Jump to content
Annons

Ricardo José - Strategic Refueling


Pazo

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Strategic Refueling

* ARTIST/GRUPP: Ricardo José

* GENRE: Proggressive house

* LÅTLÄNGD: 5.49

* KOMPOSITÖR: jag!

* PRODUCENT: jag!

* INSPELNINGSÅR: 2007

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.4 megabyte

* STATUS: Färdig, eventuell finmixning

* LÅTLÄNK: Ricardo José - Strategic Refueling

Tjenna!

öppnade ett lite projekt från förr och vipps så föll allting på platts nu!

Mixade den i mina lurar då jag är hos föräldrarna nu. så eventuellt kan mixningen vara lite off. men aja!

tjöta på! 😄

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gillar början!

Låter riktigt gött... Ger en annorlunda känsla..

känns ungefär som det mörka blandas med det ljusa... Nu kom en annan basslinga igång, låter gött!

Breaket nu.. Tycker om det där blip blop ljudet 😄

låter mörkt!

nä fan Pazo! Precis som alltid så är det kvallité 😄

Aj Lajk!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Ska försöka kommentera trots att genren inte är något jag lyssnar på. Gillar blippandet som börjar vid 0:13, och den där synthen vid 1:50. Allt känns dock som en lång buildup inför någonting som aldrig riktigt kommer. Jag sitter och väntar på ett ackordbyte och att någon melodislinga ska sätta igång...

men det kanske inte alls hör hemma i sånhär musik.

Men Pogo gillar't 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Pazo's back.

Denna gång med det bästa från honom hittills.

Tufft med de där percussiva ljuden som kommer in efter cirka en minut i låten och varar tiden ut? De är ju så hopplöst i otakt att man inte tänker på det. "`Bam bam-bam. Bam bam." Coolt. Det är det jag minns bäst från detta. Krävs en riktig trummis (som Pazo) för att spela såpass otakt i takt.

Dessutom är det lite lustigt när tempot verkar öka i låten utan att det egentligen gör det, det är bara upplevelsen som blir sådan. Antagligen av att det blir fler och fler instrumentljud så låter det mer kakafoniskt.

Bra.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

haha! 😄

Tackar musik! 😄

Skönt att du la märke till vad atmosfären i låten lyckas att göra med tempot. Det är precis sånt jag är ute efter.

De konstiga percussiongrejerna är mest bara kul att ha med. lite udda ljud som tillför lite sväng i det hela.

Mer kommentarer? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag lyssnade på låten för ngn veckasen.. den är fortfarande lika bra.. 😛

😲

Jag gjorde den ju igår 😄

Du tänker nog på fel låt! 😛

haha jag tänker fel..

alla låtar du gör e bra!! 😛😛

Link to comment
Dela på andra sajter

iTunes slumpade precis fram den här när jag sysslade med annat. "Det här var skitbra", tänkte jag. "Undrar vad det kan tänkas vara som jag har hittat, nåt nytt med James Holden nån skickat?". 😎

En kanonlåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerad!

Särkilt rytmerna som du blandar och ger. Driver och drar. Haltar och vinner fast mark. Grymt!

Särkilt det sköna ljudet som låter som en elektronisk triangel.

Särkilt det riviga ljuden som sliter upp i den underliggande atmosfären.

Särkilt att det bildar en helhet. Mycket händer men allt både kräver sin uppmärksamhet samt bidrar till helheten.

Känns som att det självklart står på egna ben samtidigt som det kan fungera väl med t.ex. en eller två frisinnade blåsare och en poet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...