Jump to content
Annons

O.d.e.l - pillplutte


Odel

Recommended Posts

LÅTNAMN: vad tycker du? förslag?

ARTIST/GRUPP: o.d.e.l

GENRE: punkish

LÅTLÄNGD: 2:43

KOMPOSITÖR: odel

TEXT: Lina

PRODUCENT: odel

EV. MEDVERKANDE: odel

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT:mp3

STORLEK: 3,74

Efter punkfestivalen rotade jag fram några gamla Lagwagon-plattor. Fan, man skulle dra ihop något, det är ju kul att lira. Här har jag pysslat ihopen låt iaf, kanske blir flera.

Datortrummor är trist men vad ska man göra.. sen kom polarn och snodde sin bas som jag hade lånat i några år. Så basen är lagd med gitarr som jag pitchat ner en oktav.

pillplutte.MP3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yeah.. scheisse..va du röjer..det här var ju SKITBRA! 🙂

o..mannen..är det du som sjunger? 😮 är det något spetsiellt punkfilter du lagt på sången också, för det låter inte direkt som du.. fast ändå..kanse..

Det här var fasiken en av de bästa jag hört från dig.. eventuellt blir låten lite tjatig mot slutet, men det kan man leva med när den levererar som en Pitbull on steroids.

Mer skejtpunk åt fålket.

Link to comment
Dela på andra sajter

"And so it's true" Jag kanske har dålig fantasi ...hehe.. Skriv 10 låtar av denna genren så tror jag att du kommer fixa en "hit"!!!, DETTA kanske är en HIT? 🙂 Sätter sig i hövet... Verserna är riktigt bra, reffen blir lite enformig... Ehh, detta är ju riktigt bra ju!

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

o..mannen..är det du som sjunger?  🙂  är det något spetsiellt punkfilter du lagt på sången också, för det låter inte direkt som du.. fast ändå..kanse..

Mmm, jag skrek med till radion i bilen på väg hem från jobbet, och sjöng sedan direkt när jag kom hem... 😛

Inget punkfilter bara eq, kompressor och lite elvis-delay

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här håller ju utan tvekan och lite till... Först å främst så är det ju en kanonbra låt o det säger jag som inte lyssnar på punk/skate normalt sett. Snyggt proddat med, kan nog inte komma med förslag på hur det skulle bli bättre. Det är båda tummarna upp då'rå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Apbra! -Låter kanon även med gitarrbas... 🙂 -O sicket kanonjobb du lagt ner på trummorna!

Fetegött!

Mmm, ingen som har nått gammalt stycke bas över för några hundralappar. Har tittat på vendolin några gånger men folk vill bara ha tusenlappar för sina dyrbarheter 😆

Jo, jag har pillat massor med drumsen, tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min text, bra text. Det vara mycket viktigt att artikulera. 😛

Dessutom tycker jag att du ska sluta fuska och lägga in hela texten istället för att upprepa vissa delar bara för att du är för lat för att sjunga in hela. 😆

/L

Edit: Pllllllrrrr 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Min text, bra text. Det vara mycket viktigt att artikulera. 😎

Dessutom tycker jag att du ska sluta fuska och lägga in hela texten istället för att upprepa vissa delar bara för att du är för lat för att sjunga in hela. 😄

/L

Edit: Pllllllrrrr 😎

Tycker nog att Odelbäret har avvägt det där på ett väldigt bra sätt.. jag tror att för mycket text hade dödat lite av nerven.. dessutom tror jag inte att man kan koncentrera sig på massa text när man samtidigt måste spela väldigt, väldigt fort...

.. 😲

Men för all del, det vore kul o höra hur det egentligen skulle låtit om du fick bestämma..

What say you, Mr Odel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mållös!

Det bästa jag hört på studioforumet någonsin(eller ok, delad etta med Slomoboy - A Life In Bliss)!

Grym ljudbild. Jag gillar gurorna. Hur är de inspelade?

Redigerat av gsol
Link to comment
Dela på andra sajter

Jättebra det här. Inte riktig punk utan mer åt Green day hållet i mina öron. Många av dagens garageband som skulle vilja låta så här. Utan tvekan skulle du/ni kunna bli kultis bland tonåringarna med det här. Kanon!

/ Mikke

ps Inspelningsmässigt låter det helt ok. Lite snällt vilket gör det mer åt USA än UK hålllet ds

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

gsol:
Jag gillar gurorna. Hur är de inspelade?

Guran rakt in i ljudkortet sedan gratis mjukvara: GSuite

2 gitarrer pannade ca 50-50

Fan, sånt där bra gitarrljud får jag aldrig till med lajnad gura + mjukvarueffekter.

Vad har du för gitarr och mickar?

Link to comment
Dela på andra sajter

]

Fan, sånt där bra gitarrljud får jag aldrig till med lajnad gura + mjukvarueffekter.

Vad har du för gitarr och mickar?

Det är en ibanez, les paul-kopia. Farsgubben fick tag på den på någe skumt vis.. vet inte vad det är för mickar faktiskt.

Min Laney står och samlar damm, mickar aldrig upp numera (förutom tidiga mornar när grannen lekt raveparty halva natten 😳)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att Odelbäret har avvägt det där på ett väldigt bra sätt.. jag tror att för mycket text hade dödat lite av nerven.. dessutom tror jag inte att man kan koncentrera sig på massa text när man samtidigt måste spela väldigt, väldigt fort...

..  😆

Men för all del, det vore kul o höra hur det egentligen skulle låtit om du fick bestämma..

What say you, Mr Odel?

Han vågar inte för han är lite fegis. 🙂

Jag är helpå och jag sätter 100 spänn på att jag tycker att min version är bättre än hans!!! 😳

/L

Link to comment
Dela på andra sajter

-låter väldigt live...vissa instrument sticker bitviss ut helt plötsligt...som sagt va låter som man står längst bak i lokalen

-sången försvinner när vissa instrument tar över

-mixen är väldigt gröttigt

-skulle behövas nåt mellan stycke för den blir lite tjatigt, nåt intressant som en total tempo sänkning och en liten gitarr solo och sedan direkt in i punket igen...nånting som förändrar låten lite

...mistolka inte...den är inte dålig men den är lite intet sägande...ren punk som har gjorts för (har en hel skiv-samling och de som blir favoriter bär nåt lite annorlunda i sig...nåt som sticker ut i mängden)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

lite senare samma dag....

...ah...jag ändrade mig...om man rattar in volymen rätt på högtalaren så att fram och bak är i samma ljud nivå och plockar bort alla öl burkar från skriv bordet (förmodligen varför det var pil på högtalarna från början :rolleyes: ) blir det mycket bättre....

däremot måste jag fortyfarande hålla med mig själv om att sången måste fram och den är fortfarande som många utav skivorna jag äger....den är bra men tyvärr lite tjatig mot slutet...

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...