Jump to content
Annons

Internet Explorer 7


marc

Recommended Posts

Annons

Jo bÀttre Àn IE6 Àr det ju. Men med tanke pÄ vilken gammal stinkande gödselhög det var sÄ Àr det ju inte svÄrt att övertrÀffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbÀttra sig nÀr det gÀller att följa standarder denna gÄngen, men inte dÄ. Nej det fÄr man vÀnta tills IE8 med.

suck

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo bÀttre Àn IE6 Àr det ju. Men med tanke pÄ vilken gammal stinkande gödselhög det var sÄ Àr det ju inte svÄrt att övertrÀffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbÀttra sig nÀr det gÀller att följa standarder denna gÄngen, men inte dÄ. Nej det fÄr man vÀnta tills IE8 med.

suck

Det Àr ju knappast ett fint tecken att IE7 hÀnger sig dom första 24 timmarna.

IE6 strulade sig ju "bara" en gĂ„ng i mĂ„naden. 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo bÀttre Àn IE6 Àr det ju. Men med tanke pÄ vilken gammal stinkande gödselhög det var sÄ Àr det ju inte svÄrt att övertrÀffa.

Dock hade de dyrt och heligt lovat att förbÀttra sig nÀr det gÀller att följa standarder denna gÄngen, men inte dÄ. Nej det fÄr man vÀnta tills IE8 med.

suck

Det Àr ju knappast ett fint tecken att IE7 hÀnger sig dom första 24 timmarna.

IE6 strulade sig ju "bara" en gĂ„ng i mĂ„naden. 😄

Äh, give them a break. Det var ju bara lite drygt fem Ă„r sen de slĂ€ppte förra versionen. De mĂ„ste haft det stressigt som tusan 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Firefox Àr mÄhÀnda "bÀttre" Àn IE7. Men IE7 Àr mer eller mindre integrerad i kÀrnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor pÄ nÀtet. Du kommer inte att stöta pÄ en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vÄgar lÄsa ut majoriteten av anvÀndarna. Att Microsoft inte har nÄn som helst koll pÄ hur CSS egentligen ska tolkas mÄ ju vara hÀnt. Kruxet Àr ju att majoriteten anvÀnder det, alltsÄ sÀtter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Firefox Àr mÄhÀnda "bÀttre" Àn IE7. Men IE7 Àr mer eller mindre integrerad i kÀrnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor pÄ nÀtet.

Det Ă€r tvĂ€rt om. Majoriten av sidorna pĂ„ nĂ€tet har stöd för IE 😳

Jag Àr smÀrtsamt medveten om att IE Àr de facto standard. Men resterande weblÀsare har en betydande andel av marknaden. Detta gör att man inte kan ignorera varken IE eller de som försöker följa standarden. Det gör Àven nÄgot som borde vara en vÀldigt enkel sak till en ren plÄga.

Samtliga av mina klienter har krÀvt att deras websidor ska fungera i alla weblÀsare, det finns ingen som vill spara in pÄ det. Men tÀnk om man kunde lagt den utvecklingstiden pÄ nÄgot meningsfullt istÀllet för fula hacks.

Detta mÄ se ut som ett skÀmt. Men faktum Àr att det stÀmmer precis:

pm20060621.png

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PĂ„ fullt allvar, jag har inte behövt starta IE pĂ„ sĂ€kert ett Ă„r. Och dĂ„ spenderas mycket tid pĂ„ webben. Visst har det hĂ€nt att nĂ„gon extremt enstaka sida (ex www.emnordic.se) inte fungerar optimalt, men tom UFC ovan lirar finfint i Firefox 🙂

ApropÄ Firefox sÄ slÀpptes ver 2.0 "pÄ riktigt" idag. Den lÄg visst tydligen Àven ute igÄr för nerladdning ocksÄ visserligen, men officiella releasen Àr idag....

Firefox

/H.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har testat sÄvÀl Opera som Firefox.. Jag har fastnat för Firefox dock. De fÄ gÄnger jag blir ut för att nÄn webbserver krÀver att jag har IE sÄ anvÀnder jag mig av IE-tab... En extension till FF som gör den kompatibel med alla webbsidor..

I gĂ„r installerade jag IE-7 för första gĂ„ngen.. Den Ă„kte ut efter ett par timmar efter att ha orsakat allt för mĂ„nga dyngstopp i operativet.. Precis som Majken skriver sĂ„ Ă€r IE allt för hĂ„rt integrerad i operativsystemet.. Jag skickade minst 10 felrapporter tll Microsoft pĂ„ grund av buggar i IE-7.. Dynga sĂ€ger jag bara 🙂

DĂ€remot har jag Opera Mini i min 3G mobil.. Det Ă€r super 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Som web-utvecklare kan jag inte annat göra Àn att ge Microsoft en kÀnga för att de prÄnglar pÄ allmÀnheten sÄn dynga.

En browser som stödjer drygt hĂ€lften av alla standarder blir man bara redigt less pĂ„. Jag förstĂ„r inte folk som frivilligt installerar det. 🙂 Jag kan inte annat Ă€n instĂ€mma i pie-charten ovan om modern webdesign. Standard pĂ„ mitt jobb Ă€r "men det funkade ju i Firefox".

Enda anledningen till att IE har marknadsandelar Ă€r för att det finns med i Windows, fast det klart, nu har de kommit pĂ„ massor av nya innovationer, som tabbar.. NĂ€stan lika innovativt som nĂ€r de uppfann multitaskingen i och med Windows 95. 🙂

Bort med fula CSS-hack, bort med Internet Explorer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

I gĂ„r installerade jag IE-7 för första gĂ„ngen.. Den Ă„kte ut efter ett par timmar efter att ha orsakat allt för mĂ„nga dyngstopp i operativet.. Precis som Majken skriver sĂ„ Ă€r IE allt för hĂ„rt integrerad i operativsystemet.. Jag skickade minst 10 felrapporter tll Microsoft pĂ„ grund av buggar i IE-7.. Dynga sĂ€ger jag bara 😄

Tack, nu slipper jag uppgradera och testa.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Firefox Àr mÄhÀnda "bÀttre" Àn IE7. Men IE7 Àr mer eller mindre integrerad i kÀrnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor pÄ nÀtet. Du kommer inte att stöta pÄ en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vÄgar lÄsa ut majoriteten av anvÀndarna.

Ehm.... http://www.xingfu.se/blogge/ 😛

Funkar det med IE7? IE6 gĂ„r inte iaf. 😄

EDIT: För övrigt tycker jag att sidor som enbart fungerar med Internet Explorer pÄ PC lÄser ut anvÀndarna.

T.ex. efter pÄpekande för Skatteverket att deras "Deklarera pÄ nÀtet" endast fungerar med PC och Internet Explorer svarar Skatteverket: "Mac? Finns det nÄgra som anvÀnder det idag?"

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PĂ„ fullt allvar, jag har inte behövt starta IE pĂ„ sĂ€kert ett Ă„r. Och dĂ„ spenderas mycket tid pĂ„ webben. Visst har det hĂ€nt att nĂ„gon extremt enstaka sida (ex www.emnordic.se) inte fungerar optimalt, men tom UFC ovan lirar finfint i Firefox 😛

ApropÄ Firefox sÄ slÀpptes ver 2.0 "pÄ riktigt" idag. Den lÄg visst tydligen Àven ute igÄr för nerladdning ocksÄ visserligen, men officiella releasen Àr idag....

Firefox

/H.

Tack ska testa om den funkar bĂ€ttre dĂ„.. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har testat sÄvÀl Opera som Firefox.. Jag har fastnat för Firefox dock. De fÄ gÄnger jag blir ut för att nÄn webbserver krÀver att jag har IE sÄ anvÀnder jag mig av IE-tab... En extension till FF som gör den kompatibel med alla webbsidor..

Ah, tack för tipset.

Stöter pÄ nÄgra enerverande sidor ibland som inte funkar i FF, och nu löser man det med bara ett enda musklick... SuverÀnt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Firefox Àr mÄhÀnda "bÀttre" Àn IE7. Men IE7 Àr mer eller mindre integrerad i kÀrnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor pÄ nÀtet. Du kommer inte att stöta pÄ en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vÄgar lÄsa ut majoriteten av anvÀndarna. Att Microsoft inte har nÄn som helst koll pÄ hur CSS egentligen ska tolkas mÄ ju vara hÀnt. Kruxet Àr ju att majoriteten anvÀnder det, alltsÄ sÀtter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Menar du integrerad i OS-kÀrnan? Det lÄter knappast bra med tanke pÄ sÀkerhet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Firefox Àr mÄhÀnda "bÀttre" Àn IE7. Men IE7 Àr mer eller mindre integrerad i kÀrnan efter installation och har stöd för baske mig alla sidor pÄ nÀtet. Du kommer inte att stöta pÄ en sida med texten "Denna sida fungerar endast i Firefox". Helt enkelt för att ingen vÄgar lÄsa ut majoriteten av anvÀndarna. Att Microsoft inte har nÄn som helst koll pÄ hur CSS egentligen ska tolkas mÄ ju vara hÀnt. Kruxet Àr ju att majoriteten anvÀnder det, alltsÄ sÀtter de standarden och plötsligt blir det Opera som feltolkar CSS, HTML och gud vet vad.

/Majken

Menar du integrerad i OS-kÀrnan? Det lÄter knappast bra med tanke pÄ sÀkerhet.

NĂ€r Windows 98 kom fick jag, Ă€rligt talat, en kĂ€nsla av att Windows byggde pĂ„ Internet Explorer 4 Ă€n tvĂ€rtom. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...