snällpoppen och testar en annan genre. Låten blev på nåt slags beauty-and-the-beast-tema med en riktig weirdo vid micken. Rätt skönt att försöka sjunga som en sådan faktiskt 😉😮 .

All kritik tagers tacksamt emot. Detta är otrampad mark för mig. 😉😮

Telephone_number_070116.mp3

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var ju väldigt annorlunda mot det jag hört innan av dig..

Jag både gillar och inte..får nog köra några lyssningsvändor på denna låt!

Nu har jag lyssnat ett par ggr...och ska du köra denna typ av sång så får du dra i med lite mera styggare attityd i tonen..jepp blir nog bra tror jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare, sätter man an tonen med lite udda sound och "obstinat" attityd, så måste man löpa linan ut. Maxa sången, kompressor vore väl inte fel, skippa instrumentaldelen och tona ner betydelsen av stämsången, den ska finnas kvar men ha en underordnad roll. Lägg om hela leadsången och tänk mera Iggy Pop eller Thåström så blir det nog bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant låt minst sagt.

Jag skulle vilja ha lite "explodera mig 2000"-thåström enligt föregående talare, och sedan halvvägs in kanske tyngre trummor, gärna högt mixade, inspelade så de nästan distar....

En annan ide kanske osm kan trycka lite på telefontemat är att dra stämsången väldigt mid, kraftigt skurin upp- och nere som i en telefon.

Tja, några inputs fick du iallafall!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt som fan att höra.. 😉

Lite mera attity i sången...kraft..på versen..Lite tightare komp..

Gillar mixen mella olika influenser skarpt..Lite susan vega ...talking heads..jethro tull.o framför allt MR E.

Detta blir en njutning o följa..

Gött jobbat

Tony

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul och vågat att trampa i nya vatten, det berikar verkligen. Det är alldeles för sällan sånt blir gjort 😄 Komposition gillar jag och tycker det bryter av bra med stämmorna och gitarrarret funkar fint. Det är väl främst sången som kunde tuffas! Här behövs en back öl 😛 och sparka in grannens ytterdörr och sen är det bara att kliva fram till micen igen :rolleyes:🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju väldigt annorlunda mot det jag hört innan av dig..

Jag både gillar och inte..får nog köra några lyssningsvändor på denna låt!

Nu har jag lyssnat ett par ggr...och ska du köra denna typ av sång så får du dra i med lite mera styggare attityd i tonen..jepp blir nog bra tror jag!

Och jag tyckte att jag lät så stygg... 🙂🙂 . Fattar vad du menar och skall försöka hitta rätt attityd även utåt. Tack för lyssningar och värdefulla synpunkter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du skulle låna in ynot på sång, då blir det riktigt styggt 😆...

Fast jag tycker om din röst annars så det är ingen fara på taket.

Tror du dämpat gitarren lite va eller inbillar jag mig bara att den låter lite mer kontrollerad nu?

Jag skulle nog vilja ha fram orgeln lite mer i slutet faktiskt, kan vara att jag gillar syntetiska ljud som gammal synthare.

Blev en riktigt cool låt med häftiga trummor, kanske inte ett förstahandsval vid en romanisk middag. Kul att du testar något annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde just den här på din myspacesida o tänkte att det här låter ju annorlunda mot dina vanliga grejer.

Visst är det skönt att bryta lite mot sina invanda toner.

Du skulle kanske kunna lägga en gnutta dist på sången o försöka få in lite mer diskant i hela paketet. Kör på 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att sången behövde mer attityd, men jag kanske hade andra förväntningar från början då. Jag gilllar den. Å ena sidan tycker jag att den blir lite granna enformig och skulle behöva snäppet mer utveckling i arrangemanget, men å andra sidan tycker jag att den är skön som den är! Kanske gitarrerna skulle kunna få komma fram lite tydligare... annars har jag väl inte så mycket konstruktivt att säga.

Det knastrar lite i den, vet inte om det är nåt fel på filen eller om det är fel på mina högtalare, men det sistnämnda verkar mysko i så fall för jag har aldrig haft den sortens knaster förut. Men det spelar ingen större roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare, sätter man an tonen med lite udda sound och "obstinat" attityd, så måste man löpa linan ut. Maxa sången, kompressor vore väl inte fel, skippa instrumentaldelen och tona ner betydelsen av stämsången, den ska finnas kvar men ha en underordnad roll. Lägg om hela leadsången och tänk mera Iggy Pop eller Thåström så blir det nog bra!

McGreen: Håller med att sången inte riktigt funkar. Men du skall veta att jag har försökt. Tror den blir för enformig om inte instrumentalsticket får vara med men övergången från den till slutverserna kan vara smidigare. Tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

intressant låt minst sagt.

Jag skulle vilja ha lite "explodera mig 2000"-thåström enligt föregående talare, och sedan halvvägs in kanske tyngre trummor, gärna högt mixade, inspelade så de nästan distar....

En annan ide kanske osm kan trycka lite på telefontemat är att dra stämsången väldigt mid, kraftigt skurin upp- och nere som i en telefon.

Tja, några inputs fick du iallafall!

😆

Intressanta tips! Ja, jag skulle gärna ta in en annan sångare och om någon känner för detta skulle ingen bli gladare än jag, Thåström är nog dyr...

Funderar också på andra trummor, kanske efter sticket. Funderade även på ringsignaler på refrängen men sånt är så himla enereverande. Har en låt där jag spelade in gitarr eller sång på och så ringer telefon. Brydde mig aldrig om att ta bort det. Varje gång jag hör den snutten i lurar vänder jag mig efter telefon. Hur jobbigt som helst... 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror du skulle låna in ynot på sång, då blir det riktigt styggt 😆...

Blev en riktigt cool låt med häftiga trummor, kanske inte ett förstahandsval vid en romanisk middag.

Ja men då vet du väl redan telefonnumret!? 😏😠

Skämt åsido kul att du gillar detta mer hårdkokta. Har ändrat en del efter bl a dina önskemål. Se nedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt som fan att höra.. 😏

Lite mera attity i sången...kraft..på versen..Lite tightare komp..

Gillar mixen mella olika influenser skarpt..Lite susan vega ...talking heads..jethro tull.o framför allt MR E.

Detta blir en njutning o följa..

Gött jobbat

Tony

Blev ju inspirerad av dina kraftfulla bitar. Ja, skall försöka lägga om sången också men vore kul om du ville pröva? Jethro Tull m fl, yes mina idoler!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul och vågat att trampa i nya vatten, det berikar verkligen. Det är alldeles för sällan sånt blir gjort 😄 Komposition gillar jag och tycker det bryter av bra med stämmorna och gitarrarret funkar fint. Det är väl främst sången som kunde tuffas! Här behövs en back öl 😛 och sparka in grannens ytterdörr och sen är det bara att kliva fram till micen igen 😠😉

Inte så bara. Har så snälla grannar 😛 . Men en back öl...gärna. Sjunger man bättre då? 😄 Testar lite annat komp nedan. Tack för comments!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde just den här på din myspacesida o tänkte att det här låter ju annorlunda mot dina vanliga grejer.

Visst är det skönt att bryta lite mot sina invanda toner.

Du skulle kanske kunna lägga en gnutta dist på sången o försöka få in lite mer diskant i hela paketet. Kör på 😉

Blev ingen mys-pace då? 😠 Jo, kul att testa nåt annat. Försökt ändra efter dina råd, se nedan. Tack för lyssning och tips! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte inte att sången behövde mer attityd, men jag kanske hade andra förväntningar från början då. Jag gilllar den. Å ena sidan tycker jag att den blir lite granna enformig och skulle behöva snäppet mer utveckling i arrangemanget, men å andra sidan tycker jag att den är skön som den är! Kanske gitarrerna skulle kunna få komma fram lite tydligare... annars har jag väl inte så mycket konstruktivt att säga.

Det knastrar lite i den, vet inte om det är nåt fel på filen eller om det är fel på mina högtalare, men det sistnämnda verkar mysko i så fall för jag har aldrig haft den sortens knaster förut. Men det spelar ingen större roll.

Kul att du tycker mitt fula sångsätt håller. Skall nnog testa igen med annan sångare. Kan tänka mig att den inte håller för ssk många lyssnoingar. Knastret hör jag inte här men rytmsktionen har en massa hyss för sig. Inte det du hör då?

Tack så jättemycket! Hoppas du hänger i till nästa version, se längre ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

klarare o starkare sång

Få ner basen! Fram me kompressorn!

Ja här kommer en ann version! Hoppas det funkar bättre nu? Tack för synpunkter!

Tur man är ledig imorgon.... 😠😉😛

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det kan man fråga. Är ledig imorgon och det drog iväg med låten... 😉😠 MÅSTE knyta mig nu.

SJÄLV då!?

hehe, det drar iväg ibland.. jag var ute på upptäcksfärd med min bil till 2 snåret o vid halv fyra snåret upptäckte jag att jag börjar vid 9 så jag tänkte att struntar i o sova..

käkar en stadig frukost vid halv 7 o sen duschar jag vid 7 o sen pluggar jag lite till o sen iväg på föreläsning 9-17.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcrusher på sången, kompressor och en limiter.

Jaha, tack! Nu är vi i den högre skolan har ingen aning om vad bitcrusher är för något. Kompressor finns redan på sången men ingen limiter men kan man använda både och alltså?

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...