Jump to content
Annons

The mind of women (War of men)


Dividend

Recommended Posts

* LÅTNAMN: The mind of women

* ARTIST/GRUPP: Per Rosqvist

* GENRE: pseudoklassiskt, filmmusik

* LÅTLÄNGD: 7:43

* KOMPOSITÖR: Per Rosqvist

* PRODUCENT: Densamme

* EV. MEDVERKANDE: -

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8mb ca @ 160kbit/s

* STATUS: Färdig (eller tycker ni nåt är galet i denna senaste version?)

Tjaha, fick ett anfall av kreativitet iförrgår och satte ihop denna 7-8 minuters låten..

Nån som orkar analysera detta?? 😉

----------------

OK!! Tog bort (ersatte) den sista (?) noten som var tydligt falsk. Iofs har jag inget emot dissonanser i sån här musik, men det bör inte låta löjligt....

Mottager gärna kommentarer om trummorna och kompositionen i övrigt som nu är färdig, eller är den inte det? Nåt som stör?

Mind of Women 😆

De som tycker detta låter "midi", pga att jag vill sätta noterna manuellt "per beat" och inte manuellt utan bar/beat öht, så det låter mer realistiskt...

Anledningen är jag vill kunna exportera det som notblad mha NoteWorthy. (Och så är jag lat)

Några förslag till att kunna göra det mer realistiskt? Använd swingeffekten på varje spår???

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ja, ännu ett vackert stycke!

Vissa övergångar är underbara, får gåshud! T.ex. vid 2.13 och ett par ställen till.

(Lite dist på ett par ställen) <- Obs, en parentes...

Vid 4.30 är det jättebra, jag rycks med! Får lust att bli dirigent eller något. :-)

Tack, det var snällt betyg. Känns dock som om stycket inte riktigt är färdigt 🙂 4:30 är bra ja 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

moie vackert...distar bara

...vad använder du för att få såna vacker stråkar (alltid haft en kärlek för fiol men katten vägra acceptera att jag försökte lära mig spela den så det få bli falska 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

...vad använder du för att få såna vacker stråkar (alltid haft en kärlek för fiol men katten vägra acceptera att jag försökte lära mig spela den så det få bli falska 🙂 )

Haha 😕 Jag använder EWQL Symphonic orchestra Gold Edition, men den är ganska dyr. Minns att du gillade stråkarna i "On love" också, de är från Silver edition, som kostar "ok". Mellan tusen och två tusen om jag minns rätt.

1up: Tack. Pga grötighet och annat som kan förbättras lägger jag nog upp en ny version kl 12pm beijingtid, dvs kl 5 er tid. Disten skall bort. Men först måste jag jobba 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja göra musik i den här vägen. Jag ser det som inspiration!

Oj vilket beröm! 😕 Och den är ju inte ens färdig! 🙂

Godhead: NEJ, det är en patch från EWQLsoge! Helt sjukt hur realistiskt den låter..

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

de är från Silver edition, som kostar "ok". Mellan tusen och två tusen om jag minns rätt.

Kostar OK...garv...jag har nog fel inkomst för det där....få bli live gura för hela slanten för min del... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kostar OK...garv...jag har nog fel inkomst för det där....få bli live gura för hela slanten för min del... 😱

Det är inte så farligt jämfört med vad man får. Sök på google, ibland kör de nån halva priset grej, EWQL och dess återförsäljare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med,, det är dags att någon får uppföra dessa storverk med en fullskalig orkester. Operahuset i Sidney? Börja med Operan i Göteborg?!

Nu tar vi det lugnt med fantasierna. 😱 Jisses var får du allt ifrån 😆

Men visst hade det varit bra med en riktig orkester i bakfickan att ta fram vid behov 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar tonen i detta

tänker lite sista kejsaren

Det är fan inte lätt att få ihop sådant här..

Vilket sammanhang är det tänkt .. till en fim ?genere? vore roligt att sätta i ett sammanhang. Eller så får man göra det självvilket osså är roligt..

Tackar för finstämnd musik..Ynot 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar tonen i detta

tänker lite sista kejsaren

Det är fan inte lätt att få ihop sådant här..

Vilket sammanhang är det tänkt .. till en fim ?genere? vore roligt att sätta i ett sammanhang. Eller så får man göra det självvilket osså är roligt..

Tackar för finstämnd musik..Ynot 😏

Varsågod 🙂

"Vet inte", är väl det enkla svaret 😄 Jag sätter noterna, sedan när jag är nästan färdig börjar jag fundera vilka "känslor" det skapade väcker. Denna påminde om min flickvän, därav titeln 🙂

Mindre formellt så är det tänkt som spelmusik till ett PC-spel nära dig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ så vackert.

Jag lyssnar ofta på klassisk musik för att komma bort från mixning och radio skval.Tycker att ditt verk har många spännande passager 5.27 in nu..Herregud,stråken vid 5.49 fick jag gåshud av..Denna får gå på repeat medan jag gör mig i ordning för fredags nöjen..

Suveränt - vilka ljud,och vilken komposition!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner på mig att Dividend bevakar den här tråden med stort intresse så ska skriva något till dig. 😉

Som sagt gillar det, men övergår lite grand min förmåga just nu alla svängninar. Du har ju lyft dig nu några låtar mot det här och det märks att de nya ljuden har inspirerat dig.

En spännande grej skulle vara om du och jag gjorde ett längre klassiskt stycke, där du står för det fria och jag för det bundna. Skulle kunna bli något?

Link to comment
Dela på andra sajter

OJ så vackert.

Jag lyssnar ofta på klassisk musik för att komma bort från mixning och radio skval.Tycker att ditt verk har många spännande passager 5.27 in nu..Herregud,stråken vid 5.49 fick jag gåshud av..Denna får gå på repeat medan jag gör mig i ordning för fredags nöjen..

Suveränt - vilka ljud,och vilken komposition!

Tack, tack, tack.

Är ju helkul att folk här tror jag är reinkarnationen av Beethovens vänstra ögonbryn 😄

Undrar om jag gör en Sibelius, och inte vågar släppa något i fortsättningen 😄

(Ingen fara, jag är immun mot dålig kritik 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner på mig att Dividend bevakar den här tråden med stort intresse så ska skriva något till dig. 😄

Som sagt gillar det, men övergår lite grand min förmåga just nu alla svängninar. Du har ju lyft dig nu några låtar mot det här och det märks att de nya ljuden har inspirerat dig.

En spännande grej skulle vara om du och jag gjorde ett längre klassiskt stycke, där du står för det fria och jag för det bundna. Skulle kunna bli något?

Vi kan alltid testa. Samma grej som förra gången då? 1 timme hos dig och 1 timme hos mig osv ad infinitum? 😉

Men när?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner på mig att Dividend bevakar den här tråden med stort intresse så ska skriva något till dig. 😄

Som sagt gillar det, men övergår lite grand min förmåga just nu alla svängninar. Du har ju lyft dig nu några låtar mot det här och det märks att de nya ljuden har inspirerat dig.

En spännande grej skulle vara om du och jag gjorde ett längre klassiskt stycke, där du står för det fria och jag för det bundna. Skulle kunna bli något?

Vi kan alltid testa. Samma grej som förra gången då? 1 timme hos dig och 1 timme hos mig osv ad infinitum? 😉

Men när?

Yeah! 😄

I januari? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan alltid testa. Samma grej som förra gången då? 1 timme hos dig och 1 timme hos mig osv ad infinitum? 😉

Men när?

Yeah! 😄

I januari? 😄

Vi får se hur mycket tid jag har i januari, men håller vi oss runt 8 minuter som förra gången så varför inte 😄, sen får du förklara vad du menar med fri och bunden musik... Intressanta beteckningar,

Iofs blev vi totalsågade förra gången, men det är ju bara kul! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Se till att få anställning på Nintendo eller nåt? 🙂

Väldigt bra och stilistiskt. Man hör direkt vem kompositören är. Så skal ldet vara.

Jaså du lever ändå? 😱 SÖkt dig på msn några ggr...

Det sista:

"Så skall det vara." tar jag som trådens snällaste "komplimang". Jag och du är ju sådana som hör skillnad på mozart och beethoven. 🥰 Att räknas till den skaran är väl att ta i dock... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...