Jump to content
Annons

Poo Time / Jag vill se det ni sett


Wernborg

Recommended Posts

***************************************

Uppdaterad 2006-12-04

Munspelssolo, delvis ny bas, gitsolo i slutet.

***************************************

LÅTNAMN: Poo Time / Jag vill se det ni sett

ARTIST: Wernborg / Harmonica Mike / Snart Ynot

GENRE: Autistisk jazzfunk

LÅTLÄNGD: 4,48

KOMPOSITÖR: SW

PRODUCENT: SW

INSPELNINGSÅR: 3 dec 2006

FORMAT: 192 mp3

STORLEK: 5.6 megabyte)

STATUS: Skiss

Satt och lattjade med basen för en gångs skull. Blev så här. Ska nån sjunga tro?

Flipp eller flopp? Fågel eller fisk?

Wernborg_PooTime_ver2.mp3

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

He he,,jag blev först på denna..

Hur låter det då? Suggestivt lite små bluesigt så här långt..nu händer det nåt..Jag tycker mixen låter bra i mina lurar.Grym orgel,liret alltså..guran med själv klart.

Men var e´brudarna? (syftar på din grymma sångerska)..Lite rå sång på denna då d--jvl...r.Eller varför inte ett rått munspel? Lirade med med ett d-spel i början (second position)GRYMT! Fick schvitsa till ett F på höjningen!

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller varför inte ett rått munspel? Lirade med med ett d-spel i början (second position)GRYMT! Fick schvitsa till ett F på höjningen!

Hade varit kul att höra dig lira munspel. Släng gärna ihop ett solo om du har lust. (75 bpm)

Tjena.

Jag drog några räkor..Skickar filen strax..

Edit:Körde den över msn..

Mvh

Micael

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Jag drog några räkor..Skickar filen strax..

Yeah!!

Munspelssolo av Harmonica Mike.

La om basen på några ställen, försökte mig på lite walking bland annat.

Ett gitarrsolo i slutet också.

Ny version i toppen på tråden. (ver 2)

EDIT: Oj, ver2 var kapad i slutet. Lägger upp en ny ver2.

// Steffo

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kan inte lira så högt nu frugan sover men ett första intryck det är att trummorna kanske ligger bara lite för högt så det andra kommer lite för mycket i bakgrunden. Men detta är trots allt bara en liten bisak för här hör man lite Cream anda och det är klart att det ska dit sång kort sagt. Bra grejor det här

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Harmonica Mike

Ditt munspel funkar kanon tycker jag. Nu är det i stort sett helt orört och det kanske får va så, får se....

Burnin Sven

Cream-anda. Jo jag tackar jag. Inte dåligt, så det gäller att fortsätta på inslagen väg alltså.

Dåligt Gehör

Håller med om disten. Blir nog en omtagning där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver utan att ha läst övriga inlägg (som vanligt 😏)

Tunggung, riktigt fett. Sjukt skräpig och slaskig ljudbild. I mina lurar liggar basen lite för starkt, eller åtminstone är den lite för genomträngande på sina ställen. Dessutom hade jag nog önskat lite mer tyngd.

Mellanpartiet känns sjukt flummigt. Vet inte vad ja ska tycka. Kräver nog några lyssningar. Trummorna är skramliga, men inte direkt störande. Basen runt 3:02 rasslar lite väl mycket, spelar du bara på banden eller? 🙂 Kanske en baktanke med detta.

Mitt tips är att du försöker att styra upp ljudbilden, det låter som du inte vet vilka ljud/instrument du ska satsa på.

Slutet är väldigt abrupt, hehe Men helt klart upplyftande lyssning.

Ser fram emot slutresultatet.

EDIT: Nej sjung för allt i världen inte!

P.S Mike gör som vanligt ett förträffligt jobb D.S

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver utan att ha läst övriga inlägg (som vanligt 😕)

Tunggung, riktigt fett. Sjukt skräpig och slaskig ljudbild. I mina lurar liggar basen lite för starkt, eller åtminstone är den lite för genomträngande på sina ställen. Dessutom hade jag nog önskat lite mer tyngd.

Mellanpartiet känns sjukt flummigt. Vet inte vad ja ska tycka. Kräver nog några lyssningar. Trummorna är skramliga, men inte direkt störande. Basen runt 3:02 rasslar lite väl mycket, spelar du bara på banden eller? 😳 Kanske en baktanke med detta.

Mitt tips är att du försöker att styra upp ljudbilden, det låter som du inte vet vilka ljud/instrument du ska satsa på.

Slutet är väldigt abrupt, hehe Men helt klart upplyftande lyssning.

Ser fram emot slutresultatet.

EDIT: Nej sjung för allt i världen inte!

P.S Mike gör som vanligt ett förträffligt jobb D.S

Hej. Tack för lyssning.

Måste va trummorna som skräpar, för utan dom låter allt alldeles för snällmesigt. Men kanske ska dom poleras lite?

Sjukt skräpig ljudbild - Är det enbart negativt eller kan det ligga ett värde i det? Att basen rasslar är nog mest olycksfall i arbetet. Snabbtagning i kombination med ivern över att det ska gå fram att det är äkta bas 😉

Slutet ja..... funderar på fade där basen slutar, men det är ju lite fegt kanske.

Å sång - nähä inte det. Inte ens lite distade fraser intryckta här och där?

// Steffo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oj! Missade nästan denna. Det var ju ett hålligånggung som heter duga!

Emellanåt väldigt basfattigt och tunt ljud öht men musikerinsatserna öh...där ligger man i lä!

Tack för det. Det basfattiga kan nog ligga i mitt basspel som inte var helt genomtänkt, lite av ett jam faktiskt som fastnade på disk 😉

Det här gillar jag!..inte världens bästa ljud, men många goa riff..bra omblandat!

Schysst..låt!

Nice. Tack för lyssningen.

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Shyst..låt en sådan dä´ra man skulle vilja sjunga på..

Gott gung.basisten 3,14 vilken go kille..gillade mellan spelat......

munspelet gött jobbat grabbar

slutet lite plumt bara... detta är grupp x genom gruppx... det är bra det...

Ynot

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Öhhh.. Innan jag laddar hem denna låt (sitter bl.a annt på pissigt 56 Kb/S modem numeera) Detta är väl väl int en låt som handlar om tiden det tar att bajsa "poo time! eller? Eller anorektiska problem?

Google om detta: http://www.google.se/search?sourceid=navcl...L:sv&q=poo+time

Link to comment
Dela på andra sajter

Shyst..låt en sådan dä´ra man skulle vilja sjunga på..

Gott gung.basisten 3,14 vilken go kille..gillade mellan spelat......

munspelet gött jobbat grabbar

slutet lite plumt bara... detta är grupp x genom gruppx... det är bra det...

Ynot

Tack för det. Basisten det e la jag det.

Tackar för munspelet å HMs vägnar. Han är grym.

Å slutet ska jag göra nåt med, jag vet det är plumpt.

grupp x genom gruppx ??

PM till dej....

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhhh.. Innan jag laddar hem denna låt (sitter bl.a annt på pissigt 56 Kb/S modem numeera) Detta är väl väl int en låt som handlar om tiden det tar att bajsa "poo time! eller? Eller anorektiska problem?

Google om detta: http://www.google.se/search?sourceid=navcl...L:sv&q=poo+time

Poo time. Ja varför heter den det. Satt och spelade in, och som vanligt går klockan utan att man kommer ihåg vare sig att äta eller gå på dass. Så när jag skulle spara mästerverket så tryckte det väl på lite så kom titeln till.

(Var det lite för mycket information kanske 😑 )

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
shit låten gick saktare än jag trodde .....

Har fått en sångfil av Ynot på denna och ska importera den i låten. Tanken är att inga delar ska försvinna utan sång ska tillkomma istället, så att det verkligen blir en låt i Creams anda som Burnin Sven var inne på tidigare.

... en sån go 10-minutare kanske. Vi får se vad framtiden gömmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...