Jump to content
Annons

200 000.- för en gura..?


Egghuvud

Recommended Posts

Annons

Såg det också i Fenders produktkatalog som landade i brevlåddan härom dagen..

Finns väl bara 250st i världen, varav 40 i Europa och EN i Sverige.... om det nu är samma gura vi snackar om. Tvåhundratusen bagare kostade den iaf.

EDIT: Eric Clapton i all ära, men mycket dineros är det...

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gnälla, man måste ju inte köpa den om man inte vill.

Vad snackar du om Emil? Klart du ska köpa guran, ta lån på lägenheten och slå till. En sån här chans får man bara en gång i livet.

/Majken

Haha, nä den är för dyr. Lutar nog åt en Jimi Hendrix Flying V istället. Passar min plånbok bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

För dom stålarna är faktiskt min Jesusknäppar Suzuki gura med stålsträngar och ett mässingslod som stall till salu oxå. Gammalt gediget japanskt hantverk i äkta plywood garanterat sliten i lacken. Den har inte nån jävla Clapton varit och kladdat på den är lite för fin för det 😉 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan knappast vara musiker som köper en gitarr som i jämförelse med andra inte på något sätt motiverar ett sådant vidrigt pris. Snarare då en samlare, en jag-vill-ha-människa med lite musikintresse. Vafan skall man med en gitarr till som någon fjantig (eller bra) gitarrstjärna haft. Idiotiskt!

-----

Det är ok om man är 14-15 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kanske om jag verkligen anstränger mig så kan jag förstå att man vill ha originalet d v s Claptons riktiga gitarr ävern om jag tycker priset här är ännu mer bisarrt, men en kopia av originalet som ändå är en samlingsgitarr... search me som Amerikanen säger vad katten... jag blir nästa upprörd på riktigt faktiskt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan e Clapton...en riktigt tråkmåns/deppolle...tacka vet jag Jimmy Page/Jeff Beck men inte skulle jag pröjsa såna pengar för en gura bara för namnet etc, ens om jag var miljonär faktiskt!

......Och varför ska du dra in Yardbirds i det här? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha Blackiekopior för tvåhundratusen stod det på studios förstasida Vem vid sina sinnens fulla bruk lägger så mycket på en gitarr.

Svaret är:

Ingen!

Men det är ju tyvärr bara så att den sista idioten är ännu inte född.

Jag håller med dig, man bli nästan upprörd när man ser/hör talas om hur de förstör (!) riktigt bra gitarrer för att göra någon sorts efterapning av ett nedslitet exemplar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha Blackiekopior för tvåhundratusen stod det på studios förstasida Vem vid sina sinnens fulla bruk lägger så mycket på en gitarr.

Svaret är:

Ingen!

Men det är ju tyvärr bara så att den sista idioten är ännu inte född.

Jag håller med dig, man bli nästan upprörd när man ser/hör talas om hur de förstör (!) riktigt bra gitarrer för att göra någon sorts efterapning av ett nedslitet exemplar.

För att inte tala om när gitarrister i ren lustmordextas förstör fina instrument och förstärkare på scen eller i videos (gäller alla instrument tycker jag). Jag blir lika sur varje gång jag ser sånt.

Vare sig det är Yngvie, Hendrix eller nån okänd strängbändare. Ge instrumentet till nån stackare som inte har råd att skaffa en gura, som i sin tur säljer den på ebay och sen köper en segway för pengarna 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem fan e Clapton...en riktigt tråkmåns/deppolle...tacka vet jag Jimmy Page/Jeff Beck men inte skulle jag pröjsa såna pengar för en gura bara för namnet etc, ens om jag var miljonär faktiskt!

......Och varför ska du dra in Yardbirds i det här? 😳

alltid lika skönt att se dig dede, liksom egghuvud som båda har huvet på skaft när det gäller!!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kommer antagligen aldrig att säljas. Men reklamen är ju värd mer än tillverkningskostnaden, vilket ju är allt som räknenissarna kommer att sätta på minuskostnaden. Tex denna tråden skulle ju aldrig ha dykt upp annars. Plus att det är svårt att inte, åtminstonde undermedvetet, värdera hur mycket man är beredd att betal för en amerika strata utan att ha i bakhuvudet hur mycket den dyraste kostar. Fast det ju igentligen kvittar totalt.

Min strata funkar utmärkt till det jag har den, utan att ha kostat mig en förmögenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Bra affärside. Vi tar en gitarr för 9000:- binder fast den bakom en bil och kör runt

kvarteret. Sedan säljer vi den för 200000:-

Ja, fast det måste ju vara Clapton bil, annars kan du nog inte sälja den alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

aja... jag vet minsan att gibson har varit lika desperata... om jag inte minns fel sålde de en Duane Allman gitarr i någon slags reissue-serie för 250 000... det är ju jävlit desperat det med...

Link to comment
Dela på andra sajter

aja... jag vet minsan att gibson har varit lika desperata... om jag inte minns fel sålde de en Duane Allman gitarr i någon slags reissue-serie för 250 000... det är ju jävlit desperat det med...

Ja, det fanns för några årsen en Gibson Les Paul som var designand som en aligator, tror den jäveln gick på 800 000:- 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Money makes the wörld go around osv. Självklart får man gör vad man vill med sina pengar men för mig framstår det som en aning motbjudande att lägga 200KKr på gitarrjävel som inte ens är äkta vintage när människor dör av sjukdom o svält varje minut... och fånigt.

"Titta här är är en kopia av Claptons gura. Gav 200000 kr för den. Ett fynd. Den kommer att bli värd skitmycket pengar en dag. Antagligen när jag är död. "

Så du gav 200 000 kr för en sliten fuskversion av en vintagegitarr som du inte skall spela på? Var är riddaren med en lax i handen när man behöver honom?! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att det är jävligt billig rreklam. Vad kan delarna till enstrata kosta i tillverkningsledet? 2-3 lakan plus "vintage slitaget". Max 4 tusen gånger 275. Är ju fan ingenting för allt skriveri som det genererar. Konst är även att sälja produkten.

"Vintageslitet" är inte bara slit, Fenders Relic-gitarrer genomgår rätt mycket som inte har med det kosmetiska att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att det är jävligt billig rreklam. Vad kan delarna till enstrata kosta i tillverkningsledet? 2-3 lakan plus "vintage slitaget". Max 4 tusen gånger 275. Är ju fan ingenting för allt skriveri som det genererar. Konst är även att sälja produkten.

"Vintageslitet" är inte bara slit, Fenders Relic-gitarrer genomgår rätt mycket som inte har med det kosmetiska att göra.

precis.. eric clapton himself har själv godkänt prototypen att den är HELT likadan som hans egna gitarr.. på ALLT slitage.. minsta lilla bältes-jack finns med.. de e fan coolt.. men om det berättigar 200kkr.. !? 😲

😉

näe

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe nä.. men det e ju tervlig för super nördar att få sin idols gura i köpbart skick, de gjorde för ett tag sedan en SRV reissue, den hade jag personligen inte bangat 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar fortfarande att det är jävligt billig rreklam. Vad kan delarna till enstrata kosta i tillverkningsledet? 2-3 lakan plus "vintage slitaget". Max 4 tusen gånger 275. Är ju fan ingenting för allt skriveri som det genererar. Konst är även att sälja produkten.

Jo du har väl helt klart en poäng....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...