Jump to content
Annons

spaceman

Recommended Posts

Cubase 4 en bektrakelse efter att ha kört det i ca 2 veckor:

1. Controll room

Jaha, nu ska det bli vetenskap och mjukvarubaserat med att

switcha mellan fyra monitorer ? Eftersom jag har fyra monitorer

så är det bara att på "hårdvaruvägen" byta kontaket mellan

monitorerna direkt i mixerbordet om jag vill gämnföra ljudet med

olika monitorer. Klart överreklamerat och inte ett dugg använbart.

Funkade lika bra med tidigare bersioner av Cubase.

2. Nya plugg-in set

Det här med VST 3 vad är det för något konkret ? Är det någon som

hajat det ? Vad är "specen" från Steinberg om vad som är skillnaden

mot tidigare ? Ok, du kan inserta dom till mono, stereo, 5.1, etc.

Men vad är det för nytt med det ? Har inte märkt så mycket än att

dom ser nya ut i GUI:t.

3. Dom nya VST instrumenten

Har inte imponerat. Det är som vanligt när Steinberg ska skeppa med

inbyggda plugin-synthar. Prologe känns som 1999, Halion One inget nytt

under solen om man redan har Halion 3. Spector och Mystic kommer jag aldrig

att använda ens. Dom låter skit.

4. Media Bay

Vad är det för skit dom implementerat i nya Cubase. Saknar dom gamla hedliga

bankerna som var grupperade i grupper. När man ber Media Bay söka efter patachar i t ex Hypersonic så står den som ett frågetecken fast man valt ut katalogen där man har alla patchar för Hypersonic. Samma visa med Halion 3. Ska man låta Media Bay söka per automatik på hårddiskarna så slöar det ner hela burken. Totalt överreklamerat.

5. Track Presents

Är det någon som hajat nyttan av det ? Rena rama snömoset från Steinberg.

6. Sen att eländet suger mer CPU kan man ju diskutera. Köpa ny burk osv...

Jag vet inte. Det känns som man köpt något för 5000 spänn (uppgraderat från SL) som jag inte fått någon glädje av. För er som sitter med SX3, SL3 tänk er för...Jag

kunde lika gärna kört kvar med SL3, eller bytt hela sequensern mot något annat eller köpt ett MOTU kort istället. Det hade funkat bättre.

Är missnöjd och besviken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inte provar så jag har f.t. ingen åsikt... men det låter tråkigt om du har slängt ut så mycket pengar och inte ens upplever att något lyfter. Verkligen trist!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kunna flytta på inserts är ju bra (äntligen!), men annars…

Dåligt att de fortfarande inte finns något vettigt sätt att rendera ner alla spår (inklusive instrumentspår) mellan markörerna i ett kör så man kan flytta projekt smidigt mellan plattformar (eller till och med samma plattform som saknar alla instrument).

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Control Room

Är inte bara tänkt för att växla mellan monitorpar. Det intressanta kommer när du använder Studio Sends och kopplar saker som Talkback och extern utrustning. Control Room är främst intressant för lite större studios där du spelar in andra musiker.

2. Nya plugg-in set

VST3 standarden ger en hel del nytt under ytan. Men egentligen spelar det väl ingen roll? Huvudsaken är att det nu finns fler och bättre pluggar som följer med programmet.

3. Dom nya VST instrumenten

Prologue är något av ett nädvändigt ont. Företaget som utvecklat A1 har väl gått under vilket omöjliggör nya uppdateringar. Spector tycker jag däremot är riktigt trevlig och låter väldigt olika andra syntar, men Mystic var inte mycket att hänga i julgranen. Halion One och Halion 3 är ju helt olika saker. Halion One är en enkel samplingsspelare som blir intressant tack vare det stora antalet instrument.

4. Media Bay

För att gamla pluggar ska kunna användas med Media Bay måste du konvertera presetljuden till det nya formatet. Kolla i manualen eller läs Cubasetipset i senaste numret.

5. Track Presents

Det här är en av de absolut kraftfullaste funktionerna. Öppna dina gamla mixar. Spara inställningar för varje enskild kanal som en trackpreset. Vips så har du "Rocksång1", "Rocksång2", "Distadsång", "Körsång" o.s.v. att välja mellan när du påbörjar ett nytt projekt. På så vis kan du snabbt ladda grundinställningar som du vet låter bra ihop med just den mikrofonen och just den virveltrumman.

6. Sen att eländet suger mer CPU kan man ju diskutera.

Jag har inte sett något som talar för att Cubase 4 använder mer processorkraft än Cubase SX3. Är det skillnader så tycks de vara väldigt små.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå på dej.

Det är alltid kul med feeback från kunder och användare även i de fall som kanske inte allt är så positivt, som i detta fall. Jag respekterar dina åsikter till 100% och vill inte på något sätt säga att du har fel. Jag vill bara passa på att svara på ett par av dina saker och samtidigt försöka hjälpa andra användare att se möjligheterna i några utav de nya funktionerna som Cubase 4 erbjuder.

Många av de nya saker som Cubase 4 erbjuder är de funktioner som användare på bl.a. detta forum länga har önskat.

1. Controll room

Jaha, nu ska det bli vetenskap och mjukvarubaserat med att switcha mellan fyra monitorer ? Eftersom jag har fyra monitorer så är det bara att på "hårdvaruvägen" byta kontaket mellan monitorerna direkt i mixerbordet om jag vill gämnföra ljudet med olika monitorer. Klart överreklamerat och inte ett dugg använbart. Funkade lika bra med tidigare bersioner av Cubase.

Den del av "Control Room" du snackar om är ju bara en mycket liten del av hela konceptet. Jag tycker att Control Room är mycket användbart, speciellt för de (som jag) som inte har en extern mixer (som du) med de funktioner som Control Room erbjuder. Det är nog inte så många som har en mixer som erbjuder ett gäng separata monitor-lyssningar, massor av ingångar för externa källor (a’la 2-track returns) eller möjligheten att välja mellan olika monitorer som kan vara allt från mono till 5.1 med en inbyggd ”mixdown”-funktion. Dessutom finns ju den så efterfrågade mono-knappen med i Control Room 😄.

2. Nya plugg-in set

Det här med VST 3 vad är det för något konkret ? Är det någon som hajat det ? Vad är "specen" från Steinberg om vad som är skillnaden mot tidigare ? Ok, du kan inserta dom till mono, stereo, 5.1, etc. Men vad är det för nytt med det ? Har inte märkt så mycket än att dom ser nya ut i GUI:t.

Oj, oj, oj. VST3 är en stor uppdatering. Det finns massor av nytt godis i detta protokoll. Du kan läsa mer om VST3 här: http://knowledgebase.steinberg.de/147_1.html

3. Dom nya VST instrumenten

Har inte imponerat. Det är som vanligt när Steinberg ska skeppa med inbyggda plugin-synthar. Prologe känns som 1999, Halion One inget nytt under solen om man redan har Halion 3. Spector och Mystic kommer jag aldrig att använda ens. Dom låter skit.

Smaken är som... 😏

Visst blir kanske delar av HALion One lite överflödigt om man redan har HALion3, men jag skulle väl gissa på att 95% av de som köper Cubase 4 inte har HALion och då erbjuder HALion One ett mycket stort och brett utbud av ljud.

Jag har alltid använt Steinberg D'Cota i massor och äntligen finns alla dessa balla ljud i ett (eller tre) format och med ett gränssnitt som gör det mycket mer lättjobbat och enkelt. Mystic och Spector är nog just de två delar av D'Cota som alltid tilltalat mig mest, precis hur roliga och användbara som helst, bara man ”vågar” prova.

4. Media Bay

Vad är det för skit dom implementerat i nya Cubase. Saknar dom gamla hedliga bankerna som var grupperade i grupper. När man ber Media Bay söka efter patchar i t ex Hypersonic så står den som ett frågetecken fast man valt ut katalogen där man har alla patchar för Hypersonic. Samma visa med HALion 3. Ska man låta Media Bay söka per automatik på hårddiskarna så slöar det ner hela burken. Totalt överreklamerat.

Jag tror nog att du kommer att upptäck fler och fler användningsområden för Media Bay efterhand. Bara det faktum att man snabbt och enkelt kan rota igenom tiotusentals ljudfiler är ju helt underbart. Att det dessutom går att göra över nätverk gör ju inte saker sämre för t.ex. större studio, låtskrivar-komplex eller skolor med dedikerade servrar för ljud och andra typer av media.

Media Bay kommer dessutom växa till sig betydligt så snart Steinberg och andra pluggtillverkare börjar implementera dess funktioner i sina nya uppdateringar och framtida produkter. Tänk bara att kunna bläddra igenom alla ljud från alla pluggar med hjälp utav alla de sökkriterier och filer som Media Bay erbjuder precis som man idag kan göra med alla de över tusen ljud som medföljer de nya syntharna i Cubase 4, hur coolt som helst.

Det finns användare som betalare tusentals kronor för andra produkter som göra samma i princip samma sak (fast mindre), då står det t.ex. Kore eller NetMix på kvittot. 😲

5. Track Presents

Är det någon som hajat nyttan av det ? Rena rama snömoset från Steinberg.

Oj, oj, oj (igen). Detta är nog den funktion som flest blir totalt impada av under alla de demos jag kört av Cubase 4 fram till idag. Men alla har vi olika arbetssätt och för väldigt många tror (eller vet) jag att Track Presets kommer att göra redan bra arbetssätt ännu bättre.

6. Sen att eländet suger mer CPU kan man ju diskutera. Köpa ny burk osv...

Nu vet jag inte vad det är du har testat, men på alla de maskiner jag har öppna gamla SX3 projekt i så är det "jämt skägg" när det gäller CPU åtgång. Dessutom så gör VST3 att mycket saker tar mindre kraft över det stora hela då pluggarna bara drag kraft då de faktiskt behandlar ljud och att många av de nya pluggarna drar mycket lite CPU.

Jag vet inte. Det känns som man köpt något för 5000 spänn (uppgraderat från SL) som jag inte fått någon glädje av. För er som sitter med SX3, SL3 tänk er för...Jag kunde lika gärna kört kvar med SL3, eller bytt hela sequensern mot något annat eller köpt ett MOTU kort istället. Det hade funkat bättre.

Mycket tråkigt att höra att du inte tyckte det var välinvesterade pengar men jag hoppas och tror att du kommer att uppskatta flera av de nya funktionerna efterhand som du blir mer bekant med dess möjligheter.

Detta är i mångas ögon den största och bästa uppdateringen Steinberg har gjort på många år, personligen tycker jag att det är ett lyft som helt i klass med vad man lyckades med när man gick från Cubase VST5 (som i mina ögon var totalt ”skit”) till SX plattformen. Idag erbjuder Steinberg en produkt som i mina ögon på många sätt ligger långt före vad konkurrenterna har att erbjuda.

Redigerat av fredrik @ mi7
Link to comment
Dela på andra sajter

En intressant tråd.

Är programmet stabilt då?

Buggar?

För övrigt måste jag säga att Cubase 4 känns lite tunt med tanke på prishöjningen.

Logic är inte särskilt mkt dyrare men innehåller en flexibel sampler och ett mkt bra reverb. Steinberg borde slänga med en riktig sampler för dom pengarna - det vill väl alla ha?

Mvh Omni

Link to comment
Dela på andra sajter

Är missnöjd och besviken.

Vad väntar jag mej av Cubase 4, är väl egentligen den intressanta frågan samt vad är det jag saknar i den versionen jag har nu? Jag kör SX3 men använder ju bara en bråkdel av dess funktioner och är så pass nöjd att jag blir svår att övertyga till att uppgradera. Enda anledning hitills är möjligen att hänga med skolan i "Studio tipsar Cubase" 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga.

Är det någon som vet om Cubase 4 har någon fix för den s.k. normalize-"buggen" som finns i Pentium 4-processorerna; du vet den som får processorn att peaka när flyttalen blir för små..? Eller hänger det enbart på hur man proggat VST-pluggarna? Vore det isåfall inte lite konstigt att EZDrummer inte har fixat den "buggen" ?

Sliter håret av mig ibland när den peakar på min dator i Cubase SX2. Kan få mig att tappa inspirationen helt och hållet när jag kör ett VSTi-instrument som ligger på max 5-10% på CPU-metern, men så peakar den helt plötsligt till 100% så att allt stannar upp :/..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er,

Det har blivit en hel del reaktioner från flera utav er.

Betr VST3:

Är Steinberg verkligen säker på att konceptet med "Improved Performance" och

"Multiple Dynamic I/Os" kommer att gälla när alla tredjepats tillverkare typ Native mfl ska ge sig in i leken med VST3 ? Hur mycket av hemlighetsmakeriet hos Steinberg kommer att lämnas ut när det gäller sources och annan modelering av VST3 ? Kommer dom att lämna ut sådant till tredjepartstillverkare ? Det är lite som med tjafset med Microsoft att lämna ut källkod för OS:et till

andra tillverkare för att dom ska kunna optimera sina produkter.

Steinberg har ju ett egetintresse av att hålla vissa saker

för sig själva då dom tillverkar egna plugins och vill tjäna pengar som alla andra.

Betr Track Presets:

Vad är det som är så speciellt med det ifall du behöver förinställningar till skillnad

från en "project setup" som du kan spara ? Det är väl bara att sätta upp en egen konfigurering för hur man vill ha spåren mm, instälningar, bussar etc som man kan göra nu innan man börjar spela in. Känns att det hör samman med SoundFrame Browsern (också en nyhet) som innebär ett

annat workflow som känns krångligare än vad man tidigare kan göra.

Visserligen kan man köra det gamla hedliga project setup i Cubase 4, men är det värt en uppgradering från tidigare ?

Har gämfört med vad du får med i paketet mellan Cubase 4, Cakewalk SONAR 6, Logic Pro, och Digital Prefromer och ProTools LE. Det är olika faktorer som spelar in i valet av vad man ska köra på.

Eftersom jag inte kör Mac så kan jag avskriva Logic & DP eftersom jag då skulle behöva byta ut burkar mm som skulle kosta på. Men det du får "out of the box" är klart bättre än Cubase.

Cakewalk SONAR 6 är klart intressant. Du får mycket för pengarna. Men eftersom jag kört Cubase i ett antal år och uppgraderat versioner så känns det som man är inlindad i ett hörn och inte tagit steget att byta. Har själv Timeworks DXi compressor och mastering compressor som inte fungerar i Cubase 4. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte köpt SONAR istället.

ProTools LE är bra men med stöder för få audio track. Resten är en fråga om pengar om man vill ge sig in i den världen.

Har för övrigt installerat Cubase SL3 pararellt med den nya för att känna mig

hemma igen och för att kunna öppna gamla Cubase projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er,

Det har blivit en hel del reaktioner från flera utav er.

Betr VST3:

Är Steinberg verkligen säker på att konceptet med "Improved Performance" och

"Multiple Dynamic I/Os" kommer att gälla när alla tredjepats tillverkare typ Native mfl ska ge sig in i leken med VST3 ? Hur mycket av hemlighetsmakeriet hos Steinberg kommer att lämnas ut när det gäller sources och annan modelering av VST3 ? Kommer dom att lämna ut sådant till tredjepartstillverkare ? Det är lite som med tjafset med Microsoft att lämna ut källkod för OS:et till

andra tillverkare för att dom ska kunna optimera sina produkter.

Steinberg har ju ett egetintresse av att hålla vissa saker

för sig själva då dom tillverkar egna plugins och vill tjäna pengar som alla andra.

Betr Track Presets:

Vad är det som är så speciellt med det ifall du behöver förinställningar till skillnad

från en "project setup" som du kan spara ? Det är väl bara att sätta upp en egen konfigurering för hur man vill ha spåren mm, instälningar, bussar etc som man kan göra nu innan man börjar spela in. Känns att det hör samman med SoundFrame Browsern (också en nyhet) som innebär ett

annat workflow som känns krångligare än vad man tidigare kan göra.

Visserligen kan man köra det gamla hedliga project setup i Cubase 4, men är det värt en uppgradering från tidigare ?

Har gämfört med vad du får med i paketet mellan Cubase 4, Cakewalk SONAR 6, Logic Pro, och Digital Prefromer och ProTools LE. Det är olika faktorer som spelar in i valet av vad man ska köra på.

Eftersom jag inte kör Mac så kan jag avskriva Logic & DP eftersom jag då skulle behöva byta ut burkar mm som skulle kosta på. Men det du får "out of the box" är klart bättre än Cubase.

Cakewalk SONAR 6 är klart intressant. Du får mycket för pengarna. Men eftersom jag kört Cubase i ett antal år och uppgraderat versioner så känns det som man är inlindad i ett hörn och inte tagit steget att byta. Har själv Timeworks DXi compressor och mastering compressor som inte fungerar i Cubase 4. Såhär i efterhand så ångrar jag att jag inte köpt SONAR istället.

ProTools LE är bra men med stöder för få audio track. Resten är en fråga om pengar om man vill ge sig in i den världen.

Har för övrigt installerat Cubase SL3 pararellt med den nya för att känna mig

hemma igen och för att kunna öppna gamla Cubase projekt.

Funkar dom inte pga att dom är DXI?

I senaste studio stod det ju om en gratis vstrack som du kan sätta som insert. ( den tar dxi )

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tja. det blandat för mig. Control room är bra. Men har man inte behovet så ska den var avstängd. Men vissa delar av impementationen är riktigt usel. Tex att man har infört en ny mixer vy som inte är kompatibel med den gamla. Vad tänker de med? Remotekontrollers biter inte på control room av den orsaken. Den tar massor av plats och den går utanför det innarbetade, kräver nya kortkommandon etc. Ganska ordentligt usel integration, det är säkert gjort av folk som inte kan sin cubase.

Instrumenten. Tja, bra leksaker som man alltid får med sig. HalionOne har trummor och piano som

faktiskt går att använda. De andra betraktar jag som saker som behövs för att förstagångs köparen ska ha något att leka med.

Trackpreset. Tackar, kul att se att det finns något krav som användarna skriker efter kommer med.

Saknas. Chordtrack. Fanns med i VST, men då fanns det inte pluggar. Nu finns det pluggar som ska vara musikaliska, men inget sätt att beskriva vad de ska göra. IQ fiskmås.

Sedan vill jag ja ett tempotrack i mainview. Tar man upp ett tempotrack så är det svårt att mappa

det direkt mot det övriga.

Buggar. Tja visst finns det. Många verkar ha problem med gamla projekt. (Som vanligt)

I stort sätt var de nog mest en gäspning. Inget som var revolutionerande, men inte heller bara lurendrejeri, proffsen fick sitt control room/track preset och amatörerna några "bells and whistles".

För Sx3 amatören så är det nog bortkastade pengar. För min del så motiverade jag det med att

den är intelmac kompatibel.

Link to comment
Dela på andra sajter

VST3 SDK'n kommer att släppas mot slutet av året vilket låter alla utvecklare använda alla funktioner i den nya standarden. Inklusive sådant som Steinberg inte själva använder i de medföljande pluggarna. Exempelvis möjligheten att skapa extra ljudingångar på VST pluggar för att kunna skicka ljud till dem. Riktigt intressant för syntar med inbyggda vocoders och sidechain kompressorer.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej spaceman

Vi har läst tråden med stort intresse. Men vi undrar vad var tanken med att uppgradera SL3 till Cubase 4? Har Studio 4:an några "knepigheter"?

Med vänlig hälsning

Kalle i Kalmar och hans pappa

Kalle i Kalmar,

Vet inte om jag kan ge dig något råd när det gäller studio 4:an.

Kanske det är någon på forumet som har uppgraderat till den ?

Den är allafall inte lika dyr att uppgradera från SL som med Cubase 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga.

Är det någon som vet om Cubase 4 har någon fix för den s.k. normalize-"buggen" som finns i Pentium 4-processorerna; du vet den som får processorn att peaka när flyttalen blir för små..? Eller hänger det enbart på hur man proggat VST-pluggarna? Vore det isåfall inte lite konstigt att EZDrummer inte har fixat den "buggen" ?

Sliter håret av mig ibland när den peakar på min dator i Cubase SX2. Kan få mig att tappa inspirationen helt och hållet när jag kör ett VSTi-instrument som ligger på max 5-10% på CPU-metern, men så peakar den helt plötsligt till 100% så att allt stannar upp :/..

/Daniel

Det hänger ju på pluggarna - men om du vill slippa ifrån det och har pluggar som inte har löst det, så finns exempelvis DENNA lösningen. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sliter håret av mig ibland när den peakar på min dator i Cubase SX2. Kan få mig att tappa inspirationen helt och hållet när jag kör ett VSTi-instrument som ligger på max 5-10% på CPU-metern, men så peakar den helt plötsligt till 100% så att allt stannar upp :/..

Använder du inte Normalizer-pluggen? 😕

EDIT: 🥰

Ja, ibland ska man kanske läsa trådarna färdigt innan man postar, så hade jag sett att Claes precis svarat exakt samma sak. 🙂

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du inte Normalizer-pluggen? 😏

Fast normalizer pluggen fungerar i regel inte om denormaliseringen ligger i ett vstinstrument. Exempelvis kanske en synt har ett inbyggt delay eller reverb med återkoppling som leder till denormaliseringsfel. Att skicka in brus efter felet gör då ingen skillnad.

Men för effektpluggar som är drabbade av normalisering fungerar det förståss utmärkt. Sen att "Normalizer" är en helt vanlig brusgenerator behöver vi väl inte prata högt om? 😆

Och appropå det så borde ju en Dithering-plugg med noise shaping vara att föredra eftersom den lägger brus som är eq'at för att inte höras. Men så ska man förståss inte trunkera signalen och dithra till 16-bitar utan kanske hellre 24 😆

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Svagt i bakhuvudet tycker jag mig höra (men är inte säker).. Har inte "nya" Cubase fullt stöd för 64 bitars processoerer vilket inte gamla SX hade? 😏

64 bitars processosorer sitter ju i princip i varje ny dator numera.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Svagt i bakhuvudet tycker jag mig höra (men är inte säker).. Har inte "nya" Cubase fullt stöd för 64 bitars processoerer vilket inte gamla SX hade?  :rolleyes:

64 bitars processosorer sitter ju i princip i varje ny dator numera..  😏

Detta är väl bara av intresse om man använder 64-bitars versionen av Windows oavsett om man har 64-bitars CPU. Men i längden stämmer det, tex med Windows Vista.

Största anledningen att uppgradera är förmodligen supporten och allmäna förbättringar på längre sikt men jag väntar med uppgradering och överlåter först andra att reda ut eventuella problem. Det känns ibland som att man spenderar på tok för mycket tid med att uppgradera all sin mjukvara - Windows, pluggar, Cubase, grafikkort, ljudkort etc, etc - och precis när allt fungerar som det ska - så är det dags att börja om igen...

Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått min uppgradering efter många om och men och dispyter med både mi7 och min handlare. Kan väl kort och gott säga att ingen av dom nya sytnharna var något som tilltalade mig. Halion One tyckte jag om däremot. Slipper nu installera massiva pianon när jag tränar mitt pianolir. Kan hända att jag e bortskämd med 2 virusar(Powercore + Ti) och en nordlead 3. men överlag med programmet i sig ska jag säga att det är tight och snyggt och behagligt och arbeta i. trackpresets är en VÄLDIGt fiffig sak. Likadant med mediabay även om det blir lite resurskrävande men det e väl bara och ställa in hur den scannar. Rent generellt är jag mycket nöjd med min uppgradering från SX3 till Cubase 4. Nu väntar jag bara på alla buggfixar. för det finns en del. Men det fanns i SX3 oxå så det är inget nytt att företagen behöver några updates på sig för och bli stabila. Rom byggdes inte på en dag.

Nöjd Kund!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Ja jag är nöjd med uppdateringen!!

Jag skaffade intelMac och det behövdes ju en uppdatering för att kunna

använda Cubase över huvudtaget!

Jag gillar utveckling fast det är många saker jag inte använder som är nya.

Allt är ju inte grönare på andra sidan!

Men all förändring är ju inte av ondo!

Det kom en ny MacBookPro ett par veckor efter jag köpte min, den är snabbare

och bättre än min, det gick fort! Oj oj! 40% snabbare tror jag.

Det konstiga är att det är svårt att uppleva förändringen ju snabbare allt blir!

Allt går snabbare nu för tiden. Tunnelbanan, frukosten, mailen, bredbandet, middagen,

den nya bilen, tvättmaskinen, komponerandet, TV-programmen och dagarna!

Oj hur ska jag hinna med!?

Ja, ja jag är i alla fall nöjd med uppdateringen till Cubase 4 :-)

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du inte Normalizer-pluggen? 😛

Fast normalizer pluggen fungerar i regel inte om denormaliseringen ligger i ett vstinstrument.

Ah!! Jo, det går ju inte att få in pluggen innan ett instrument. 🙂
Sen att "Normalizer" är en helt vanlig brusgenerator behöver vi väl inte prata högt om? 😉
Ja, men brusnivå på -190 dB tror jag inte stör så mycket när man jobbar internt 32-bit. 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som verkar saknas för mig är: Bounce av midi-clips, "deep freeze", samt bounce av stems(liknande scriptet som finns på forumet på steinberg.net).

Hur är det nu; är midispåret för vsti och audiospåret nu integrerat?

Jag har hört att det är förändringar där.

Sedan tycker jag det är j***gt snålt att inte lägga med en bra sampler. Halion 1-2-3.

Mvh

ME

Redigerat av amenbrother
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Öhh.. Svagt i bakhuvudet tycker jag mig höra (men är inte säker).. Har inte "nya" Cubase fullt stöd för 64 bitars processoerer vilket inte gamla SX hade? 🙂

64 bitars processosorer sitter ju i princip i varje ny dator numera.. 🙂

Nej, inte i windows versionen i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt går snabbare nu för tiden. Tunnelbanan, frukosten, mailen, bredbandet, middagen,

den nya bilen, tvättmaskinen, komponerandet, TV-programmen och dagarna!

Oj hur ska jag hinna med!?

Danne/

Danne, du gav mej en ny låtidé. 😉

Its fast and eaven faster but the ordinary day is always the fastest...eller

någonting i den stilen ska den få heta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...