Jump to content
Annons

The mind of women (War of men)


Dividend

Recommended Posts

Nya bethoooven eller hur han stavas 🙂

Mer sånt härnt, nån sorts krigsfilms låt. Skottland vs England i krog, typ highlander stuket Fett me bra

Har ett påbörjat, men sedan ett tag bortglömt projekt, som handlade om att jag tänkte mig ett anfall av barbarmongoler mot kinesiska försvarare PÅ KINESISKA MUREN! De första 10-15 takterna är skrivna, och bygger på den trad. kinesiska musikens egenskap att bara nyttja 5 noter per oktav.

Så här brukar jag inte skapa musik, utifrån nån idé, det brukar bli bättre att gå öh abstrakt tillväga. Men det kanske blir ett projekt att fullfölja i helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vi kan alltid testa. Samma grej som förra gången då? 1 timme hos dig och 1 timme hos mig osv ad infinitum? 😄

Men när?

Yeah! 🙂

I januari? 🙂

Vi får se hur mycket tid jag har i januari, men håller vi oss runt 8 minuter som förra gången så varför inte 🙂, sen får du förklara vad du menar med fri och bunden musik... Intressanta beteckningar,

Iofs blev vi totalsågade förra gången, men det är ju bara kul! 🙂

Alltså du står för det fria musikaliska uttrycket, det abstrakta, som jag upplever det där tonerna flödar, och jag försöker stå för tydliga musikteman som är lätta att komma ihåg. Där musiken håller en tydlig struktur och upprepar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså du står för det fria musikaliska uttrycket, det abstrakta, som jag upplever det där tonerna flödar, och jag försöker stå för tydliga musikteman som är lätta att komma ihåg. Där musiken håller en tydlig struktur och upprepar sig.

Jag upprepar också, och har tydliga teman? Det är liksom en komponent i musik tillsammans med rytm. Annars blir det kaos. Klart om du inte hör mina upprepningar, så blir det ju kaos.....

Men om du menar att du gör "poppiga" delar av vårt framtida stycke (typ 4 satsen 9de symfonin av Beethoven) så gör jag dramatiska saker med teman som är komplexa och kräver att man lyssnar flera gånger, så kan det hela funka....

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså du står för det fria musikaliska uttrycket, det abstrakta, som jag upplever det där tonerna flödar, och jag försöker stå för tydliga musikteman som är lätta att komma ihåg. Där musiken håller en tydlig struktur och upprepar sig.

Jag upprepar också, och har tydliga teman? Det är liksom en komponent i musik tillsammans med rytm. Annars blir det kaos. Klart om du inte hör mina upprepningar, så blir det ju kaos.....

Men om du menar att du gör "poppiga" delar av vårt framtida stycke (typ 4 satsen 9de symfonin av Beethoven) så gör jag dramatiska saker med teman som är komplexa och kräver att man lyssnar flera gånger, så kan det hela funka....

Orden verkar inte räcka till för att beskriva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...