Jump to content
Annons

Ny Låt "High Five"


chrickon

Recommended Posts

LÅTNAMN:High Five

ARTIST/GRUPP:Chrickon

GENRE:Blues instrumental

LÅTLÄNGD:3.07

KOMPOSITÖR:Chrickon

PRODUCENT:Chrickon

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.9 Megabyte

STATUS: Skiss/Färdig demo

LÅTLÄNK:)High Five

Har köpt en liten övnings stärkare som jag ville prova att micka upp och spela in lite med som en kontrast till min Pod XT. Resultatet blev en liten Blues-shuffle.

Förstärkaren är en liten VoxAD15.

Kom gärna med ris och ros.

Christer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack pirateKING !

Ja, jag har mickat upp den det var liksom det som var grejen att få lite kontrast till min Pod XT och se om den dög att spela in med.

Jag använde en Röde NTK men tror att det kanske funkar bättre med en SM57.

Tack för lyssning och komentar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt spelat och ganska snyggt ljud också, på gitarren. Låter som det är rätt juste sustain trots att du har rätt lite dist på - något som jag aldrig lyckas få till själv men det hänger väl en del på gitarristen också. 😳 Tycker att sologitarren kunde mått bra av, kanske, ett litet delay eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket läckert måste jag säga! Snyggt arrat och läckert gitarrspel. Det är bara trummorna som låter väl statiska. Tycker mej höra congas som väl egentligen hör hemma i mer sydländsk musik. Man ska nog jobba mer med virveltrumman för att trummorna ska kännas som hemma här, jag skulle önska ett virvelljud med mer rasselljud dessutom. Men vad härligt det är att höra blues i annan tappning än den med de förutsägbara ackordbytena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad heter gitarristen i bandmaskinen? Är det du?

Känns jättemycket som bandmaskinen nämligen 🙂

Väldigt kompetent spelat. Tilltalar mig kanske inte speciellt mycket, målar inte några bilder i mitt huvud, men det hade det förmodligen gjort när jag var 13 och i princip bara lyssnade på TOTO och tittade på musikjägarna 😛

Så, bra jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Fidden !!

Gitarristen i Bandmaskinen heter Per Hovensjö och han är duktig som attan men jag är inte han 😛 önskar att jag vore.

Jag lyssnar fortfarande på TOTO fast jag paserat 13 för länge länge sedan 🙂

Tack för lyssningen och komentaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Fidden !!

Gitarristen i Bandmaskinen heter Per Hovensjö och han är duktig som attan men jag är inte han 😛 önskar att jag vore.

Jag lyssnar fortfarande på TOTO fast jag paserat 13 för länge länge sedan 🙂

Tack för lyssningen och komentaren

Gillar också fortfarande TOTO 😛

Gillar också din låt! Bra luftig mix med ett coolt gitarrspel. Keep going...

Har skickat dig e-post!

Z

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du vet ju vad jag tycker om ditt lir... fantastiskt! 😄

Den här låten bjuder inte på någon överraskning eller någon riktig hook, det tycker jag är lite synd. Men låten passar ju bra som ett spår på en platta.

Nä, nu ska jag lyssna på ditt soundklick hoppas att du har min favvo låt där "Like Water"... EDIT; Den fanns ju där 😉

Ha det gött!

...Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar Moberg och KillwithSkill ! 😉

Vilket jävla as du är! Hur snyggt som helst! 

Ja du KillwithSkill jag är ett riktigt j... as 😄

Tack för lyssning, komplimanger och komentarer.

PS. funderar faktiskt på att plocka ihop lite låtar till en CD 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, nu ska jag lyssna på ditt soundklick hoppas att du har min favvo låt där "Like Water"...  EDIT; Den fanns ju där :rolleyes:

Ja, den var inte dum. (Lyssnas det på Lee Ritenour något? Min westcoast-favorit)

Tack Wernborg !

Inte så mycket nu för tiden men jag har lyssnat mycket på Lee tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte berätta lite om dig själv?

Hur länge du har lirat, vart du finner inspiration, idoler/förebilder, musiksmak vad du har för stuff hemma osv.

Jag måste säga att du är riktigt bra på det du gör. Och att det är skitkul för en annan att få höra en "icke-kändis" (om du nu är det) lira så bra och har en skön attityd här på forumet. Nästan så att du ber om ursäkt för det du gör, när det borde vara tvärtom. Hehe, nu låter det som jag limmar på dig. :rolleyes: Men ärligt, jag tycker det är skitkul med så bra musiker som ändå behåller lugnet och bara lirar på 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte berätta lite om dig själv?

Hur länge du har lirat, vart du finner inspiration, idoler/förebilder, musiksmak vad du har för stuff hemma osv.

Jag måste säga att du är riktigt bra på det du gör. Och att det är skitkul för en annan att få höra en "icke-kändis" (om du nu är det) lira så bra och har en skön attityd här på forumet. Nästan så att du ber om ursäkt för det du gör, när det borde vara tvärtom. Hehe, nu låter det som jag limmar på dig.  😳  Men ärligt, jag tycker det är skitkul med så bra musiker som ändå behåller lugnet och bara lirar på 🙂

Ok KillwithSkill !

Skall försöka hålla mej kort(tänker inte skriva någon självbiografi) 🙂 . Först och främst tack för din komplimang angående mitt spel(uppskattas verkligen) och jag är absolut en "icke- kändis" 😄 . Jag har spelat typ 25-30 år inspiration kommer ofta i vågor för mej och ett sätt för att få det att komma är att helt enkelt ge fan i gitarrer och annat under längre perioder och eftersom musik inte är mitt levebröd så behöver jag ju inte heller sitta och öva dagarna i ända:D vilket för mej dödar inspirationen. När det gäller musiksmak så kör jag med en klyscha jag är allätare, kan höra något som tilltalar mej i nästan all musik för utom möligtvis Trance och annat som ligger närmare 200Bpm än 100 då får jag andnöd 😄 annars är jag fortfarande ganska svag för Wescoast och annan välspelad musik önskar desutom att jag kunde sjunga men jag får försöka spela så sånglikt jag kan istället. När det gäller utrustning använder jag Cubase SX2 och en drös gitarrer och lite softsyntar även lite gammla hårdvaru grejer som Roland Jv-1080,

Yamaha TX802, Yamaha A-5000 sampler och till guran använder jag PodXt, BossGT-8 och nu också en VoxAd15 till FX använder jag en Tc-Electronics G-Major. Och jag ber inte om ursäkt men känner heller inte något behov av att lägga ner så mycket på att göra mej hörd och ta plats, kanske har med mognad eller ålder att göra 😄. Oj! det blev mycke text åndå det här 😄 .

Tack än en gång KillwithSkill för dina komplimanger och visat intresse.

Christer

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...